Mordheim 2011?

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Mordheim 2011?

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2011 15:58

Ijzer smeden als het heet is en zo :)

De afgelopen 2 weken word er tijdens het gebruikelijke ge-ouwehoer aan de schildertafel op donderdag weer serieus gepraat over hoe cool Mordheim wel niet is, dus ik wou daar maar s serieus werk van gaan maken. :yes:

De Mordheim regels zijn al weer wat jaartjes oud, dus veel van onze huidige spelers zijn niet meer in het bezit van de originele regels (die jeugd van tegenwoordig :dry: )
Gelukkig staan de regels nu gewoon gratis op het internet :tu:
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?catId=cat480008a&categoryId=1100010&section=&aId=5300009

Deze zijn wat veranderd ten opzichte van het oude boek, en nu wel goed
Blijkbaar ben ik niet de enige geweest die nachtmerries kreeg van de eerste keer dat de regels werden aangepast, want nadat ik de afgelopen dagen de veranderingen s bestudeerd heb ben ik er van overtuigd dat het in deze versie veel beter en vooral véél duidelijker is geworden, zonder dat er iets verloren is gegaan :yes:

Lijkt me dus een goed idee om de regels te gebruiken zoals die nu op het net staan.
Die zijn beter en voor iedereen verkrijgbaar :tu:

De Empire in Flames uitbreiding staat er ook in zn geheel op, dus onze Nurgle-liefhebbers Martijn en Gerie kunnen ook hun gang gaan, net als evt. Beastmen-enthousiasten. :wink:
Helaas staat de Annual 2002 er niet bij ( :dunno: ) maar deze word in de Errata duidelijk wel gezien als een 'officieel' onderdeel van de regels. Ik wil mensen dus wel toestaan om dingen te gebruiken die hier in staan, ook al zal niet iedereen die kunnen bezitten.
Misschien dat ik wat kopietjes kan maken van de belangrijkste pagina's om ter inzage op de club te leggen? :unsure:

Volgende punt is wanneer mensen willen beginnen
Ik heb er volgende week al zin in, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die eerst de regels s door willen lezen en een Warband in elkaar willen zetten
Dus wie wil meedoen en wanneer??
Volgende week, volgende maand of misschien pas na de zomer?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor vhati » 15 mei 2011 19:23

Ik heb wel zin om mee te doen, ik kan over een week of 2 wel de regels gelezen hebben en wat modellen in elkaar gezet hebben maar dan heb ik waarschijnlijk geen idee wat ik doe :wink: dus als we dan een oefenpotje doen zal wel handig zijn
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2011 19:36

No Problemo

Zo'n Mordheim warband is lekker klein, dus makkelijk mee te nemen
Als het zelf-aangestelde Mordheim promo-team zal ik de komende weken wel iedere donderdag 1 van mn warbands mee nemen :yes:


PS
download en print ook zeker deze:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1330035_Mord_Roster_part_2.pdf
Een nieuwe Roster om je warband op te schrijven en bij te houden
Véél beter en duidelijker dan de originele :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Richard » 15 mei 2011 21:59

Ik ben graag van de partij...
Maar ik zou inderdaad eerst graag even wat regels bestuderen. En natuurlijk een oefen/uitleg potje bijwonen :)

sheik suleiman denkt dat er in mordheim wel wat goud te vergaren is!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Chris » 15 mei 2011 22:28

Als er gedemod wordt zou ik graag een band in elkaar zetten! Liefst een groep slisjes indien dat mogelijk is, en zo niet dan gewoon een andere groep die door slisjes gerepresenteert wordt.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor drava » 16 mei 2011 12:20

Lijkt me leuk om weer eens mee aan de slag te gaan. Ik zou zeggen nu wat oefen potjes en warbands rollen en dan in juni beginnen met wat echte potjes en het pimpen van warbands.

Ik ga in elk geval voor Beastman. Ik hoopt al op iets dat voor wat afwisseling kon zorgen van het zwart hightlighten op mijn marines ;).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 mei 2011 15:25

Mmmh, wellicht een goed moment om mijn ratten weer eens af te stoffen en weer geregeld naar de club te komen. Ik heb wel intresse! :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor TROLL » 17 mei 2011 09:40

Ik heb ook intresse,

Heb net zoals caladai een ratten warband.

Tijd terug al veel metalen pupkes verzameld van skaven om ooit een warband te beginnen en dit is een mooie kans. :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2011 11:19

Mooi, mooi
Duidelijk genoeg interesse voor een leuke Mordheim League :tu:

Veel mensen willen het gespeeld zien worden, dus dat gaan we regelen
Aanstaande donderdag moet ik 's avonds werken, dus ben ik er pas laat, maar de volgende donderdag (2 juni) lijkt het me een uitstekend idee om wat huizen op een speeltafel te zetten

meerdere potjes op 1 avond is meestal goed te doen, dus wie interesse heeft moet zich maar melden
eigen warband is niet noodzakelijk, ik kan meerdere warbands meenemen om tegen elkaar te vechten :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2011?

Berichtdoor Leandertje » 22 mei 2011 13:00

ligt er eigenlijk nog mordheim terrein op de club?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten