Roleplayen?

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Roleplayen?

Berichtdoor Lex » 01 jun 2011 18:03

Zijn er op de club mensen die het leuk zouden vinden om een rpg in de stijl van GW te doen? Warhammer fantasy roleplay lijkt me erg gaaf, of een van de 40k systemen die door fantasy flight games gemaakt zijn?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Chris » 02 jun 2011 00:00

De 40k rpg lijkt me wel leuk om een keer te doen. De fantasy versie lijkt gewoon DnD 3.5 me leuker.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Bobske » 02 jun 2011 15:45

Leandertje, Skevan en CaladaiDoomblade (Laurens) hebben even 40k roleplay gespeeld met een Amerikaan.
Het is volgens mij snel doodgebloed omdat het ergens thuis en niet op de donderdag gebeurde.
Maar je kunt hun ervaringen vragen.

Als je de Deathwatch wilt gaan spelen kun je me misschien overhalen om mee te doen ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Skevan » 03 jun 2011 09:02

Ik kon al niet omdat het op een voor mij onmogelijke dag was, dus ik heb het nooit gespeeld, maar heb wel interesse. Als het op een donderdag is.....
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Roleplayen?

Berichtdoor vhati » 03 jun 2011 10:10

ik ben ook wel benieuwd naar de 40k variant
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Lex » 03 jun 2011 13:50

Hebben jullie zin om een keer een van de gratis downloadbare introducties te spelen? En welke heeft jullie voorkeur? Dark heresy, Rogue trader of Deathwatch?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Chris » 03 jun 2011 13:55

Wat zijn de verschillen?
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Lex » 03 jun 2011 15:36

Ik moet eerlijk toegeven ik heb ze nog geen van allen gespeeld, maar lezend op het internet is dit een beetje de verdeling:

De eerste rpg in het 40k universum, Dark Heresy, is een rpg waarin je de rol van een inquisitor en zijn gevolg aanneemt, qua fluff dus een geweldige plaats voor politieke intriges, propaganda en uiteraard ook de nodige heretics in elkaar butsen. In de opvolger Rogue Trader speel je de rol van een groep pioniers die toestemming hebben om buiten de grenzen van the imperium te komen. Hier kun je dus veel handel en diplomatie verwachten. Naar mijn idee is dit van de drie ook degene die het minst naar geweld dwingt, al is het alleen al omdat je fluffwise toleranter kunt zijn tegenover anderen. In het derde deel van de serie heb je de mogelijkheid om een deathwatch killteam te spelen, waarbij je een team van verschillende space marine chapters krijgt. Gezien mannen van 2 meter 50 in zwaar pantser nogal opvallen zul je hier waarschijnlijk het minste subtiliteit zien, maar als je er van houd om met je kleine groepje honderden hormagaunts af te slachten of een episch gevecht met een ork warboss te houden is dit je spel.
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Re: Roleplayen?

Berichtdoor Chris » 03 jun 2011 16:07

Dan lijkt Deathwatch me het handigste om in te komen. Dark heresy krijg je denk ik al snel dat een pc de hoofdrol gaat spelen als inquisitor. Rogue trader is voor mij ook wel een optie.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Roleplayen?

Berichtdoor vhati » 03 jun 2011 16:21

ik vind het prima om een keer uit te proberen
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast