Huisregels Mordheim

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Beastherder » 14 aug 2011 15:25

Een kleine extra huisregel:

[quote="Beastherder"]- Modellen die een Pistol kunnen gebruiken, kunnen ook automatisch een Duelling Pistol gebruiken


Is eigenlijk alleen van toepassing op de dwergen-lijst, waar vreemd genoeg een duelling pistol niet op de equipment lijst staat :dunno:
Een duelling pistol is in principe niet meer dan een gewoon pistool, maar dan van superieure kwaliteit, en volgens de fluff worden in deze tijd nog bijna alle blackpowder wapens in de Empire gemaakt door de dwergen.
Het is dus vrij bizar dat een dwerg niet zou weten hoe hij met een duelling pistol om moet gaan

niemand bezwaar neem ik aan?

eerste post is aangepast.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Furios666 » 15 aug 2011 08:11

Yay!

En nu nog sparen en hopen dat ik ze vind ;)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor TROLL » 15 aug 2011 13:39

nope geen bezwaar, vrij logisch allemaal!
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Beastherder » 25 sep 2011 19:25

Nog een late verandering die mij erg op zn plaats lijkt -_-

In de nieuwe regels geeft een speer je de Strike First regel, wat heel redelijk lijkt, maar iemand die charged heeft óók de Strike First regel.
Dan gaat het alsnog op Initiative volgorde, wat naar mijn mening het hele voordeel van de speer onderuit haalt
Om een speer interessant te houden (want er zitten al nadelen aan) vind ik dat je, zoals in de originele regels, met een speer altijd als eerste moet kunnen slaan in de eerste ronde, juist vooral als je word gecharged.
(er komt iemand op je af gerend, jij steekt je speer naar voren, de meest natuurlijke reactie die er is :dunno: )


Mijn voorstel:

Spear - Always Strikes First in the first round of combat, even against a charging enemy (replaces the normal Strike First rule)


als echte dictator van Mordheim heb ik de eerste post alvast aangepast zonder op enige goedkeuring van spelers te wachten :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Richard » 25 sep 2011 21:15

vind ASF wel weer een beetje goed eigenlijk.
Haalt de kracht van High initiative rassen wel sterk omlaag...
Maar het zou inderdaad wel wat beter moge... want nu gebruikt niemand een speer.
Wat dacht je van: +1 of +2 initiative?
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Beastherder » 25 sep 2011 21:58

Het is Always Strike First alleen in de eerste ronde, groot verschil.

ik zie het als een correctie van de veranderingen in het MH rulebook.
oorspronkelijk deed de speer dit namelijk ook (altijd als eerste slaan in eerste ronde)
in de verandering van de regels met de errata is dit echter verandert, waardoor je nu alleen eerst slaat als je Initiative hoger als de tegenstander die je charged.
dit maakt het voordeel van de speer bijna nihil, en aangezien hij nu ook terecht de Cumbersome regel heeft gekregen (alleen te combineren met schild of buckler in de andere hand) zal hij met de regels nu nooit gespeeld worden :(

in mijn ogen is de speer 'in het echt' het ideale wapen voor slechte troepen; steek de speer in de richting van de aanstormende vijand, no skill required :D
ideaal voor goblins, skaven, youngbloods etc
met deze verandering vervult hij deze rol ook in Mordheim
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor TROLL » 26 sep 2011 08:36

yeah i agree, always strike first in first round of combat is een goede house rule.

De reden waarom ik zelf geen speren heb gekozen in mijn warbands is omdat 2 clubs en sling goedkoper is en effectiever omdat je met die speer meestal toch geen bonussen had alleen maar nadelen.

Hmm misschien met mijn beastmen maar eens ungor optrommelen na de volgende battle :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor vhati » 26 sep 2011 11:49

Uuhm ik vind het niet zo'n goed idee, dan word de speer van 10 gc gewoon beter dan de skill upgrade lightning reflexes,d an zou je die ook aan moeten passen.
Er is een reden voor dat de speer slechter gemaakt is, op deze manier haal je het voordeel van chargen helemaal weg, door het kopen van een speer.
Een speer is nu niet slecht als je zelf een hogere Ini hebt dan je tegenstander of zelfs gelijk is genoeg. Als je het veranderd word je Ini waarde nog minder belangrijk, een ini 1 manneke slaat eerder dan een chargende ini 7, dan lijkt me toch niet de bedoeling.
En er worden al wel speren gespeeld in de campaign, ik heb er zelf al 2 in de warband en er staan er nog 2 te wachten op voldoende geld.
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor TROLL » 26 sep 2011 18:42

Hmm dat snap ik,

Maar een speer heeft ook huge nadelen, je mag er alleen een buckler of shield naast hebben. je hebt maar 1 attack. je benadeeld je pupke gewoon serieus door em een speer te geven met de huidige regels.

Mja dit zou een eindeloos gebikker worden, dus ik denk dat we t over moeten laten aan Mordheim overlord Beastherder.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Huisregels Mordheim

Berichtdoor Furios666 » 27 sep 2011 09:12

Ik vind het een goed plan. De voor- en nadelen zijn al eens op een avond besproken een week of 3 geleden en toen hadden we het er al over dat de speer wel een kleine boost kon gebruiken.

Het blijft alsnog niet een erg sterk wapen. Goed voor verdediging, maar daar is alles mee gezegd. Degene die speren het meeste zullen gebruiken zijn loze henchmen...

Beastherder weet wel wat ie doet en ik denk dat het net als het schild wel goed gaat komen met de campaign :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

VorigeVolgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron