Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Benman » 07 apr 2015 18:32

Ja, nee? :unsure:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor kaleith » 07 apr 2015 18:40

Ik heb nog ergens wat liggen, maar daar heb ik al in geen tijden mee gespeeld. Hielp ook niet dat de power creep van nieuwe modellen erg aanwezig was.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor vhati » 07 apr 2015 18:53

al een paar jaar niet meer gezien
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Skevan » 07 apr 2015 19:29

Nee, word niet meer gespeeld. Misschien heeft henny nog wat, maar is niet echt een hit meer(als het dat al was ) :grijns:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Benman » 07 apr 2015 22:44

Dan gaat Helm's Deep in de verkoop. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor henerius » 08 apr 2015 16:28

[quote="kaleith"]Ik heb nog ergens wat liggen, maar daar heb ik al in geen tijden mee gespeeld. Hielp ook niet dat de power creep van nieuwe modellen erg aanwezig was.


dit snap ik niet, met de oude modellen kun je prima op toernooien meedoen. :dunno:

LOTR word inderdaad niet meer gespeeld bij de hive. Ik ga zo nu en dan naar een toernooi om een paar battles te spelen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor kaleith » 09 apr 2015 00:53

[quote="henerius"][quote="kaleith"]Ik heb nog ergens wat liggen, maar daar heb ik al in geen tijden mee gespeeld. Hielp ook niet dat de power creep van nieuwe modellen erg aanwezig was.


dit snap ik niet, met de oude modellen kun je prima op toernooien meedoen. :dunno:

LOTR word inderdaad niet meer gespeeld bij de hive. Ik ga zo nu en dan naar een toernooi om een paar battles te spelen.


ik meen mij te herinneren dat corsairs duidelijk betere opties waren voor ranged dan alle andere evil opties ( T6 en crossbow voor minder dan een uruk crossbow), idem met black numenorians, dwarves,legion of the dead( behalve vs uruk beserkers lol), gondor's speciale troepen ( fountain courters met rangers), iets met een dragon, en dat de enige die gezien werden als viable out of the box rohan was omdat gooiwapens om de ranged wapen limitaties heengingen- de rest kon beter nieuwe models kopen in de meeste gevallen. Nu heb ik geen tourney ervaring, maar diverse statblocks waren wiskundig beter voor dezelfde points en daardoor is mijn oude LOTR groep ook gestopt ( iemand had zelfs full size helm's deep gebouwd).
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Benman » 09 apr 2015 12:21

[quote="kaleith"][quote="henerius"][quote="kaleith"]Ik heb nog ergens wat liggen, maar daar heb ik al in geen tijden mee gespeeld. Hielp ook niet dat de power creep van nieuwe modellen erg aanwezig was.


dit snap ik niet, met de oude modellen kun je prima op toernooien meedoen. :dunno:

LOTR word inderdaad niet meer gespeeld bij de hive. Ik ga zo nu en dan naar een toernooi om een paar battles te spelen.


ik meen mij te herinneren dat corsairs duidelijk betere opties waren voor ranged dan alle andere evil opties ( T6 en crossbow voor minder dan een uruk crossbow), idem met black numenorians, dwarves,legion of the dead( behalve vs uruk beserkers lol), gondor's speciale troepen ( fountain courters met rangers), iets met een dragon, en dat de enige die gezien werden als viable out of the box rohan was omdat gooiwapens om de ranged wapen limitaties heengingen- de rest kon beter nieuwe models kopen in de meeste gevallen. Nu heb ik geen tourney ervaring, maar diverse statblocks waren wiskundig beter voor dezelfde points en daardoor is mijn oude LOTR groep ook gestopt ( iemand had zelfs full size helm's deep gebouwd).


Da's dan duidelijk een gevalletje 'eigen ruiten ingooien' van GW. :grijns: Best jammer want het is eigenlijk een van de betere skirmish games. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta
Omhoog

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Beastherder » 09 apr 2015 16:43

[quote="Benman"]Dan gaat Helm's Deep in de verkoop.



Zonde!
Dat is zo'n prachtig show-model, ook als je het spel niet speelt




Het LOTR spelsysteem is uitstekend :yes:
Je hoort/leest regelmatig van thuis-gemaakte regelsets voor bv historische settings die er op gebaseerd zijn
(Niks wat gepubliceerd is, helaas, want dat levert uiteraard copyright problemen op)

Een goede indicatie dat het met de (uiteindelijke) basis regelset wel goed zit


(De eerste versie die uitkwam bij de eerste film was belabberd, met een vreselijke balans tuusen de Good en Evil legers. Dit kwam ook omdat er in de eerste film nu eenmaal niet zulke heftige bad guys zitten, en als het niet in de film zat mocht GW het ook niet maken. Dit zorgde voor een slechte reputatie bij de 'old-school' Warhammer spelers waar het nooit van af is gekomen :( Onterecht, want de latere versies waren veel beter)




Het is verbazingwekkend hoe snel de markt voor LOTR instortte toen de hype van de films eenmaal weg was :huh:
GW heeft het nog lang geprobeerd te rekken met allerlei modellen die niet uit de films kwamen (niet veel soeps) en, nog wanhopiger, die regels om grote battles te spelen (oftewel de laatst overgebleven LOTR spelers zo ver te krijgen om veel meer modellen aan te schaffen)

Ik had nog even hoop dat het met de Hobbit films weer terug zou komen, maar die mogelijkheid heeft GW compleet verprutst
Misschien dat het ook door de licentie komt, maar de prijzen die GW voor die modellen vraagt zijn compleet idioot :sick:
Op die manier recruteer je echt geen nieuwe spelers en ook je trouwe fans bedenken zich wel 2 keer voor ze daar aan beginnen

Ik had wel zin in een paar Hobbit modellen, puur voor de heb en zo, tot ik de prijzen zag :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Wordt LOTR op de club nog gespeeld?

Berichtdoor Benman » 09 apr 2015 17:04

Ik zeg Helm's Deep in de verkoop maar ik doe het niet voor een prikkie weg dus ik zal er voorlopig wel mee blijven zitten. Wegdoen voor een prikkie of weggooien is voor mij sowieso géén optie want daar is het ding te mooi voor.
Een ieder die zich ooit nog geroepen voelt om een Helm's Deep- Siege te doen moet maar gillen want dan breng ik dat ding wel. :wink:

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het ding bij Hivenovio neer te zetten maar het is zo massief en groot en neemt een bak met ruimte in beslag. En dat dan voor die ene keer dat het gebruikt wordt. :dunno:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten