Warhammer Underworlds

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Beastherder » 15 sep 2019 18:50

Je weet toch dat je je zonder officiële GW transportkoffer, deckbox en kaart sleeves echt niet kan vertonen op de club, Bob :harhar:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 sep 2019 08:31

Nou, wat betreft de sleeves: Koop vooral niet de GW sleeves, die van Bob beginnen al uit elkaar te vallen. Koop gewoon doorzichtige magic sleeves, die zijn een stuk beter.

Mmmh, warband 25 euro + dice + sleeves + deck box + carry case + playmat + counters. Goedkoop spelletje dat Shadespire :laugh:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Bobske » 16 sep 2019 13:01

Nou, wat betreft de sleeves: Koop vooral niet de GW sleeves, die van Bob beginnen al uit elkaar te vallen. Koop gewoon doorzichtige magic sleeves, die zijn een stuk beter.


eerlijkheid gebied te zeggen dat die van de eerste versie zijn, ze kunnen ze verbeterd hebben, deze waren wel absurd slecht (ik had het gewoon moeten melden bij ze)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3926
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 sep 2019 14:20

Je moet gewoon geen hoesjes kopen bij een miniature company. Koop ze van een sleeves-company :wink: Ik ken het type hoesjes ook wel dat GW laat maken en dat is echt wel van mindere kwaliteit als je vaak moet schudden. De ronden gaan rafelen en zo.

Ik zie het voordeel van de miniature case niet helemaal moet ik zeggen. Daar kan je alles in meenemen, behalve het bord dat je nodig hebt? En zie ik het goed, passen de kaarten er precies in? Dus met hoesjes passen ze eigenlijk niet? en met een deck-box past het al helemaal niet... Waarom zou je dit willen? alleen als je naar toernooien gaat kan ik het me voorstellen en dan nog zou ik er niet voor kiezen.

Opvallend is ook dat de nieuwe sleeves per 70 komen, ipv de 50 uit de eerste setjes. Ik snap de aantallen nog niet, want je hebt 12 objective en 20 power kaarten dus de oude verdeling van 20 en 30 sleeves was een beetje vreemd, maar wel prima (er gaat er op een gegeven moment vast eentje stuk en dan heb je reserve). 70 lijkt me een beetje veel, daar kun je in principe 2 decks mee maken? Of zitten daar de hoognodige doorzichtige sleeves bij zodat je ook je character cards kan sleeven? (ik denk 99% zeker van niet). Koop gewoon doorzichtige hoesjes mensen. 1 pakje van 50 heb je genoeg aan voor een complete warband en je hebt altijd reserves. :yes:

Over de playmat zal ik het maar niet hebben. :x

Ik ben WEL heel benieuwd wat de counter set gaat kosten. Hoeveel betaal je bij GW voor een stukje karton met uitdruk-lijntjes? :whistle: :laugh:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Bobske » 17 sep 2019 09:48

Daar kan je alles in meenemen, behalve het bord dat je nodig hebt?


bord past er ook in edit
https://www.games-workshop.com/en-NL/Wa ... -Case-2018

Dus met hoesjes passen ze eigenlijk niet?


waarschijnlijk ja, maar dat is bij de inlay die ik heb van een andere foam company (feldherr??) ook niet, helaas, iig in de hoogte.

Ik snap de aantallen nog niet


is dat niet het aantal kaarten dat je bij een warband krijgt? Edit 60 kaarten en je character cards, bij die set die ik zat zaten een aantal doorzichtige, dacht ik, dat zijn denk ik de 10 extra kaarten (maximale warband)
Gewone kaarten voor je deck hebben ze ook
https://www.games-workshop.com/en-NL/Wh ... eeves-2018

Over de playmat zal ik het maar niet hebben.


heb ik bij MtG ook nooit gesnapt, maa ja er is een flinke toernooi scene nu bij WHU dus er zal wel vraag naar zijn.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3926
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor theWoodcutter » 17 sep 2019 13:41

Playmat is om te voorkomen dat het vuil op de tafel zich hecht aan je hoesjes. (je zult ook dus met enige regelmaat je playmat dienen schoon te maken... :laugh: ) en natuurlijk om je gebied af te bakenen... :whistle:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Bobske » 18 sep 2019 07:24

en natuurlijk om je gebied af te bakenen...


dat klinkt dan weer heel logisch :angry: mine!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3926
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Bobske » 21 sep 2019 12:32

Donderdag WHU: Nightvault gehaald bij Tante Hannie's
en vandaag WHU: Beastgrave besteld bij tante Hannie
dus maar eens nu echt een league plannen en een Toernooi
(januari?)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3926
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Beastherder » 26 sep 2019 12:01

dus maar eens nu echt een league plannen en een Toernooi
(januari?)
Hou rekening met de Necromunda campaign die in Januari gaat beginnen.
Dat beperkt waarschijnlijk wel je spelers voor een lopende league... -_-


Ik zag ook dat alle warbands van het eerste seizoen (Skaven, skeletten, orcs, fyreslayers, etc) allemaal niet meer te koop zijn.
Dat is toch wel echt jammer :(

Betekent ook dat de kaarten die daar bij zaten nu dus een soort van 'rare' worden.
Maakt het nog meer een 'collectible card game' dan het al was.

Die rare boselfen doen mij maar weinig, dus ik laat de nieuwe set aan me voorbij gaan, maar als iemand de set koopt en van de Beastmen af wilt..... :wink:




Artwork van nieuwe kaarten geven alvast flinke aanwijzingen voor de komende warbands

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dat is zo'n grote Nurgle-dude (Maggotkin?)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dat is duidelijk een Flesheater Court ghoul
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Underworlds

Berichtdoor Beastherder » 28 sep 2019 13:16

En daar hebben we de Ghouls ^_^

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Pose van die kerel met dat grote bot in 2 handen is wat vreemd, maar verder zijn dat véél betere sculpts dan de gewone ghouls van GW :yes:

Ook een leuke basis voor een Warcry warband.... :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast