Warhammer Underworlds

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Warhammer Underworlds

Berichtdoor Bobske » 22 jun 2018 06:50

Gisteren mijn eerste pot Shadespire gespeeld .met Laurens/CaladaiDoomblade.
Mijn undead vs zijn Khorne


Ik ben enthousiast. :yes:

Daarna een 4 way battle met Stefan/Skevan en Sjoerd er bij :thumbup:
Undead, , Skaven, Khorne en Fireslayers.

Heerlijke mayhem en een hoop geleerd.
Frank P/Beastherder was ook enthousiat maar wacht op een nieuwe warband.
Meer later
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Shadespire

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2018 09:21

Ik was idd prettig verrast met hoe het spelletje speelt :yes:
Lekker snel en furieus (max 3 speelrondes) Ideaal voor even tussendoor iets anders.

Aparte fluffy Objectives voor iedere factie geeft iedereen een andere manier om te winnen.


Helpt ook zeker dat de modellen er gewoon geweldig uit zien ^_^
Met 3 tot 7 modellen per factie is dat ook als schilderproject een leuk tussendoortje

Instap is ook lekker laag, met 2 tientjes voor een factie met alle modellen en bijbehorende kaarten.
(Als je de beschikking hebt tot de basisdoos voor het speelveld/regels en markers natuurlijk -_- )


Nog steeds een beetje jammer dat de samenstelling van de warbands vast is, dus je kan er niet zelf je eigen smaak aan geven, maar ik snap waarom ze het gedaan hebben (balans)
Ook een beetje huiverig voor het hele X-Wing/CCG aspect ("Ik wil helemaal geen Orks, maar bij die doos zit een upgrade kaart die ik moet hebben" :disturbed: ) maar tot nu toe lijkt dat nog wel mee te vallen.


Verleidelijk om toch een doosje te proberen
Maar welke?

Er is niet echt 1 factie die me heel veel meer aanspreekt dan de andere
Misschien die Khorne warriors met Fleshhounds, simpelweg omdat dat de enige is die niemand gisteravond al had? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Shadespire

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2018 09:49

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Shadespire

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2018 11:50

Oh, en natuurlijk

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Shadespire

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jun 2018 15:42

En hier voor de liefhebber:

reference sheet simple:
https://drive.google.com/file/d/1JfoTny ... sp=sharing

reference sheet compleet:
https://drive.google.com/file/d/1OoRaRb ... sp=sharing

Het was zeer gezellig gisteren, leuk heren. Ik heb de Orcs dus besteld (impuls aankoop), maar ik heb me gisteren prima vermaakt met de bloodbound!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Shadespire

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2018 18:04

Die Khorne jongens waren erg leuk idd
Lekker aggressief naar voren "Kill, Maim, Burn! Blood for the Blood God!" en dan komt dat Inspired en Objectives vanzelf wel :grijns:

Benieuwd of die andere Khorne Warband net zo 'subtiel' speelt :scratch:
Minder modellen, maar beter ingeblikt?


Die Orcs ben ik ook wel benieuwd naar.
Zal ook niet al te subtiel zijn, verwacht ik zo :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Shadespire

Berichtdoor Bobske » 24 jun 2018 10:06

Nou we hebben dus al:
3* Basisset met Stormcast Eternals Liberators warband en Khorne Bloodbound Bloodreavers warband
(Laurens, Sjoerd en Bob)
2x Sepulchal Guard Undead warband (Bob en Sjoerd)
1x Ironskull Boy'z Orc warband (Laurens)
1x Spiteclaw's Swarm Skaven warband (Stefan)
1x The Chosen Axes Fireslayers warband (Sjoerd)
1x Magore's Fiends Khorne Bloodbound warband (Frank P.)

We missen dus nog alleen de The Farstriders Stormcast Eternals Vanguard-Hunters warband, wie doet er mee en gaat die spelen :grijns:

En nog 1x de basisset en we kunnen een 8 man toenooi houden.

Maar eens een mailtje naar GW sturen, de miniaturen zijn nu los verkrijgbaar, de basisset zonder mini's ook?
En wanneer komt er een nieuwe warband?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Shadespire

Berichtdoor Bobske » 24 jun 2018 20:46

Vandaag op de club zeer geslaagde clubbbq

Frank P./Beastherder met Magore's Fiends vs Bob/Bobske met de Sepulchral Guard
7-2 win voor Bob

en
Khorne vs Khorne
Simon/Furious666 met Magore's Fiend vs Laurens/CaladaiDoomblade met de Bloodreavers
Khorne does not care whence the Blood Flows 9-9 met een indrukwekkende eindsprint van Laurens :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Shadespire

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 jun 2018 07:54

Was een mooie pot, die laatste. Met wat tactisch bewegen en chargen en bij. Ik vond het heel grappig dat ik al vanaf het begin zat met een objective dat er 5 fighters dood moeten, dus ik was heel ronde 2 aan het hopen dat Simon voldoende van mijn mannen zou afslachten zodat ik dat objective kon scoren. Erg in de geest van Khorne! Helaas moest ik tot het einde wachten voor het zover was.

Het stond inderdaad 8 tegen 4 bij het einde, en Simon had nog 1 objective van 1 punt. Gelukkig had ik nog net voor het einde een objective geruild en 1 geraapt die ik al behaald had. Ik had dus 5 punten aan objectives behaald en kon zo de stand toch nog gelijk trekken.

:P
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Shadespire

Berichtdoor Furios666 » 25 jun 2018 08:28

Het was een erg leuk potje. Toch niet verkeerd voor m'n eerste kennismaking. :grijns:

En verder een zeer geslaagde middag. Top! :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron