Warhammer Quest

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2021 14:37

Nou, er zwerven her en der misschien nog wat dozen in winkels, maar verder is Cursed City dus overal hartstikke uitverkocht.
(Ik heb de mijne wel, zoals de meeste van jullie al weten)

De eerste run was al uitverkocht op de dag van de pre-order, maar de verwachting was dat Cursed City, net als voorgaande Quest dozen, wel even in productie zou blijven en dit werd zelfs bevestigd door GW zelf op Facebook (voor de pre-order dag).
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Sommige winkels en webshops waren al begonnen met het aannemen van pre-orders van de verwachtte 2e productie run

Maar nu lijkt het er toch op dat het toch niet gaat gebeuren
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Die Facebook posts zijn ondertussen verwijderd en Cursed City staat ook niet meer bij de Quest afdeling van de GW-site (Blackstone Fortress nog wel) en ook op de Community site kun je niet meer selecteren op Cursed City.
Heel vreemd allemaal. :dunno:

Voorlopig lijkt het er op dat er dus geen nieuwe productie gaat komen van de doos, maar GW is erg stil als het gaat om communiceren van het hoe en waarom.
Vooral het contrast tussen voor de pre-order dag ("Dit is een vaste product-lijn") en erna ("Komt er een 2e productie? en wanneer?" "lange stilte...") is opvallend.
Geeft het idee dat er iets niet volgens plan is gegaan. :huh:

Het internet staat uiteraard vol met theorieën, van compleet bizar complotwerk (evil GW leeft van de tranen van teleurgestelde nerds) tot redelijk (ze kunnen niet meer aan de kartonnen delen komen) maar niemand die weet wat er echt aan de hand is.

In het regelboek van Cursed City word gesproken over verdere uitbreidingen, en op de kaart staan locaties waar de campaign niet komt, dus het lijkt er op dat er meer gepland was (is?)
Benieuwd wat daar mee gaat gebeuren.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 16 apr 2021 15:57

schuld van de schinesen! :wink: :P
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2021 16:42

Soort van misschien?

Het onderdeel wat GW niet zelf controleert en moet uitbesteden is het drukwerk.
De regelboeken en dergelijke is makkelijk zat, maar die mooie dikke kartonnen tegels is een stuk lastiger.

Men vermoed dat GW dit uit China haalt.
Problemen daarmee zouden verklaren waarom ze niet meer kunnen produceren (die plastic sprues zijn uiteraard het probleem niet voor GW)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor kingjayko » 16 apr 2021 16:59

Ik geloof dat codexes e.d. tegenwoordig inderdaad in China gedrukt worden, dus de kartonnen/papieren game larts zullen dan ook wel daar vandaan komen. Volgens mij was dat ook de reden dat toen de Death Guard codex vertraagd was, iets met een gezonken schip...? :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Vorige

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron