Mordheim 2021 - interesse peilen

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Mordheim 2021 - interesse peilen

Berichtdoor Guy » 21 jul 2021 20:16

Hallo gentlepeople,

afgelopen donderdag kwam aan de schildertafel kort het onderwerp van skirmish wargames ter sprake, waarbij ook Mordheim de revue passeerde.
Nu heb ik heel nostalgische gevoelens bij Warhammer Fantasy en alles wat daar omheen gebeurde, maar heb nog nooit Mordheim gespeeld.
Zijn er mensen die wellicht geïnteresseerd zijn om Mordheim op te pakken?
Laatst bijgewerkt door Guy op 26 okt 2021 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor henerius » 21 jul 2021 22:26

Klinkt goed.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Amran » 22 jul 2021 08:42

Ik heb nog nooit Mordheim gedaan, maar het is in mijn hoofd een combinatie van D&D en warhammer...dus ik ben zeker geïnteresseerd ;)
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor henerius » 22 jul 2021 09:17

mordheim lijkt op frostgrave.... euhm nee, Frostgrave lijkt op Mordheim.... anyways, je bouwt je warband op en je hebt helden die je warband leiden. warband members kunnen promoveren naar hero, etc, etc.

het voornaamste deel van Mordheim is het off the board deel. rollen voor upgrades, shoppen en zoeken voor items e.d. duurt net zo lang als het spelletje zelf heb ik gemerkt. (je keuzes doen er toe schijnt)

Er is een fan based variant van Coreheim. die heb ik ook eens bekeken. Gratis te downloaden, de regels staan logisch neergezet i.p.v. continue door het boek te moeten bladeren. (een legenda, wa's da?)
Voor de feeling kun je dat eens doorlezen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Rensdyr » 22 jul 2021 09:33

Klink interessant!

Mordheim ken ik alleen van naam en verhalen over 'die goede oude tijd'. Ergens kan ik me voorstellen dat er tegenwoordig betere regelsets te vinden zijn voor skirmish wargaming dan het oude Mordheim, dus bijvoorbeeld Frostgrave in de Mordheim setting spelen zou ik ook wel zien zitten! Hoe dan ook houd ik me aanbevolen om mee te doen.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2021 10:04

Ik ben een grote fan van Mordheim :yes: (het was mijn rant afgelopen donderdag die dit veroorzaakt heeft :wink: )

Voor mijn smaak heeft Mordheim altijd de beste balans gehad tussen genoeg campaign/experience regels om je poppetjes een eigen karakter en geschiedenis te geven en niet zo veel dat het daadwerkelijk spelen van het gevecht bijna bijzaak wordt.
De hulp voor 'underdog' warbands was ook erg goed.
Je kon echt later in de campaign instappen en na een paar potjes had je de andere spelers redelijk 'ingehaald' en kon je gewoon meedoen.

Bij de vorige campaign (bijna exact 10 jaar geleden, waar blijft de tijd?) hadden we de volgende huisregels en die werkten uitstekend
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=78&t=2308&start=0


Grootste probleem is misschien de beschikbaarheid van de regels :scratch:
Ik heb alle boeken nog wel ergens liggen, maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden.
Voor een campaign toch wel belangrijk dat iedereen werkt vanaf dezelfde regelset.

In 2011 kon je de Mordheim regels gewoon downloaden van GW :o zelf maar dat is nu zeker niet meer het geval.
Misschien dat ik die regels nog ergens in de diepe krochten van een oude harde schijf of usb-stick heb staan, maar dan zou ik even goed moeten zoeken.

Wellicht dat ze nog wel te vinden zijn ergens op het web, ik heb nog niet gezocht.


Je had ook nog de 'Coreheim' community regels, maar de website Coreheim.com is ook verdwenen.
Ik vond ze nog wel hier
http://www.indadvendt.dk/mordheim/rules.pdf
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 22 jul 2021 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Guy » 22 jul 2021 10:05

Op deze pagina staat een link naar pdf's van wat er zoal aan origineel Mordheim materiaal is uitgebracht door de jaren heen:
https://www.warseer.com/forums/showthre ... dheim-PDFs
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2021 10:30

https://broheim.net/downloads.html
Dat was makkelijker dan ik dacht :grijns:


Net als 10 jaar geleden zou ik dan zeker aanraden om alleen te gaan voor de Core Rules/2002 Annual/Empire in Flames en alle verschillende regels die er later bij bedacht zijn (door GW of fans) te negeren.
Ook de huisregels die ik toen heb geïntroduceerd sta ik nog steeds achter :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2021 12:28

Andere aanpassingen die ik nog zou doen (ik heb er toch 10 jaar over na kunnen denken)

- Negeren/verwijderen van de Helmet als een apart stuk equipment.
Dit is voornamelijk om het gebruik van niet-originele modellen makkelijker te maken met WYSIWYG.
De helm is een relatief prijzig voorwerp voor wat het doet in het spel, wat het een 'luxe' item maakt, zeker voor beginnende warbands.
Het kan dan soms behoorlijk lastig zijn om modellen te vinden zonder helm in bepaalde ranges om te kunnen gebruiken voor Mordheim.
*kuch* Dwergen *kuch*
(Zeker nu de originele modellen al tijden niet meer verkrijgbaar zijn ben je afhankelijk van andere modellen)

- Iets doen aan de prijs/verkrijgbaarheid van de Sling
De prijs van wapens en equipment in Mordheim is gebaseerd op wat dingen 'in het echt' zouden kosten, niet per se op balans.
Dit geeft soms vreemde resultaten en de Sling is een opvallend voorbeeld (de andere is de kosten/effectiviteit van armour)
Een sling is niet meer dan een stuk leer of stof en een handvol stenen of klompen lood en dus heel goedkoop in de aanschaf.
Dit geeft een groot voordeel aan de warbands die een sling kunnen gebruiken (Skaven & Sisters) en spelers van deze groepen komen er al snel achter dat de beste besteding van hun geld neerkomt op "Slings voor iedereen!" wat niet altijd de leukste speelstijl oplevert.
Makkelijkste oplossing is het verhogen van de prijs (van 2gc naar, zeg, 10gc, zelfde als een boog van vergelijkbare impact in het spel)
Wat meer fluffy is het introduceren van een nieuwe Skill "sling training", bij uitzondering ook verkrijgbaar voor henchmen groups, die dan nodig is om slings te kunnen gebruiken.
Dit vertegenwoordigt dan op een aardige manier het feit dat een sling een heel simpel wapen is om te maken, maar vooral veel oefening vereist om effectief te kunnen zijn.

Afbeelding

Maar nou ben ik wel erg op de zaken vooruit aan het lopen :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2021

Berichtdoor drava » 23 jul 2021 10:57

Zou mij erg leuk lijken om weer eens Mordheim te gaan spelen! Met alle liefde en plezier zou ik een vampirecounts warband willen. :grijns:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron