WArhammer 40,000 10th edition

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: WArhammer 40,000 10th edition

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2023 09:09

2x nieuws

https://www.warhammer-community.com/202 ... mer-40000/

Dat betekent dat we dan de miniaturen wel te zien krijgen.
Ik ga dat weekend een weekendje weg :yes:
Alleen naar Duitsland, Linda wilde niet mee naar WH FEST :nono:

en ze showing de badass uit de trailer

https://www.warhammer-community.com/202 ... ieutenant/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Meh :dunno:

Het is gewoon zo'n Phobos Marine waar ze heel veel bits op hebben geplakt.
Prima model op zich, maar niet iets waar mijn hart nou heel veel sneller van gaat kloppen.

We wachten rustig op modellen met meer 'wauw' -_-
Die zullen vast nog wel komen.

Dat Warhammer Fest geeft wel een duidelijke deadline voor wanneer alles ge-revealed gaat worden.
1 of 2 modellen per week tot die tijd vullen ze de tijd wel mee.

https://www.warhammer-community.com/2023/04/03/warhammer-40000-the-anatomy-of-a-new-datasheet/
Nieuwe stats. Ziet er allemaal logisch uit.

Wapens hun eigen statline geven voor iedere unit is een goede beslissing.
Zoals ze zelf al als voorbeeld geven, een chainsword is een stuk gevaarlijker in handen van een Marine dan een gewoon mens.

Betekent dan hopelijk ook dat ze de wapens de punten kunnen geven zoals die van toepassing zijn specifiek voor die unit.
Een power fist hoort niet evenveel punten te kosten voor een Sergeant met 2 attacks en een character met 6 attacks :nono:

'Hoog rollen is goed' voor leadership zal na 20+ jaar wel wennen worden.
In Asoiaf is dat ook zo en ik trap er daar ook nog iedere keer weer in "Ai! een 11! Oh nee, wacht. Dat is juist goed" :laugh:
Hoog=Goed voor alles behalve Leadership is natuurlijk altijd veel minder logisch geweest, maar op een bepaald moment ben je gewoon volledig geïndoctrineerd :opa:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 04 apr 2023 10:19, in het totaal 3 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 04 apr 2023 09:13

Ik denk dat dat juist verwarrend werkt, dan moet je dus bij elke unit gaan opzoeken hoe goed ze met dat wapen overweg kunnen. en daarmee is het zelfde wapen dus telkens anders... BS en WS zijn een skill, geen eigenschap van een wapen imnsho.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2023 09:59

Maar je moest toch al de stats van de unit opzoeken voor Attacks, Strength etc. en dan apart de evt wapenregels toepassen (-1 to hit, +1 S etc) die vaak dan weer op een hele andere plek staan in je codex
Nu is dat dus gewoon 1 statline

BS en WS zijn een skill, geen eigenschap van een wapen

Klopt, maar er zijn genoeg wapens die het moeilijker of makkelijker maken om te raken, dus het is wel degelijk van invloed.
En daarom hebben de wapens dus eventueel andere statlines afhankelijk van wie ze in handen heeft.
In plaats van 'Dit model heeft A1 WS3+ en S4 en dit wapen geeft hem... blader, blader.... -1 to hit en +2S' krijg je nu 'Dit model met dit wapen heeft A1 WS4+ S6'
Lijkt mij toch simpeler

Ik kan zien dat het het misschien wat moeilijker maakt om het uit je hoofd te leren.
Nu kun je, als je regelmatig speelt, redelijk een lijst met de stats van je modellen en de stats van de verschillende wapens weten tijdens het spelen, zonder ze op te hoeven zoeken. Als dadelijk alle statlines 'uniek' zijn voor de verschillende units wordt dat lastiger.
Vandaar dat we dus kaarten krijgen die je gewoon op tafel kan leggen ipv bladeren in een boek.
En voor nieuwe spelers of de mensen die niet regelmatig spelen (zoals ik :wink:) en het dus toch al niet uit het hoofd kunnen weten, is dit zeker veel makkelijker.

Asoiaf werkt ook zo, en ik moet zeggen dat ik dat prima vind werken. :yes:

Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 04 apr 2023 14:30

ik ben ook blij met de nieuwe statline manier.

Viel mij meteen op, hé een intercessor heeft normaal een heavy bolt pistol oid toch??

Vroeger hadden squats, guardsmen, space marines en eldar allemaal lasguns, dat was ook saai.

Maar later liep een IG sergeant met een bolter, zo'n ding wat 25 kilo weegt of zo en bijna niet te tillen is voor een normaal mens.

Toen kreeg je de frost guns voor space wolves en blood missiles voor Blood Angels etc.
Verschrikkelijk, fluff voor fluff's sake en gaat helemaal tegen de aloude STC in.

Dus dit :thumbup: Handig, datacard dadelijk, staat alles op.
Wat Universal Special Rules weer zoals vroeger, Deep Strike en zo, die uit je hoofd leren.

En tata stuk overzichtelijker.

Ook geen regels meer voor hoe je je leger geschilderd hebt. (Blood Angels, Leviathan, Goffs), dat kan je met je army build doen zoals eerst.
Woohoo overzicht.
:worship:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 04 apr 2023 14:35

Hoog=Goed voor alles behalve Leadership is natuurlijk altijd veel minder logisch geweest, maar op een bepaald moment ben je gewoon volledig geïndoctrineerd

Ik denk dat dat juist verwarrend werkt, dan moet je dus bij elke unit gaan opzoeken hoe goed ze met dat wapen overweg kunnen. en daarmee is het zelfde wapen dus telkens anders... BS en WS zijn een skill, geen eigenschap van een wapen imnsho.

Uiteraard werkt het verwarrend, want wat Frank zegt, je bent geindoctrineerd :P

Ik denk wel dat de BS en WS van je wapen afhangen. Ik kan niks met een zwaard als ik met een bijl getraind ben.
Idem schieten, een pistool schiet toch anders als uzi

(lijkt me, geen ervaring, mijn Nid wapens doen het allemaal zelf :wub: )
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2023 16:11

https://www.warhammer-community.com/2023/04/04/just-how-tough-are-terminators-in-the-new-edition-of-warhammer-40000/

Afbeelding

Dat is veel extra info.

Eerste indruk is wel postitief.

De mechanic van die Teleport Homer klinkt alvast erg leuk en fluffy B)
En het geeft je dus ook iets te doen in de beurt van de tegenstander (dat schijnt er wel meer in te zitten deze editie)
Ik zie veel leuke tactische opties en uitdagingen met die regels

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 05 apr 2023 09:56

Ik ben benieuwd hoeveel wapen opties units straks nog hebben.

btw 4+ invul en een T5...
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Beastherder » 05 apr 2023 12:27

Ik ben benieuwd hoeveel wapen opties units straks nog hebben.
Deze missen alvast niks, toch?
De Assault Terminators zijn allicht een aparte kaart.

Ik kan me wel zo voorstellen dat een standaard unit Marines met al hun wapen-opties ruimte tekort gaan krijgen met deze opmaak :scratch:
Heavy weapons, special weapons, al die sergeant opties....

btw 4+ invul en een T5...
Als ze ook een bijbehorende puntenwaarde hebben vind ik het niet erg.
Terminators horen super stevig te zijn. Meestal vind ik ze in huidig 40k te makkelijk dood gaan.

Ah, die goede oude tijd dat ze een 2+ save hadden op 2D6..... :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 05 apr 2023 21:08

https://www.warhammer-community.com/202 ... city-open/

Geen nieuws maar wel een indicatie van de release date.
Iemand had het al uitgerekend aan de hand van de vorige editie.
Eind april Warhammer Fest met bekendmaking.
Enige weken later de pre-order en die duurt dan 3 weken. Dus na de kansas city open

maar nieuw plaatje

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 07 apr 2023 09:58

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000