WArhammer 40,000 10th edition

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: WArhammer 40,000 10th edition

Berichtdoor Beastherder » 08 sep 2023 09:55

Het kwam gisteravond bij de verschillende potjes 40K al ter sprake, er is een balans update :)

https://www.warhammer-community.com/2023/09/07/warhammer-40000-metawatch-changes-abound-in-the-first-balance-dataslate-of-the-edition/

De "Devastating Wounds zijn géén Mortal Wounds maar doen bijna alles wat Mortal Wounds doen" regel voelt wat knullig, maar de reden is wel oké.

Het kwam toevallig vorige week al voorbij met Bram zn super-sniper, die een character kan head-shotten maar evt. extra Mortal Wounds 'splashen' wel naar de rest van de unit.
Stonden die allemaal in een rij om geraakt te worden door die ene kogel of was het een rondstuiterende ricochet? :dunno:

Dit voelt dan idd beter, maar een beetje roundabout way voor het fixen van wat unintended consequences. -_-

En natuurlijk wat point tweaks voor iedereen

Beteknt dit nou ook dat ze de downloadbare Index kaarten gaan aanpassen / aangepast hebben, of mogen we dat zelf doen? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 08 sep 2023 11:00

De pdf's op de website zijn nog niet bijgewerkt, maar de app wel in z'n geheel. Ik gok dat de pdf's van de index kaarten ed. nog wel zullen volgen. Anders wordt het wel een beetje chaotisch. Of niet, want GW, wie weet! :dunno:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 08 sep 2023 13:58

Na wat reacties op het net vluchtig te hebben gelezen, in de categorie "unintended consequences":

De Custodes hebben een 4+ Feel No Pain tegen Mortal Wounds.
Nu Devastating Wounds niet Mortal Wounds zijn, maar hun eigen ding, is die ability opeens véél minder nuttig.
Iets van 90% van de Mortal Wounds die in het spel werden uitgedeeld ging via de Devastating Wounds mechanic.
Directe Mortal Wounds zijn best zeldzaam.

Of het was niet "unintended" en de Custodes hadden een nerf nodig? :huh:

Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 18 nov 2023 07:16

en de nieuwe 40k stuff

https://www.warhammer-community.com/202 ... iah-nexus/

Afbeelding

Leuk, nu nog Trazyn :wink: :harhar:

https://www.warhammer-community.com/202 ... ming-next/

Afbeelding

Goede nieuwe versie, de smoke bits zullen wel dienst gaan doen in veel conversies. Nooit een fan van de resting pose geweest

https://www.warhammer-community.com/202 ... e-shadows/

Afbeelding

Termies met zwaard en schild, ik wil ze, alleen zo lastig om al die DA icons weg te halen :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 nov 2023 10:20

Leuk, nu nog Trazyn
Absoluut :yes:
Ze kunnen het niet maken om deze uit te brengen en niet zijn buddy/aartsvijand :laugh:

Nooit een fan van de resting pose geweest
Ik vind het wel cool voor dit soort karakters.
Soms meer intimiderend dan te staan zwaaien met je zwaard (en daar hebben wel talloze andere sculpts van)

En natuurlijk zwaar geïnsprireerd door dit stuk klassieke artwork

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

de smoke bits zullen wel dienst gaan doen in veel conversies.
Ik zie totaal het punt niet van die rookpluimen :dunno:
Misschien dat een van die top-schilders daar iets prachtigs van kan maken met source lighting of zo, maar het is goed dat het artikel al laat zien dat je ze ook gewoon kan weg laten.

Termies zien er geweldig uit :tu:
Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten op de generieke Assault Terminators (Blood Angel Codex?)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 18 nov 2023 14:10

Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten op de generieke Assault Terminators (Blood Angel Codex?)

Ik hoop toch eerder want BA staan voorlopig nog niet op de lijst

Afbeelding

en redacted...??
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 nov 2023 15:24

Hmmm, dat zou wel langer wachten zijn dan je hoopt, maar aan de andere kant, dat is maar een jaar.

Vroeger zat er gewoon 7 jaar tussen het uitkomen van de regels voor de Eldar Vyper en het uitkomen van het model :laugh:

en redacted...??
Dat is gewoon GW marketing speak voor 'Er komt nog een codex in de zomer, maar we willen nog niet zeggen welke' -_-
Geen reden voor uitgebreide complot-theorieën :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 jun 2024 14:56

Nieuwe balans update

https://www.warhammer-community.com/2024/06/20/warhammer-40000-metawatch-downloading-the-new-balance-dataslate/

https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/uRQOFTWnasejHDVc.pdf
https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/t6fTGEpj0eXdxJLG.pdf

Ik volg zelf de 40k regels niet heel actief, dus het zegt me allemaal niet zo veel :dunno: , maar er zijn schijnbaar behoorlijk significante veranderingen.

Ronddraaien op de plaats (pivot) kost nu movement??
Ik dacht dat het afschaffen van bv. line-of-sight voor vehicle wapens en side armour was om er voor te zorgen dat dit niet meer uit maakte?

Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar WH 40.000