release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 24 mei 2020 16:59

Dan zullen we het maar even goed aanpakken hier. ^_^

Het GROTE NIEUWS van gisteren
https://www.warhammer-community.com/2020/05/23/the-big-warhammer-40000-previewgw-homepage-post-1/





Nieuwe editie, maar alle bestaande Codexen en Supplements blijven geldig. -_-






Marine helft van de starter? (niet officieel bevestigd)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Necron helft van de starter? (niet officieel bevestigd)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.






Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 24 mei 2020 17:37

Dan maar even meteen mijn mening geven over wat we weten.

Allereerst (en verreweg het belangrijkst, natuurlijk) : de modellen
Proper Primaris Combat Marines!! :worship: :panic: :cheer: :gesmeerdebliksem:
Misschien dat het dan eindelijk nog wat word met mijn Primaris Flesh Tearers. Dit is precies waar die jongens op zaten te wachten.

Oh, en ook Necrons. :skellie:
Dat is niet helemaal mijn ding, maar ik moet zeggen dat dit er ook best goed uit ziet.
Misschien maar s wachten tot ik die in handen heb voor ik toezeg dat ik die helft van de starter wil verkopen.
Het blijft natuurlijk het makkelijkste leger om geschilderd te krijgen ;)

Voor wat we weten van de regels

MEER Command Points is niet iets waar ik meteen enthousiast van word, maar hopelijk betekent dit dat er ook dingen gaan veranderen aan hoe die dingen verdiend worden.
Het hele 'beloond worden voor zoveel mogelijk Detachments in je legers' zorgt voor hele rare 'gamy' legerlijsten
(Bekendste voorbeeld zijn de 30 guardsmen + 2 officieren alleen maar vvor de goedkoopste Batallion Detachment, puur om CP te genereren voor de rest van je leger :roll: )
Zelf zou ik het liefst iets zien van x aantal CP per 500pts en dan MINDER CP voor iedere Detachment.
Laat mensen maar iets doen met die andere slots in je Batallion.
We zullen zien wat het word.

Verandering in de terrein regels word ik nog het meest enthousiast van. :yes:
Die zijn in huidig 40k echt super storend.
"Mijn tank ziet tussen die struiken door, via 2 ramen van die ruïne, 1 been van een model dat daar achter in het open staat. Dus ik kan schieten op die hele unit en je krijgt geen cover" :dunno:
Het is misschien duidelijk, maar het voelt gewoon fout.
Heel benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Verder zie ik het wel aan.
Full-size 40k is toch iets wat voor mij steeds minder belangrijk is.
Ik richt me liever op kleinschaligere spelletjes.
Voor ik me weer verlies in die hele cyclus van Main Rules, Codex, Chapter Approved, Supplement, etc. concentreer ik me wel op de mini's. -_-


Oh, en ook
https://www.warhammer-community.com/2020/05/24/warhammer-40000-more-models-revealedgw-homepage-post-3/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Furios666 » 25 mei 2020 10:35

Ik sluit me bij Frank aan. Maar ik heb begrepen dat extra detachments nu CP kosten ipv opleveren en dat er regels komen voor kleinschalige potjes. Daar ben ik wel enthousiast over.

En dat alles gaat werken met een app! dat alles bijhoudt! hulde! :cheer:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: release rumors

Berichtdoor Roland » 05 jun 2020 16:28

Ik sluit me bij Frank aan. Maar ik heb begrepen dat extra detachments nu CP kosten ipv opleveren en dat er regels komen voor kleinschalige potjes. Daar ben ik wel enthousiast over.

En dat alles gaat werken met een app! dat alles bijhoudt! hulde! :cheer:


https://www.youtube.com/watch?v=5UKO_ujUJXw&t=326s

Hier een goede YT channel met alle updates incl. wat jij zegt Furios666
Laatst bijgewerkt door Roland op 28 jun 2020 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2020 13:49

https://www.games-workshop.com/en-NL/Ordo-Xenos-Lord-Inquisitor-Kyria-Draxus-2020

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hoeveel complottheorieën kunnen we er op los laten dat dit nieuwe model een shuriken catapult heeft met de oude stijl rond magazijn bovenop, ipv de huidige recht magazijn onder?


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Die overgang is al zo oud als de eerste plastic guardians, en dat vond ik toen ook al erg jammer.
Dat ronde magazijn maakt de shuriken catapult veel herkenbaarder 'alien'

Binnenkort nieuwe plastic Eldar Guardians???? :wink:

Die set is nog van de eerste generatie GW plastics, misschien wel de oudste set die GW nog in productie heeft, dus het is wel tijd :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Roland » 28 jun 2020 18:30

Dat wordt inderdaad wel eens tijd om die Eldar te updaten. Jeez, ondanks die kleine verschillen van wapens lijken ze nog steeds sprekend op de modellen die ik ooit schilderde in 199x.

Van de Xenos armies vind ik Orks toch het beste verbeterd. Erg gaaf die modellen, zou zomaar mijn tweede leger kunnen zijn :grijns:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2020 19:36

Eldar hebben altijd dezelfde stijl gehad, idd

Plastic Guardians zijn onveranderd sinds 2000
http://www.solegends.com/citcat2000/c2000p065-01.htm

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Orks hebben er in de loop van de tijd een paar hele hippe kits bij gekregen, maar de basis Orks kit gaat ondertussen ook al een hele tijd mee.
Even lang zelfs, ook uit 2000, maar die voelt toch wat minder verouderd.... :dunno:
http://www.solegends.com/citcat2000/c2000p124-01.htm

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor kingjayko » 28 jun 2020 20:09

Nu moet er wel bij gezegd worden dat de Boyz sprues tussendoor een keer zijn aangepast/uitgebreid:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Maar wanneer dat is gebeurd, durf ik niet te zeggen. :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2020 20:38

Ja, heb je helemaal gelijk mee.
Wat extra bits er bij voor unit champion en heavy weapons, maar de basis bouwblokken bleven hetzelfde (misschien wat aangescherpt?)

Hebben ze ook een paar keer gedaan met de Marines.

Maar wanneer dat is gebeurd, durf ik niet te zeggen.

Nog niet in 2006 http://www.solegends.com/citcat2006us/c2006usp0175-02.htm maar wel in 2008 http://www.solegends.com/citcat2008/c2008p0279-02.htm

Bij de Eldar Guardians stoppen ze tegenwoordig ook de sprue voor de Heavy Weapon Platform in de doos (was eerst een losse set), maar de basis-sprue is nooit veranderd.
Dus dat maakt de Eldar Guardians de oudste, nog geproduceerde, set van GW?



edit: Oeh, de zombies zijn uit hetzelfde jaar 2000, die zijn ook nog te koop
http://www.solegends.com/citcat2000/c2000p334-02.htm
Nee, toch niet. Die hebben ook een keer een re-cut gekregen om de banner en musician bits toe te voegen.
Eldar blijven de winnaar -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Roland » 28 jun 2020 20:54

Ohh damn, dat is inderdaad ook niet veel veranderd dan. Zat even door de GW shop te bladeren en had toch echt het gevoel bij de Orks dat die zeker een mooie update hadden gehad. Misschien laten misleiden door de totale gevoel van alle modellen van dat leger? Want al die gave voertuigen zijn toch wel nieuwer lijkt me? Tja, weet het eigenlijk ook allemaal niet. Hoe dan ook Eldar voelt oud. Ondanks dat heb ik ze altijd wel redelijk gaaf gevonden.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten

cron