door Caladai Doomblade » 27 okt 2017 14:27
Gisteravond wat discussie en zoekwerk gehad over de FAQ, specifiek over de 'modifiers komen na re-rolls' regel.
Ik weet niet meer precies wie wat ook alweer gezegd heeft, maar het leek me handig om het hier nog even voor iedereen neer te zetten:
Modifiers komen pas NA re-rolls. Dit speelt meestal bij 'to-hit' rolls, waarbij heavy weapons, advance met assault weapons, stealth suits, etc. modifiers geven en een hoop characters juist re-rolls geven.
Rol dus to hit met je standaard ballistic skill. Re-roll wat je mag re-rollen (bij re-roll failed to hit rolls dus 1-en en 2-en met BS3+ bijvoorbeeld). Nadat je alle rolls en re-rolls gemaakt hebt doe je de modifiers op de dobbelstenen en haal je weg wat mis is.
12 Plasmacannon schoten met BS3+ op stealthsuits, na bewogen te hebben, binnen range van een re-roll all failed to hit rolls character:
12 schoten: 1, 1, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 5, 5, 6, 6 gerold (precies gemiddeld dus)
BS 3+, dus 1 en 2 re-rollen: wordt 1, 3, 4, 6
Resultaat: 1, 3, 3, 3, 4, 4, 4, 5, 5, 6, 6, 6
Dan de modifiers. -1 voor moven met heavy weapons en -1 voor stealthsuits: (alles onder de 1 wordt een 1)
1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 4
3+ is raak, dus 5 hits, 7 mis.
Modifiers kunnen er dus nog steeds voor zorgen dat je bijvoorbeeld niet dood gaat aan plasma (door +1 to hit te geven). In bovenstaand voorbeeld gaan er dus ook 4 man dood als je de plasmacannons op overcharge had afgeschoten, want de rol is uiteindelijk 4 enen.
Modifiers komen dus NIET na dingen als 'een 1 to hit is dood', 'een 6+ to wound doet een mortal wound', etc.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks