8th ervaring, tips, vragen etc.

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 10 jun 2017 18:56

Vandaag het eerst potje WH 40,000 8th edition gespeeld.

1e indruk het was gaaf!

Rick/Shogun met Tyranids tegen mijn Space Wolves
Swarmlord in Tyrannocyte
Hive Tyrant in Tyrannocyte
2x Trygon met 20 hormagaunts en 20 genestealers in de tunnels
6 biovores (spore mines doen mortal wouns)
6 mucolid spores
3 lictors

Ragnar blackmane + 9 blood claws incl wolf guard packleader + droppod
10 blood claws incl wolf guard packleader+ droppod
10 grey hunters incl wolf guard packleader+ droppod
10 grey hunters incl wolf guard packleader + droppod
10 skyclaws incl wolf guard packleader
5 swiftclaws incl wolf guard packleader
logan grimnar en 5 terminators

ik was er om 14.00 en om 17.00 waren we klaar. (beurt 4,5)We hebben eerst even gekletst en tussendoor ook veel gekletst en heel veel opgezocht (onhandig op de computer)

Het speelt snel, al die onhandige dingen zoals, mijn deep strike moet ik voor rollen of hij komt, nu scattert hij etc. Lekker weg
Tactisch heel anders (4 droppods, de terminators en de skyclaws die allemaal een bubble van 9"creëeren waarin Rick niet mocht arriveren uit reserve.
S 4 tegen T 7 is nu 5 + om te verwonden

Alles voel nu wel dat het doet wat het moet doen. Een Trygon is eng tegen mulkti wound modellen (monsters, vehicles, characters), maar slaat een paar infantry dood, boeien. Daarentegen een horde stealers tegen infantrie YIKES

Wel heel veel regels, kleine dingen nieuw om te onthouden
Maar dikke pluim voor GW, zo te zien best edition ever
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 10 jun 2017 18:58

@ Theo/TROLL

De 22e Nids vs Nids?

Dan hebben we minder op te zoeken en leren we het allebei snel/dubbel
(en ik heb het SW boek niet)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 10 jun 2017 19:03

Afbeelding

Swarming the Swarmlord,
ging net niet liggen helaas
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2017 22:27

Foei Bob :bottom:
Hoe kan je een spel spelen dat nog niet uit is? :P


Nieuwe 40k klinkt als een enorme verbetering, dus ik ben erg benieuwd, maar ik wacht wel tot ik een echt regelboek kan lezen ipv gelekte foto's

Nog maar 1 weekje..... ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor shogun » 11 jun 2017 14:01

[quote="Beastherder"]Foei Bob :bottom:
Hoe kan je een spel spelen dat nog niet uit is? :P


Nieuwe 40k klinkt als een enorme verbetering, dus ik ben erg benieuwd, maar ik wacht wel tot ik een echt regelboek kan lezen ipv gelekte foto's

Nog maar 1 weekje..... ^_^


Oh, dat is heeeel makkelijk want alles is al een veelvoud uitgelekt. :grijns:

Naar mijn inzien is dit de beste editie ooit. Alle wapens doen precies wat ze moeten doen en zijn goed in balans. Natuurlijk zijn sommige units wel qua balans/punten beter dan anderen maar toch hebben veel units zijn eigen plaats in het spel. De schaakstukken zijn simpeler geworden maar dat neemt niet weg dat het schaakspel simpeler is geworden want deployment en goed spel zorgt er voor dat iedereen het spel naar hun hand kan zetten. Het loont ook om een gebalanceerd leger te maken want anders kom je als 'siccors' toch de 'rock' tegen en ga je neer. Maar omdat elk wapen iedereen kan wounden als het er op aan komt, heb je nooit iets nutteloos. Een dik Monsterous Creature kun je het beste neerhalen met heavy weapons, maar de MC kan ook niet 4 beurten heavy bolters blijven incasseren want dan gaat ie uiteindelijk toch neer.

Het is even wennen dat wapens nu 'wounds' doen maar pas na de save/inv save de damage. dus een lascannon is 1 schot, en doet 1 wound, kun je bijvoorbeeld met een inv-save tegenhouden, maar als dat niet lukt doet ie d6 damage. Het is dus niet zo dat je d6 wounds krijgt en ze daarna gaat saven.

Ook de close combat is strategischer geworden. Eerst mogen alle units die chargen, maar daarna moet je unit om unit verder spelen ten aanzien van de units die in een ongoing close combat zitten. Dus je tegenstander en jezelf kiezen om en om een unit en daarmee kun je strategisch in andere close combats eerder slaan. Je maakt dus niet meer een specifieke 'close combat' af van een groepje die in close combat staan, maar je slaat met units all over the place.

:thumbup:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Beastherder » 11 jun 2017 15:39

[quote="shogun"]
Oh, dat is heeeel makkelijk want alles is al een veelvoud uitgelekt. :grijns:

Oh, maar dat weet ik maar al te goed
Ik heb sommige links hier zelf op het forum gezet
Vandaar ook de dikke :wink:

Maar het lijkt mij nog steeds erg onhandig om een heel spel te spelen (en legerlijst te bouwen) op basis van die foto's/pdf's
Doe mij maar een boek :yes:




[quote="shogun"]Het is even wennen dat wapens nu 'wounds' doen maar pas na de save/inv save de damage. dus een lascannon is 1 schot, en doet 1 wound, kun je bijvoorbeeld met een inv-save tegenhouden, maar als dat niet lukt doet ie d6 damage. Het is dus niet zo dat je d6 wounds krijgt en ze daarna gaat saven.

Ah, oké
Dat was idd nogal onduidelijk in de meeste discussies die ik zo op het net gelezen heb
Wounds =/= Damage is wat 'counterintuitive', maar dat leer je snel genoeg




[quote="shogun"]
Eerst mogen alle units die chargen, maar daarna moet je unit om unit verder spelen ten aanzien van de units die in een ongoing close combat zitten. Dus je tegenstander en jezelf kiezen om en om een unit en daarmee kun je strategisch in andere close combats eerder slaan. Je maakt dus niet meer een specifieke 'close combat' af van een groepje die in close combat staan, maar je slaat met units all over the place.

:huh:
Oke, dat is..... apart
Dat zal zeker even wennen zijn

Ik ben wel blij dat ik er zo lang uit ben dat ik geen oude editie hoef af te leren ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 11 jun 2017 16:56


Maar het lijkt mij nog steeds erg onhandig om een heel spel te spelen (en legerlijst te bouwen) op basis van die foto's/pdf's


heeeeel onhandig boek blijft het makkelijkst
(vriend van me heeft de e-versie van de oude codex maar ook dan is een boek sneller en makkelijker)

Ik ben wel blij dat ik er zo lang uit ben dat ik geen oude editie hoef af te leren


zekers, want ik was al weer dingen aan het doen (zoals niet door terrein bewegen, dat hoeft helemaal niet.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 jun 2017 10:57

Ik was even door de boeken aan het scrollen, het blijft wel opletten zie ik.
Rhino, Razorback: Toughness 7, 10 wounds.
Whirlwind: T7, 11 wounds.

Vindicator, hunter, stalker: Toughness 8, 11 wounds.

Ik verwacht de predator dus ook T8, maar die is dan weer T7? :dunno:

Waarom de AA-tanks T8 hebben is me ook een raadsel trouwens.

Sisters: Immolator T7, Exorcist T8. I'm lost.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Leandertje » 13 jun 2017 19:20

lomp schild op exorcist en Vindicator vermoed ik
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 14 jun 2017 08:50

http://www.belloflostsouls.net/2017/06/ ... evels.html

mijn ervaring is 1x spelen + lijst maken met punten
en 1x lijst maken met power points, donderdag tegen Laurens splen
Maar dat Power Points gaat wel zo makkelijk en snel :)

Dus ik zou nu al bijna zeggen :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron