8th ervaring, tips, vragen etc.

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 14 jun 2017 14:10

Ik ben het met je eens dat de power points lekker snel gaat, en de eerste paar keer lijkt het me een prima idee.

Ik verwacht echter op een gegeven moment toch op punten over te stappen. Bijvoorbeeld kijkend naar de predator is er geen powerpoint verschil tussen een predator met 1 autocannon of een predator met twin lascannon EN side sponson lascannons. Terwijl ik soms misschien liever met minimale upgrades speel om meer pupkes in te kunnen zetten. Die nuance is met power points helemaal weg, Er is geen reden om je assault squad zonder plasma pistols in te zetten, of je predator zonder sponsons, of om een minder goed wapen op je dreadnought te pakken. Devastators? Grav cannons ipv heavy bolters, altijd, want ze zijn gewoon beter en het kost evenveel power points.

Prima om het spel mee te leren, maar op een gegeven moment wil ik ook een voordeel hebben omdat ik een 'mindere' optie kies voor een unit, namelijk extra pupkes of een extra voertuig.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Rudi XXL » 16 jun 2017 22:33

Ja ik denk dat elk leger wel zoiets heeft. Imperial guard zijn 3 power voor een 10 man squad, dan mag je gratis heavy weapons, special weapons, vox caster, etc etc etc ingooien. Daarmee verhoog je de damage output van een unit met facto 10.
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jun 2017 11:36

Ik heb mijn 49 power-point lijstje van afgelopen donderdag even na zitten rekenen, en ik kwam op ongeveer van 958 punten uit. En jij Bob? Het lijkt dus redelijk uit te komen.

Ik heb even met de punten zitten spelen, en ik kan voor die 49 power points nog wel wat nuttige upgrades toevoegen waardoor ik op de 1000 punten kom. Maar ik kan ook wat minder zware wapens pakken.

En dan kom ik op 821 punten uit en heb ik dus opeens ruimte voor een extra predator of 5 assault marines en een land speeder. En DAT is nu precies wat ik minder leuk vind aan power points, ik kan niet 'minder upgrades nemen zodat ik meer modellen kan inzetten'. En het kan nogal wat schelen. 2 wapens a 50 punten (een typhoon of cyclone launcher) is een extra squad of vehicle... :wub:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jun 2017 13:31

Oh, en we hebben de speciale saves van warlord trait e.d. in tweede instantie verkeerd gedaan. Zie FAQ:
Q: When rolling for abilities such as ‘Disgustingly
Resilient’ or ‘Tenacious Survivor’ against attacks
which inflict multiple wounds, do you roll to ignore
each individual wound inflicted by the attack, or do
you roll only once to ignore all the wounds inflicted by
the attack?
A: Roll to avoid each wound lost separately.
For example, if a model with Disgustingly Resilient fails its
saving throw against an attack made by a thunder hammer
(Damage 3), you would roll three dice and for each result of 5+
you would ignore a single wound.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2017 22:22

Ik ging er van uit dat ik mijn Custodes/Sisters of Silence in een soort van Allied constructie moest meenemen, maar...

p243 DETACHMENT RESTRICTIONS: All units must be from the same Faction


ALLES van Space Marines, Imp Guard, Sisters of Battle, Custodes, Inquisition, AdMech, etc. heeft Faction Keyword: Imperium.
Die kunnen dus zonder restricties gemixt worden in dezelfde Detachment???

Dat maakt ze effectief 1 enorm leger :blink:


Goed nieuws voor mij als grote hobby-fladderaar, want ik kan lekker een beetje van dit, en een beetje van dat bij elkaar sprokkelen ipv me te gaan vervelen aan dat ene kleurenschema

(PS valt het heel erg op dat ik 2 dagen alleen de pupkes heb bewonderd, en nu pas de regels ben gaan lezen? :wink: )


Index: Imperium 2 is het boek met alle Imperial weird stuff , toch? (Sisters, Assassins, Priests, etc.)
Die moet ik dan toch maar s binnenkort aanschaffen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 jun 2017 06:06

Het lijkt er wel op. Je units kunnen dan geen gebruik maken van abilities van je characters en dergelijke, maar het lijkt er op dat er geen restricties zijn om je leger te laten leiden door een Cannones, met Deathwing terminators, Grey hunters en Guardsmen als Troops, een assassin en een paar leman russ tanks en als kers op de taart Logan Grimnar op een arreslee. :disturbed:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 jun 2017 08:48

Hahaha!!! EN, twee andere units hebben ook het IMPERIUM keyword: Cypher en Fallen!! Kan ik eindelijk gewoon Cypher naast Azrael en de deathwing inzetten :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :disturbed:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 21 jun 2017 09:50

Ik heb mijn 49 power-point lijstje van afgelopen donderdag even na zitten rekenen, en ik kwam op ongeveer van 958 punten uit. En jij Bob?


50 power points 945 punten
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 21 jun 2017 10:01

De primaris uit de starters doos zijn 50 power points en 934 punten
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 21 jun 2017 10:12

Nurgle is 42 powe points en 896 punten
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron