DE FAQ IS ER!!

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 apr 2018 19:35

Yep, eindelijk een faq.

Beta rules worden werkelijkheid, nieuwe beta regels, duurdere reapers en guilliman, etc.

https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... 018_en.pdf
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Rick » 17 apr 2018 10:35

Meer command points voor iedereen:
Warhammer 40,000 rulebook Page 243 – Battalion Detachment, Command Benefits
Change this Detachment’s command benefits to read ‘+5 Command Points.’
Warhammer 40,000 rulebook Page 243 – Brigade Detachment, Command Benefits
Change this Detachment’s command benefits to read ‘+12 Command Points.’

Dus iedereen kan nog meer stratagems gebruiken.

Verder weet ik niet wat ik vind van de nieuwe tactical reserve betta regel. Ben bang dat tactical reserves te langzaam worden in de huidige 40k omgeving.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 apr 2018 13:38

Ik denk dat de tactical reserve regel wel prima is. Het voorkomt dat 'reserves' eigenlijk alleen als 'alpha-strike' verdediging en 'ik deploy dit wel in beurt 1' is, zoals het nu vaak gaat.

Het nadeel is dat alpha strike nu mogelijk nog wat sterker wordt, omdat je meer op tafel MOET zetten.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Johan » 17 apr 2018 15:22

Kanonnen!! Wat een veranderingen weer. Ik vind wel dat het tempo dat de regels en punten wijzigen best hoog is. Herkent iemand dit?

Goedkopere commissaris... :tu: Tja, zonder de conscript bubbels zijn ze lang zo waardevol niet. Nu nog bedenken wat ik met de overige puntjes ga doen. :scratch:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Beastherder » 17 apr 2018 15:47

Goedkopere Commissars is logisch natuurlijk.
Bij de vorige FAQ werden ze veeel minder goed, om de Conscript bubbel te nerfen, maar ze bleven even duur.
Van super-cheese naar compleet nutteloos, zeg maar

Voor 15pts zijn ze nu nog steeds een leuke support character, zonder misbruik. -_-




Nee, GW deed vroeger nooit zo veel regelveranderingen.
Als er een onbedoelde kazige super-combo te maken was moest je gewoon wachten op de volgende codex/editie :roll:
Ze doen nu duidelijk hun best om 40k gebalanceerd te krijgen en de ergste misbruiken uit te bannen, en dat is te applaudiseren, maar met al die FAQ's, Erratas en Chapter Approved word het wel erg lastig voor de minder fanatieke speler (zoals ik) om de regels bij te houden :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor shogun » 17 apr 2018 15:55

Ik snap niet dat het zo moeilijk is om gewoon 1 document te updaten met veranderingen.. :nono:

Maar dat kunnen ze weer geen chapter approved boek verkopen..pfff -_-

Ook moeilijk voor toernooispelers om te investeren in iets 'goeds' want je kunt het een paar weken later weer op de planken zetten. :dry:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Rudi XXL » 18 apr 2018 13:03

[quote="shogun"]Ik snap niet dat het zo moeilijk is om gewoon 1 document te updaten met veranderingen.. :nono:

Maar dat kunnen ze weer geen chapter approved boek verkopen..pfff -_-

Ook moeilijk voor toernooispelers om te investeren in iets 'goeds' want je kunt het een paar weken later weer op de planken zetten. :dry:[/quote]

Ze updaten wel voor het eerst de errata met de nieuwe faq. Dat is dan wel handig, hoef je niet elke keer te zoeken of je de laatste versie hebt.
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 apr 2018 20:38

Tja, zo is er altijd wel wat te zeiken. Ik ben heel blij dat GW op een actieve manier het spel support en het er op lijkt dat er niet weer na 3 jaar een nieuwe editie uit komt waarin de regels weer wat veranderen maar weer nieuwe problemen met zich meebrengen die dan weer 3 jaar voortduren.

Ze hebben een goed systeem, met veel variabelen die ze niet allemaal vooraf kunnen playtesten. Tenzij we terug willen naar de tijd dat er elk half jaar een codex uit kwam en sommige legers na jaren nog steeds het boek uit de vorige editie moesten gebruiken. En hoewel het toen langzaam ging met de het uitbrengen van army books/codexen was het niet alsof het toen veel beter gebalanceerd was, laten we wel wezen. Helldrake spam, Slaanesh deamonprince lijsten die je niet kon targetten vanwege siren. Slaanesh Lash lijsten. Necron Croissant spam. Decurion detachment. 7th edition nid flying circus. Tzeentch flying circus. etc. 40K heeft altijd een balans probleem gehad, en nu hebben we eindelijk een situatie waarin dat langzaam maar zeker een beetje aangepakt kan worden. Niet opgelost, want dat zal nooit gebeuren, maar wel aangepast zonder een nieuwe codex van een leger of een compleet nieuwe editie.

Ik kan me goed voorstellen dat GW over een jaar of 2 nieuwe boeken uitbrengt. Updated editions van het regelboek en sommige codexen. Elke 3 jaar een nieuw regelboek van 8th edition in plaats van een 'nieuwe editie' heeft mijn voorkeur. En het is niet alsof 7th edition nu zo overzichtelijk was met de hoeveelheid FAQ's die daarvoor waren.

Als laatste: Ik heb niet zo veel medelijden met spelers die modellen enkel kopen om een 'goed toernooileger' te bouwen. Ik heb er niets op tegen, ieder zijn ding, maar in elk competetief spel loop je het risico dat als je 'the hot winning thing' koopt, dat dit binnen no-time een nerf krijgt, gebanned wordt of er iets uitgebracht wordt om het tegen te houden. Dat is vervelend als je er geld aan hebt uitgegeven, maar misschien moet je je realiseren dat Warhammer een miniature gaming hobby is. Miniatuurtjes verzamelen en schileren, en daarmee een spelletje spelen. Het is niet gemaakt om competetief mee te spelen. Je kunt het doen, maar het is niet het doel van het spel en van de makers, dus dan moet je dat ook niet verwachten.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor Beastherder » 19 apr 2018 09:25

[quote="Caladai Doomblade"]Ik heb niet zo veel medelijden met spelers die modellen enkel kopen om een 'goed toernooileger' te bouwen. [/quote]

Ditto ^_^

Zeker nu GW actief de balans in de gaten probeert te houden zullen de hardcore toernooi spelers echt moeten gaan uitkijken om te gaan investeren in de huidige keiharde kaas-combo.

'Vroeger' kon je nog wel een paar jaar plezier hebben van je 8 Flyrants of Slaanesh Zweperds tot de volgende editie uit kwam.
Nu zou het maar s 1 toernooitje kunnen zijn
(Of zelfs minder. Als je net de winnaar lijst van Adepticon hebt aangeschaft is je lijst al generfed voor je m hebt gebouwd :D )

Kaasbaarden van de wereld, U BENT GEWAARSCHUWD! :bottom:

:wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: DE FAQ IS ER!!

Berichtdoor shogun » 20 apr 2018 16:49

[quote="Caladai Doomblade"]... maar misschien moet je je realiseren dat Warhammer een miniature gaming hobby is. Miniatuurtjes verzamelen en schileren, en daarmee een spelletje spelen. Het is niet gemaakt om competetief mee te spelen. Je kunt het doen, maar het is niet het doel van het spel en van de makers, dus dan moet je dat ook niet verwachten.[/quote]

Dat is een rare tegenstrijdigheid want nu gaat GW meteen competitieve units/combo's aanpakken die je vooral terugziet in een competitieve setting. Als warhammer alleen zuiver om verzamelen en schilderen gaat waarom zouden ze dit dan doen? De casual speler die 1 of misschien 2 flying hive tyrants pakt geeft er niet zo veel om dat ze 20 punten duurder worden, maar ze doen dit om er voor te zorgen dat spelers er geen 7+ gaan spelen. Dus ze zijn eigenlijk wel heel erg bezig met de competitieve setting en willen meteen bepaalde dingen de kop in drukken. Ik zeg niet dat dat slecht is maar het spelletje is niet alleen maar schilderen en dan naar je poppetjes kijken. Er is ook gewoon een grote groep spelers die een beetje strategisch wil spelen en niet wil 'mens erger je nieten' en dat is net zo belangrijk. Ook voor GW.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten