Chapter Approved 2018

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Chapter Approved 2018

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 dec 2018 12:56

Het is uit, zo'n beetje, dus ik heb met veel vreugde naar alle puntenwijzigingen gekeken. Ik ben uiteraard blij dat GW eindelijk ingezien heeft dat een paar units echt te duur waren. Mijn highlights:

Attack bike: 35 naar 25 -_-
Land speeders: 70 naar 50 EINDELIJK. Misschien wil ik ze nu wel inzetten. :hc:
Terminators: 6 punten goedkoper (26 naar 23, en powerfists van 12 naar 9) Niet genoeg denk ik, maar het helpt. Ze moeten nu nog een 1+ save krijgen, dan zijn ze de moeite waard. :yes:
Deathwing knights: van 50 naar 37 met equipment

CHAINFISTS: 22 naar 11, dat was effe hard nodig zeg. (en eviscerators dus ook) :yes:

Drop pod 20 punten goedkoper (nog steeds duur, maar gaat de goede kant op)

Land Raider: van 356 naar 297 totaal. Dat is al wat redelijker dan het was. :tu:

Verder is zijn dreadnoughts goedkoper geworden. Ongeveer 10 punten elk. De redemptor is zelfs 35 punten goedkoper geworden, ik weet niet waarom zoveel want ze waren toch niet slecht dacht ik.

Een heleboel wapens zijn goedkoper, vooral special weapons, plasma's en wat twin-linked wapens. En missile launchers zijn goedkoper geworden.

Wat mij betreft is deze Chapter approved in ieder geval belangrijker dan die van 2017, en de punten uit de CA van 2017 staan ook in deze CA weer genoemd, dus dat is wel goed van GW. :tu: :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor Bobske » 18 dec 2018 13:50

maar eens kijken wat de Nids doen dan
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor shogun » 18 dec 2018 13:56

[quote="Bobske"]maar eens kijken wat de Nids doen dan[/quote]

Veel Tyranid MC's hebben een punten reductie. :tu:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor brammo1991 » 18 dec 2018 18:08

De mijne is nog niet binnen, maar ik hoop dat grey knights weer speelbaar zijn.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 dec 2018 18:18

Ik weet niet wat de punten waren, dus dat kan ik niet beoordelen. Die van mij is binnen. In Rusland besteld en direct geleverd.

Vk doet het nog.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor brammo1991 » 18 dec 2018 18:59

grey knights lijkt een mixed batch, sommige units zijn een stuk goedkoper geworden.. maar of het genoeg is..

Ad mech daarentegen... damn... nog meer firepower :grijns:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor Leandertje » 18 dec 2018 21:39

benieuw of de chaos landraider nu ook goedkoper is
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 dec 2018 21:56

Ja, zelfde cost. 200 base, 40 per twin lascannons en 17 voor de heavy bolters.


Oh, en intercessor sergeants mogen nu een power fist dus.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2018 14:01

Puntenveranderingen zijn leuk, hoor.
Goed teken dat ze de balans een beetje in orde proberen te houden en zo, maar een slechte zaak dat je er een apart boek voor moet kopen. :dry:

Gewoon slechte business voor GW
Ik heb 2 Codexen van de huidige 40k, het enige wat ik wil weten van de Chapter Approved is dat ene a4-tje met punten van mijn legers.
Daar ga ik geen 25,- voor betalen :nono:

Dus speel ik geen 40k meer, want ik kan geen lijst maken, en GW is mij weer kwijt als klant :dunno:



(Behalve dan voor KillTeam, Necromunda, Blackstone Fortress, Underworlds,..... :roll: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Chapter Approved 2018

Berichtdoor brammo1991 » 19 dec 2018 14:08

[quote="Beastherder"]Puntenveranderingen zijn leuk, hoor.
Goed teken dat ze de balans een beetje in orde proberen te houden en zo, maar een slechte zaak dat je er een apart boek voor moet kopen. :dry:

Gewoon slechte business voor GW
Ik heb 2 Codexen van de huidige 40k, het enige wat ik wil weten van de Chapter Approved is dat ene a4-tje met punten van mijn legers.
Daar ga ik geen 25,- voor betalen :nono:

Dus speel ik geen 40k meer, want ik kan geen lijst maken, en GW is mij weer kwijt als klant :dunno:



(Behalve dan voor KillTeam, Necromunda, Blackstone Fortress, Underworlds,..... :roll: )[/quote]


Aan de andere kant, je codex gaat zo wel een tijd langer mee.
Als je maar een leger speelt zal dat niet veel boeien, maar met meerdere legers ben ik wel blij dat het gebundeld is.
Natuurlijk zou gratis beter zijn als service, maarja daar heb je internet voor :whistle:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Volgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron