Nieuwe Marine FAQ/Update

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Nieuwe Marine FAQ/Update

Berichtdoor Beastherder » 27 feb 2020 16:10

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Marine FAQ/Update

Berichtdoor Caladai Doomblade » 27 feb 2020 17:04

Een zeer nodige FAQ. Iron Hands zijn al een aantal weken (sinds het supplement uit is) bezig om alle grote toernooien te winnen, en daarvoor gebruiken ze de devastator doctrine voor. Nu zijn ze nog steeds een eng leger in beurt 1, maar daarna zwakt het af gelukkig. Daarnaast hebben ze gefixed dat IH leviathan dreadnoughts niet dood konden (praktisch) omdat ze alle damage met 2 punten verlaagden EN elke beurt gerepareerd werden (of chaplain dreads die wonden konden afstaan aan infantry naast deze bullshit).

En uiteraard de sneaky-centurions van de Raven guard... Andere units kunnen nog wel sneaky zijn, maar centurions niet meer. Terminators dan maar???

Vraag is wel waarom dat zo lang moet duren voordat het gefixed wordt. B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Nieuwe Marine FAQ/Update

Berichtdoor Furios666 » 28 feb 2020 09:46

Vraag is wel waarom dat zo lang moet duren voordat het gefixed wordt. B)


Omdat het vaak tijd kost om een goede oplossing te verzinnen omdat je anders wéér een wijziging moet doorvoeren ;)

En omdat GW niet bepaald uitblinkt in het goed schrijven van regels :dry:

Er zijn een hoop zeurdozen (lees: WAAC spelers) die het stom vinden, maar ik vind het een hele redelijke errata. Het is nu nog wat interessanter om Ultramarines te spelen omdat zij nu de enige zijn die nog wel met de doctrines kunnen spelen (Warlord trait en strategems). Echter die zijn vooral gericht op de Tactical Doctrine en die is niet superoverdreven à la Iron Hands.

Ik denk dat de IH/IF nog steeds best goed zijn, maar ze moeten wat meer nadenken over de eerste beurt en hoe ze verder kunnen in tactical.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Nieuwe Marine FAQ/Update

Berichtdoor Beastherder » 28 feb 2020 10:19

Vraag is wel waarom dat zo lang moet duren voordat het gefixed wordt.
Duurde het zo lang?
Niet meer dan een paar maanden, toch?

Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat je gewoon kon wachten op de volgende codex/editie voor er iets gedaan werd aan de OP regels/units, want GW zou nooit toegeven dat er iets mis was met de regels. :whistle:

Even wachten op de resultaten van wat grote toernooien is dan ook nog wel redelijk, want er word wel vaker moord en brand geschreeuwd over nieuwe OP regels die dan in de praktijk best wel meevallen.

Veel vervelender is het feit dat GW blijkbaar nog steeds niet in staat is om dit soort OP regels te spotten vóórdat het boek uitkomt.
De naïviteit in dat Community artikel is gewoon pijnlijk
"Wat? Spelers nemen geen fluffy allround leger, maar maximaliseren alleen de OP combo's? Wie had dat nou kunnen bedenken?" :roll:


Vraag is wel waarom dat zo lang moet duren voordat het gefixed wordt.
In super-cynische modus: Er moesten natuurlijk wel eerst een stapel Centurions en Leviathan dreads verkocht worden. :harhar:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Marine FAQ/Update

Berichtdoor Rudi XXL » 28 feb 2020 14:46

Deels vind ik het wel jammer dat ze alles nerfen. Ik bedoel daarmee zowel de strategem om de doctrine te wisselen, de doctrine zelf en ook nog eens de individuele legers. Hierdoor worden mijn RG ineens een stuk meer generic terwijl ze net lekker uniek waren gemaakt in hun eigen boekje. Nu de tactical doctrine nog max 2 beurten duurt, kan ik nog maar weinig benefit halen uit mijn (fluffy) kracht, snipen van chars. Hoewel minder generic als ooit, voelen ze nog altijd als het emo broertje van de ultramarines.

GW testplayed de regels intern, maar niet met toernooi spelers waardoor dit soort gekkigheid (IF/IH) er dan doorheen schiet en lost het vervolgens op door totaal de andere kant weer op te slaan. En natuurlijk flinke commercie-gedreven beslissingen.... eerst cents, dreads en chaplain dreads vekopen en dan nu nerfen. T gekke is dat ongeveer de helft van de RG spelers cents gebruikte en de andere helft agressors. Die zijn minstens net zo eng maar nu niet generft, t lijkt erop alsof GW hier nu lekker verkopen op wilt pakken om het over een paar maanden ook de nek om te draaien.
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]


Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten