Necromunda Returns

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 18 feb 2020 16:44

Met ook een kaartenset
This Goliath-themed set includes 18 special tactics to turn the tide of battle, plus a set of blank fighter cards stamped with the Goliath logo that are perfect for keeping track of your Leader, Champions and other gangers you’re fond of. These have been updated since the last set to reflect the latest Goliath rules, so make sure to grab a set even if you picked up the previous batch!
F%&^ You, GW! :angry:
Dat gaan we dus niet doen, hè

Er zijn nu zo'n 400+ tactic cards voor Necromunda, waarvan er 300 niet meer verkrijgbaar zijn, want GW doet niet aan reprints :roll:

Ik trap er niet meer in


En hij is al uitverkocht (in Pre-Order!)
https://www.games-workshop.com/en-NL/Necromunda-Goliath-Gang-Tactics-Cards-2020




Ik weet niet wat irritanter is.
Dat GW je dwingt om al die kaartensets te kopen om de regels compleet te krijgen, of dat ze er vervolgens zo weinig maken dat je er niet aan kan komen al zou je willen :dunno:

Warcry warband kaarten was ook al zo'n drama, maar die hebben ze tenminste een jaar later nog verzameld in een boek.

Als je nu zou instappen in Necromunda en je Escher/Orlock/Delaque/etc. Tactic Cards netjes zou willen kopen heb je dikke pech :snif:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 feb 2020 18:39

Dus, gratis van het net halen veroorzaakt GW zelf.... :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2611
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 19 feb 2020 10:25

Komt het wel op neer....

Voor iets als Necromunda heb je nu gewoon geen keus.
Wil je de Tactic Cards gebruiken (die je volgens GW's eigen regels nodig hebt, niet optioneel of zo) zul je die van het net moeten plukken.

Niemand die het iemand kwalijk kan nemen als ie nu met zn eigen geprinte kaartjes gaat spelen. -_-

Voor de langere termijn is dat toch zeker kwalijk voor het GW business-model, want het zorgt er voor dat de 'morele verplichting' om alles netjes officiëel van GW te kopen alleen maar verder verzwakt.
Met de prijzen die GW vraagt voor hun regels en de snelheid waarmee ze worden vervangen, waarom stoppen bij de kaarten als je die stap toch al genomen hebt?
"Hé kijk, die site waar ik de kaarten heb gevonden heeft ook de complete boeken te downloaden. En ook die Codex die ik nog wilde kopen...."

Illegale downloads bestaan al zo lang als er internet is, natuurlijk, maar op deze manier komen ook de GW-klanten die normaal alles netjes willen kopen op die sites terecht.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 06 maart 2020 15:34

Het nieuwe House of Chains boek voor de Goliaths lijkt een serieuze verandering mee te brengen voor het ontwerp van Necromunda.

van Yaktribe:
https://yaktribe.games/community/threads/house-of-chains-general-discussion.9973/
https://yaktribe.games/community/threads/collected-errors-typos-in-the-house-of-chains.9979/
CHANGES AND IMPROVEMENTS
Gang Hierarchy (Leader & Champion Special rule): During a battle, once this fighter's gang has failed a Bottle test, during any End phase in which this fighter passes it's Cool check and does not flee the battlefield, any friendly Goliath fighters that are within 6"/12" of this fighter will automatically pass their Cool check and will not flee the battlefield.
Comment: Leading By Example and Fleeing the Battlefield happens at the start of the round. This specified at the End phase. Either an error or update.

All fighters start without armour.

Promoting fighters have changed:
Juve --> Specialist (Ganger) (after 5 advancements?)
Prospect --> Champion or Specialist (Champion) after 5 advancements
All fighters have their own weapon/equipment list.
Leader, Champion, Prospect and Specialist (Ganger) can have multiple equipment sets.

New skillset: Muscle

Gangers:
Cannot have Special Weapons until after being promoted to Specialist (Ganger).
Cannot use weapons outside their Equipment List (Trading Post / Black Market).
1 Ganger can be promoted to Specialist (Ganger) when creating a new gang.
Gangs can purchase terrain to be deployed during battles (seems to be permanent addition to the gang).

Pets:
Always part of the owner's group activation (even if the owner was part of a group activation).
Doesn't get XP when running back to its owner.
Melta bombs no longer have the Melta or Scarce weapon traits

Alliances:
Added on top of the standard crew.
Explicitly specifies the exact number of fighters in the Slave Guild

Master-crafted: Re-roll to hit once per battle (instead of every attack)!

Reckless:
Ranged: The random target must also be within the weapon's range (hello pre-measure :p).
Rapid Fire: Additional hits are randomized on eligible targets. If there are more shots than targets, choose where to distribute spare shots.
Melee: Anyone base-to-base.

Versatile: Anyone in range.
Versatile: Improved clarification.
Old: "At all other times other than during this fighter's activation, Versatile has no effect."
New: "At all other times other than during this fighter's activation or when making Reaction attacks, this trait has no effect.
Comment: A good improvement!

New combi weapon: Bolter/melta (so far only for Goliath)

The wording of ‘Blaze’ weapon trait has been amended slightly to clarify that after a fighter with the blaze condition is activated, takes their s3 hit, and acts in accordance to the blaze rules, that fighter’s activation immediately ends. Before it was unclear if the blaze condition took up one action, both actions, or none.


Kopen van de House Tactic Cards is ook niet meer nodig, die staan in het boek, met een D66 tabel voor als je ze random nodig hebt.

Verder heel veel meer opties voor je Goliaths: gene-hancing, verschil tussen Vatborn, Natborn en Unborn.

Al met al klinkt het als een flinke verbetering :yes:
De extra opties van genehancing en nieuwe Fighter types balanceren wel uit met een flinke beperking in de opties voor je gewone gangers

De verwachting is natuurlijk dat de volgende boeken voor de andere gangs dit zullen volgen, maar het zal dus wel even duren voor iedereen op dezelfde editie zit :dunno:

(Ja, sommigen vinden de veranderingen groot genoeg dat ze praten over een nieuwe editie (N20), na de regels van de eerste startset (N17) en de hardcover boeken (N18) :whistle: )











Het zou natuurlijk geen Necromunda zijn zonder rare foute/tegenstrijdigheden, maar voor wat we gewend zijn valt het reuze mee ^_^
INTERNAL CONFLICTS
Stun grenades cost 25 for Leader and Specialist (Champion), but only 15 for Champion.
Comment: Is this increased price on purpose? Cost 15 from Trading Post.

Gang Hierarchy (page 83): "...should this fighter pass a bottle test...".
Comment: Gangs make Bottle tests, not fighters (Leading by Example).


EXTERNAL CONFLICTS (CONFLICT WITH PREVIOUS PUBLICATIONS)
Weapon Reference Chart (page 147) : the Combi-pistol (Bolt pistol) profile has an Ammo value of '6'.
Comment: Should be '6+'.

T.H.R.U.G. 12 ‘Sparky’, Bounty Hunter (Page 142):
Las cutter is missing 6+ Ammo Roll.
Comment: Without ammo value, Scarce trait is pointless (which it may still be since it is a melee weapon).

Maul (club) is missing its +1 AP modifier.
Comment: Can be a case of Dramatis Personae having unique weapons with common names (which is not acceptable, as unique weapons must have unique names).

Combi grenade launcher - frag: Has Ammo 6+ without Single Shot. Was Ammo * and Single Shot in Gangs of the Underhive.

Grenade launcher - Stun rounds: Got Rapid Fire (1). No ammo for Grenade Launcher has ever had rapid fire before.
Comment: Looks like a copy-paste error from the new twin-linked Assault grenade launcher.

Bolter / grenade launcher (frag) combi weapon: Costs 60 (Rare 8) in Trading Post, but listed as 80 ("Common") for Goliath.
Comment: Why more expensive for Goliath?


ERRORS
Djangar ‘Gunfists’, Bounty Hunter (page 129): Custom stub cannons does not have Sidearm trait.
Comment: It is assumed that the custom stub cannons should have Sidearm trait. Otherwise the Gunfighter skill is pointless. And being a gunfighter is really his thing, hence the name.

Chainaxe weapon profile: Chainaxe has +1S and +Disarm compared to Chainsword, but both cost the same (25).
Comment: It is a better version of Chainsword. It should either have a higher cost, or be worse in some way (lose Parry?).

Slave Ogryns have Suspensors in the Equipment List(s).
Comment: What's the point? RAW suspensors only interact with Unwieldy Heavy weapons, of which there are exactly zero on the Ogryn list, and they can't take weapons from TP or Black Market, only Wargear. They have a couple of Unwieldy Melee weapons, but in no variant of it's ruling does Suspensor do anything for them.

Prospects (new fighter class): No clear statement of how they gain advancements.
Comment: They probably advance like Juves (Fast Learner, 5 advancements to be promoted).
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2020 10:08

https://www.warhammer-community.com/2020/03/10/revealed-at-gamagw-homepage-post-3fw-homepage-post-4/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Duidelijke zelfde release-patroon als de Goliaths
Boek met een nieuwe doos met 2 nieuwe soort-van-champions en 4 nieuwe soort-van-Juves.
Nou zijn de Eschers een stuk kleiner dan die bulky Goliaths, dus er is op de sprue ook nog ruimte voor wat huisdieren

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


the Death-maidens – Eschers returned to life through vile science in order to lend their deadly services to their gangs once more –
Undead zombie Eschers? :huh:
Weet nog niet of me daar in kan vinden.....
Juves met bogen zien er alvast cool uit
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Bobske » 10 maart 2020 12:23

Doet me nu eens helemaal niks deze release
Het idee erachter, best ok.

Dieren sculpten blijft moeilijk, zeker fantasie dieren. Maar slecht te beoordelen in deze kleurenschema's.
Ze zien er zo uit als kinderspeelgoed, He-man of zo :td:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 2994
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2020 17:43

Nee, de kleuren doen ze zeker geen goed :nono:

Ik vermoed dat ze er in kaal plastic of een meer neutrale kleur een stuk beter uit zullen zien -_-
Als ze leuke regels hebben voor een betaalbaar huisdier vind ik ze zeker interessant

Nog het meest benieuwd naar alle regels die dadelijk in het boek tevoorschijn komen.
Het Goliath boek was een serieuze reboot van hoe de gang werkt, dus dat verwacht ik hier ook.
Blij dat ik nog geen modellen in elkaar heb gezet met mn FW wapensets. Eerst maar s afwachten wat dadelijk mag/interessant is.

Hopelijk zijn die bogen wel goed in het spel, want die wil ik hebben ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2020 19:14

Oh, en er is meer:
https://www.warhammer-community.com/2020/03/10/underhive-informant-terrible-toxins-ferocious-felynx-and-spiritual-scumfw-homepage-post-1/

Eschers lijken meer drugs te krijgen ipv de Goliath gen-hancing, en nieuwe wapens
(Nieuwe wapensets?)

Nieuwe Enforcer ziet er uit heel cool uit.
(Met cyber-mastiff! :D )
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 21 maart 2020 16:16

Interview met de schrijver van Necromunda (2017)
Geeft een aardige indruk waarom die release zo rommelig was :roll:

https://www.goonhammer.com/the-goonhammer-interview-with-james-m-hewitt-part-3-necromunda-and-needy-cat-games/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Flesh Tearers, Night Lords, KillTeam Tau, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 5010
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten