SPOILER ALERT!
Hier maar eens het verslag maken.
(we zijn niet zo goed/netjes in het op papier bijhouden)
Het is een campaign systeem dat elke keer kan varieren
-Rebel Scum:
Soldier= rifle=Frank
Wookie=close combat=Stefan
Female Smuggler=blaster=Joost
Jedi Padawan=close combat=Onno
-Evil Imperial Overlord=Bob
Missie 1 Introdcution: Aftermath
Doel: De rebellen moesten 4 terminals vernietigen binnen 6 rondes. Ik moest ze tegenhouden en/of allemaal verwonden (als je al je wonden voor de eerste keer kwijt bent flip je je stats kaart en dan heb je een slechter profiel, ben je wounded. Raak je dan nogmaals al je wonden kwijt dan trekt je figuur zich terug)
De rebellen hadden deze missie al gespeeld dus dachten: Als we de deur openmaken dan staat daar een e-web (kanon) achter en worden de terminals moelijker te vernietigen.
Echter ik had ook de keus om de deur weer dicht te doen en dan werd de deur veel sterker, en de E-web kon ik ook aan de buitenkant deployen.
Sounds like an evil alternative to me
Gevolg: Wookie, Jedi en smuggler zitten binnen en laten de Soldier buiten stikken om de missie te voltooien.
Frank wordt buiten aan gort geschoten door de E-web.
Niet de meest tactische beslissing, maar wel de leukste (behalve voor Frank dan)
Frank is sindsdien het gedoodverfde cannonfodder.
Rebel Win:
Alle heroes +1 xp, + 400 credits missie volbracht + 400 credits, missie gespeeld + 150 credits van geopende crates=950 credits
Frank 1 xp=> koopt Tactical Movement (kan iemand die dichtbij staat, incl. zichzelf, 2 movement geven)=0 xp
Stefan 1 xp=> koop Wookie Fortitude (sneller genezen)=>0 xp
Joost 1 xp
Onno 1 xp
Frank koopt een E11 gun -400 credits
Onno koopt extended haft hilt -300 credits
=250 credits over
Imperial +1 Influence=> koopt Information Tracking Beacon (tenzij Rebels 300 credits betalen mag ik elke beurt 1 kaart meer trekken om uit te kiezen)=>0 Infl +1 XP
Door naar Story missie A New Threat maar eerst...