Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 04 okt 2015 16:37

Al tijden werd ik verleid door de Imperial Assault doos van FFG (want 28mm StarWars modellen :D ) maar zonder een goed idee van het spelletje wist ik niet zeker of ik dat geld er wel voor wou betalen
https://www.fantasyflightgames.com/en/products/star-wars-imperial-assault/

Een paar weken geleden nam Stefan zijn doos mee naar de club voor een kennismaking, en toen was het niet meer te houden ^_^

Het speelt als een soort RPG-light, met tot 4 Rebel spelers die ieder 1 karakter besturen, tegen de Imperial speler met stapels Stormtroopers, droids, bounty hunters, etc. de missie beheerst.
Het viel bij meer mensen in de smaak, dus sinds afgelopen donderdag hebben we een lopende campaign
(Ik, Stefan, Joost en Onno versus Bob als Evil Imperial Overlord)
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3445&p=53813&sid=e109acfc4a6c5c02bea4a47eb4f0b13c&sid=da5099f1b0f0ee1952d698d40f6c04b8#p53813

De doos is dan misschien wel duur, maar hij zit ook propvol :yes:
Regelboeken, counters, grondplaten, een enórme hoeveelheid kaarten en natuurlijk mini's

Voor de rebellen heb je de speelbare karakters + een bonus Luke Skywalker

Afbeelding

Maar de echte bulk zit bij de Imperials
Stormtroopers, officieren, zware blasters, royal guards + Darth Vader B)
(niet afgebeeld, want nog niet klaar, zijn 2 alien monsters en een AT-ST!! :o )

Afbeelding

Met de grote doos in het bezit kon ik het natuurlijk niet laten om ook wat van de uitbreidingen te kopen.
Die uitbreiding setjes zijn ook netjes geprijst. 9,95 voor een karakter-model met een bonus missie en een stapel kaarten.

Wat is een Star Wars verzameling zonder Han Solo, Chewie, R2D2, C3PO en Boba Fett? ^_^
(en wat Rebel troepen om die kant toch wat meer bulk te geven)
Afbeelding

Leia is nog de meest opvallende missende persoon, maar die moet nog uit komen

https://www.fantasyflightgames.com/en/products/star-wars-imperial-assault/products/leia-organa-ally-pack/
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 04 okt 2015 17:17

Ik moet van mezelf eerst nog wat andere dingen afmaken voor ik hier vol voor kan gaan, maar ik kon het niet laten mijn eigen karakter in de campaign te schilderen.

Ik speel de Soldaat, Fenn Signis

Afbeelding


Voor mijn schilderschema ben ik afgeweken van de artwork, die met alleen bruin/beige wel erg woestijnig is, voor een meer neutraal groenige kleur.
Veel inspiratie gepakt van de rebel soldaten zoals ze rond liepen op Endor in Return of the Jedi
(het model is daar duidelijk ook op gebaseerd :yes: )

Lang leve de enorme StarWars nerd internet-community, want er is dus geen enkel gebrek aan referentie materiaal
(Hoe bizar dat ik dus veel meer informatie kan vinden over een uniform in een scifi film dan voor mijn historische legers :grijns: )

http://www.studiocreations.com/howto/endorrebelsoldier/ers_jacketscoats.html


Mijn Fenn Signis:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(ja, dat is een freehand Rebel Alliance logo op de schouder -_- )
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Chris » 05 okt 2015 06:03

Cool, blast em back to the stone age!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2015 15:38

AT-ST B)

(met Stormtrooper voor schaal)

Afbeelding


Erg stoer model
Het 'hoofd' kan nog draaien en de blasters in de kin zijn ook beweegbaar

Hij is denk ik iets te klein om compleet op schaal te zijn, maar het is nog steeds een erg indrukwekkend model :yes:
Ik heb niet veel zin om die in de campaign tegen het lijf te lopen :disturbed:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 25 okt 2015 19:58

2e Character is geschilderd

Dit keer Jyn Odan, de vrouwelijke smokkelaar, in de campaign gespeeld door Joost


Afbeelding


Dit keer trouw gebleven aan de artwork, want waarom niet.
Dat oranje, bruin en wit geeft toch meteen de originele Star Wars vibe ^_^


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 05 nov 2015 14:16

Het derde speler-karakter:

Diala Passil, de outcast met Jedi talent

Afbeelding


Ook weer de artwork gevolgd. Die bruin en beige gewaden zijn toch wel heel typisch voor die Jedi-vibe

Huidskleur is wat donkerder uitgevallen.
Te donker begonnen met de basis, te veel paars ipv rose, en op een gegeven kun je niet meer verder highlighten


Even getwijfeld over de Light-sabre.
Het karakter heeft die in de campaign niet in het begin, die mag ze met een beetje geluk ergens vinden.
Hij leek me ook lastig te schilderen, dus ik was erg in de verleiding om het gewoon te schilderen als de stalen staf waar ze de campaign mee begint.
Toch maar gewoon voor gegaan, en ik ben blij dat ik het gedaan heb :yes:
Wat is Star Wars nou zonder Light-sabres?

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Poging gedaan tot source-lighting op de rug, want die Light-sabre hoort natuurlijk licht te geven.
Is een techniek die mij nog steeds niet echt overtuigend wil lukken, dus ik heb het maar klein gehouden.
Van een afstandje ziet het er best oke uit, maar van dichtbij is het toch erg rommelig. :dunno:

Je zou het ook gewoon weg kunnen laten, want kijk maar naar de originele films: die Light-sabres verlichten nooit de omgeving :nono:
Blijkbaar is het licht van zo'n Light-sabre van een hele speciale kwaliteit die niet word gereflecteerd

(Of de special effects waren gewoon niet goed genoeg om dat voor elkaar te krijgen, maar das natuurlijk geen argument :wink: )
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:15, in het totaal 4 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor TROLL » 05 nov 2015 14:52

Erg mooie modellen hoor!

Waar heb je ze besteld? Gewoon op de site van fantasy flight? Of zijn ze ook in Nederland verkrijgbaar?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 05 nov 2015 15:32

Die komen allemaal uit de Imperial Assault doos
(gewoon bij Erik in het schap)

Zijn niet los verkrijgbaar :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 08 nov 2015 16:00

Afgelopen donderdag weer een scenario gespeeld in de campaign

Stefan heeft zn eigen karakter (de Wookie) geschilderd, en had deze uiteraard ook meegenomen

Alle vier de speler-karakters zijn daarmee geschilderd, dat geeft toch net dat beetje extra :D

een mooie gelegenheid voor een groepsfoto


Afbeelding

Dit is het viertal dat het op mag nemen tegen 'evil overlord' Bob B)

Donderdag bleek ook meteen dat het voor het eerst hebben van geschilderde karakters zeker geen garantie is voor succes, want we waren kansloos om het scenario te winnen
(Wie verwacht er dan ook een generaal in een AT-ST zo vroeg in de campaign? :P )

Stefan heeft al een begin gemaakt aan de Imperials, dus nu even afstemmen dat we geen dingen dubbel schilderen.

Bij rondvraag onder de medespelers over wat ze het liefst als eerste geschilderd wilden zien kwam de Nexu uit de bus.
Niet mijn eigen eerste keus, maar donderdag had Bob er een paar in actie en ze waren erg indrukwekkend :yes:
Dus die staan nu op mijn schildertafel -_-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Onnozel » 10 nov 2015 10:16

Ziet er top uit Frank. :thumbup:

Krijg meteen weer zin in de campaign!
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron