Necromunda Returns

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Roland » 24 aug 2021 16:17

Ok nice. Ik ga die battlereports zeker lezen, klinkt gaaf! Saved voor later.

En dat is dan ook positief. Ik ben zeker liefhebber van The Hive! Dus tzt heb je echt wel een kandidaat speler erbij als een campaign weer kan. En een potje alleen als iemand dus echt zin heeft om de boeken en dus zelf e.a. stof af te blazen.

Wat heb je allemaal nodig om het zelf aan te schaffen? Ben beetje de kluts kwijt met welke boeken je nodig zou hebben. Scenery is minder in height tegenwoordig toch? Ach daar zullen jullie vast veel van hebben op de club ;)
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 aug 2021 10:33

Scenery zit wel snor voor Necromunda, er is een hele bak met Deadzone terrein dat perfect is.

Qua boeken? Tja, je kunt helemaal los gaan met alles wat er uit komt, maar ik raad je aan (ook voor een toekomstige campaign) om voor de 2 basisboeken te gaan: Rulebook & Gangs of the Underhive (als je die nog kunt krijgen). Daar staan al zoveel spullen in dat je makkelijk 3 campaigns kan spelen zonder je te vervelen.

Alle andere boeken die daarna zijn gekomen voegen heel veel extra's toe die je niet nodig hebt en die het spel hooguit nodeloos ingewikkeld en minder gebalanceerd maken (en het is al niet heel erg gebalanceerd). Tof voor de extra's, en als je een echte Goliath/Escher/whatever fanboy bent, maar voor het spel niet nodig. Sommige boeken hebben wel wat interessante toevoegingen, zoals de palatine enforcers of de corpse grinder gang.

Mocht je een campaign willen starten, vraag even wat info bij Beastherder en mij, want de campaign regels in de boeken zijn niet echt eh..goed zeg maar. :wink:

Oh ja, en mocht je ze nodig hebben kan ik mijn 2 boeken wel een keer op de club leggen. Daar lagen ze tijdens de vorige campaign ook ^_^
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 25 aug 2021 13:18

Scenery is minder in height tegenwoordig toch? Ach daar zullen jullie vast veel van hebben op de club ;)
Nee hoor, modern Necromunda kan net zo 3D zijn als je terrein verzameling toelaat. :yes:
We hebben idd een flinke doos Necromunda terrein, meest gebouwen van 2-3 verdiepingen met loopbruggen er tussen.
Maar niks in de regels wat je tegenhoudt om terrein te maken dat echt de hoogte in gaat.

(voorstel House Rule voor het te bouwen Roland flatgebouw: range van handgranaten is oneindig naar beneden :laugh: )

Bij de eerste release zaten vloertegels voor een 2D variant in tunnels.
Voelde misschien niet als 'echt' Necromunda voor de puristen, maar daar hebben we toch ook veel lol mee gehad.
En het is ook gewoon te combineren, in de campaigns die we gespeeld hebben kon je 2D en 3D missies spelen (maakte het ook makkelijker met verdelen van terrein als er meerdere potje tegelijk gespeeld werden)
2D is wat in het voordeel van de close combat gangs, 3D is meestal beter voor de shooty jongens.

Wat heb je allemaal nodig om het zelf aan te schaffen? Ben beetje de kluts kwijt met welke boeken je nodig zou hebben.
Ben je niet alleen.
De regels voor Necromunda zijn zeer chaotisch uitgegeven :wacko:

Je had de regels in de eerste startset, toen de losse softcover uitbreidingen met de individuele gangs.
Dit werd gevolgd door de hardcover regels en de hardcover 'Gangs of the Underhive' met alle gangs.
Dit is de regelset waarmee wij de campaigns hebben gespeeld.

Het 'Gangs of the Underhive' boek is nu dus vervangen met de 'House of...' boeken, met weer regels van 1 gang maar nu dus uitgebreider.
In die 'House of...' boeken staan ook weer regels die door andere gangs gebruikt kunnen worden, zoals nieuwe Hired Guns, Guilds en characters, dus als je alle regels wilt hebben zou je die allemaal moeten kopen :roll:

In de nieuwe 'Hive War' starter zit een nieuw rulebook (alleen verkrijgbaar in die set) en die is niet hetzelfde als de hardcover Rulebook die nog steeds los verkrijgbaar is en die zijn ook weer anders als het regelboek wat in de vorige Starter 'Dark Uprising' zat (en die is dus niet meer verkrijgbaar) :dunno:

Er zijn dus al 4 versies geweest van de basisregels in 5 jaar (meestal gerefereerd op het internet aan de hand van het jaartal N17 / N18 / N19 / N21)

Daar komt dan nog bij dat de boeken vaak vol fouten en tegenstrijdigheden zitten.
De discussies over wat wel/niet zo bedoeld is en wat het wel hoort te zijn zijn soms te treurig om te volgen
https://yaktribe.games/community/threads/collected-errors-typos-in-the-house-of-shadow-delaque.11507/
https://yaktribe.games/community/threads/collected-errors-typos-in-the-n21-rulebook-hive-war.11307/
etc.

Oh, en dan nog de Tactic Cards situatie
De regels maken gebruik van Tactic Cards voor variatie, maar ook om een underdog bonus te geven.
Er zijn algemene kaarten en gang-specifieke met meer huis-sfeer.
Succes om er nog aan te komen, want ze zijn allemaal niet meer verkrijgbaar :dry:

Als je nu iets wilt kopen is mijn beste advies om het hardcover regelboek te kopen en kijken of je nog ergens het 'Gangs of the Underhive' boek kan krijgen.
Dat geeft je de regels voor zover als wij ze gevolgd hebben.

Of pluk ze ergens van het internet, want volgend jaar komt er vast weer een nieuwe versie :roll:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 25 aug 2021 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 aug 2021 16:03

Oh, en dan nog de Tactic Cards situatie
De regels maken gebruik van Tactic Cards voor variatie, maar ook om een underdog bonus te geven.
Er zijn algemene kaarten en gang-specifieke met meer huis-sfeer.
Succes om er nog aan te komen, want ze zijn allemaal niet meer verkrijgbaar

Als je nu iets wilt kopen is mijn beste advies om het hardcover regelboek te kopen en kijken of je nog ergens het 'Gangs of the Underhive' boek kan krijgen.
Dat geeft je de regels voor zover als wij ze gevolgd hebben.

Of pluk ze ergens van het internet, want volgend jaar komt er vast weer een nieuwe versie :roll:


Wat Beastherder zegt inderdaad:laugh:

Tactic cards: Ik heb er zelf gemaakt, waarmee de basic tactic cards in ieder geval beschikbaar zijn binnen de club. http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3815&p=60354&hilit=tactic+cards#p60354 gewoon printen op het juiste formaat en met wat magic cards als backing in kaarthoesjes proppen....

Het Gangs of the Underhive is nog verkrijgbaar als e-book zag ik. Echt het beste boek als je niet 7 verschillende gang-boeken wil aanschaffen. Ik heb hem ergens ook nog digitaal staan denk ik. Ik heb ook nog ergens een 'play sheet' liggen met de regels in een notendop geloof ik.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Roland » 29 aug 2021 17:48

Scenery zit wel snor voor Necromunda, er is een hele bak met Deadzone terrein dat perfect is.

Qua boeken? Tja, je kunt helemaal los gaan met alles wat er uit komt, maar ik raad je aan (ook voor een toekomstige campaign) om voor de 2 basisboeken te gaan: Rulebook & Gangs of the Underhive (als je die nog kunt krijgen). Daar staan al zoveel spullen in dat je makkelijk 3 campaigns kan spelen zonder je te vervelen.

Alle andere boeken die daarna zijn gekomen voegen heel veel extra's toe die je niet nodig hebt en die het spel hooguit nodeloos ingewikkeld en minder gebalanceerd maken (en het is al niet heel erg gebalanceerd). Tof voor de extra's, en als je een echte Goliath/Escher/whatever fanboy bent, maar voor het spel niet nodig. Sommige boeken hebben wel wat interessante toevoegingen, zoals de palatine enforcers of de corpse grinder gang.

Mocht je een campaign willen starten, vraag even wat info bij Beastherder en mij, want de campaign regels in de boeken zijn niet echt eh..goed zeg maar. :wink:

Oh ja, en mocht je ze nodig hebben kan ik mijn 2 boeken wel een keer op de club leggen. Daar lagen ze tijdens de vorige campaign ook ^_^


Ok, mooi. Vond toch altijd mooi die hoogte verschillen. Geeft echt een Hive gevoel.
Dus eigenlijk geen boeken nodig in dit geval. Alleen mini's :)

Nee, ik zal in dit geval eerder een deelnemer zijn dan een organisator. Maar klinkt wel leuk natuurlijk.
Lagen de boeken niet gewoon op de club dan? Dacht dit ooit opgevangen te hebben dat de club dit ook had?

Scenery is minder in height tegenwoordig toch? Ach daar zullen jullie vast veel van hebben op de club ;)

Nee hoor, modern Necromunda kan net zo 3D zijn als je terrein verzameling toelaat. :yes:
We hebben idd een flinke doos Necromunda terrein, meest gebouwen van 2-3 verdiepingen met loopbruggen er tussen.
Maar niks in de regels wat je tegenhoudt om terrein te maken dat echt de hoogte in gaat.


(voorstel House Rule voor het te bouwen Roland flatgebouw: range van handgranaten is oneindig naar beneden :laugh: )


Hahahaha, doen we! :laugh:

Bij de eerste release zaten vloertegels voor een 2D variant in tunnels.
Voelde misschien niet als 'echt' Necromunda voor de puristen, maar daar hebben we toch ook veel lol mee gehad.
En het is ook gewoon te combineren, in de campaigns die we gespeeld hebben kon je 2D en 3D missies spelen (maakte het ook makkelijker met verdelen van terrein als er meerdere potje tegelijk gespeeld werden)
2D is wat in het voordeel van de close combat gangs, 3D is meestal beter voor de shooty jongens.


Ohh, dat motiveert dan wel om je campaigns te mixen inderdaad op 2D en 3D missies. Wel cool hoor, klinkt prima zo.

Wat heb je allemaal nodig om het zelf aan te schaffen? Ben beetje de kluts kwijt met welke boeken je nodig zou hebben.
Ben je niet alleen.
De regels voor Necromunda zijn zeer chaotisch uitgegeven :wacko:

Je had de regels in de eerste startset, toen de losse softcover uitbreidingen met de individuele gangs.
Dit werd gevolgd door de hardcover regels en de hardcover 'Gangs of the Underhive' met alle gangs.
Dit is de regelset waarmee wij de campaigns hebben gespeeld.

Het 'Gangs of the Underhive' boek is nu dus vervangen met de 'House of...' boeken, met weer regels van 1 gang maar nu dus uitgebreider.
In die 'House of...' boeken staan ook weer regels die door andere gangs gebruikt kunnen worden, zoals nieuwe Hired Guns, Guilds en characters, dus als je alle regels wilt hebben zou je die allemaal moeten kopen :roll:

In de nieuwe 'Hive War' starter zit een nieuw rulebook (alleen verkrijgbaar in die set) en die is niet hetzelfde als de hardcover Rulebook die nog steeds los verkrijgbaar is en die zijn ook weer anders als het regelboek wat in de vorige Starter 'Dark Uprising' zat (en die is dus niet meer verkrijgbaar) :dunno:

Er zijn dus al 4 versies geweest van de basisregels in 5 jaar (meestal gerefereerd op het internet aan de hand van het jaartal N17 / N18 / N19 / N21)

Daar komt dan nog bij dat de boeken vaak vol fouten en tegenstrijdigheden zitten.
De discussies over wat wel/niet zo bedoeld is en wat het wel hoort te zijn zijn soms te treurig om te volgen
https://yaktribe.games/community/threads/collected-errors-typos-in-the-house-of-shadow-delaque.11507/
https://yaktribe.games/community/threads/collected-errors-typos-in-the-n21-rulebook-hive-war.11307/
etc.

Oh, en dan nog de Tactic Cards situatie
De regels maken gebruik van Tactic Cards voor variatie, maar ook om een underdog bonus te geven.
Er zijn algemene kaarten en gang-specifieke met meer huis-sfeer.
Succes om er nog aan te komen, want ze zijn allemaal niet meer verkrijgbaar :dry:

Als je nu iets wilt kopen is mijn beste advies om het hardcover regelboek te kopen en kijken of je nog ergens het 'Gangs of the Underhive' boek kan krijgen.
Dat geeft je de regels voor zover als wij ze gevolgd hebben.

Of pluk ze ergens van het internet, want volgend jaar komt er vast weer een nieuwe versie :roll:


Poeh, wat een verhaal. Dank voor de hele toelichting maar schetst niet echt een heel positief beeld over het spel. Maar goed, misschien is het nu dus wat rustiger en als de club maar dezelfde regels gebruikt lijkt me?! Als ik het goed begrijp is je laatste voorstel eigenlijk gewoon de beste en kun je de gang daarmee prima samenstellen, internet is dus mijn grootste vriend. De Tactic Cards zullen daar ook wel te vinden zijn lijkt me.

Oh, en dan nog de Tactic Cards situatie
De regels maken gebruik van Tactic Cards voor variatie, maar ook om een underdog bonus te geven.
Er zijn algemene kaarten en gang-specifieke met meer huis-sfeer.
Succes om er nog aan te komen, want ze zijn allemaal niet meer verkrijgbaar

Als je nu iets wilt kopen is mijn beste advies om het hardcover regelboek te kopen en kijken of je nog ergens het 'Gangs of the Underhive' boek kan krijgen.
Dat geeft je de regels voor zover als wij ze gevolgd hebben.

Of pluk ze ergens van het internet, want volgend jaar komt er vast weer een nieuwe versie :roll:


Tactic cards: Ik heb er zelf gemaakt, waarmee de basic tactic cards in ieder geval beschikbaar zijn binnen de club. http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3815&p=60354&hilit=tactic+cards#p60354 gewoon printen op het juiste formaat en met wat magic cards als backing in kaarthoesjes proppen....

Het Gangs of the Underhive is nog verkrijgbaar als e-book zag ik. Echt het beste boek als je niet 7 verschillende gang-boeken wil aanschaffen. Ik heb hem ergens ook nog digitaal staan denk ik. Ik heb ook nog ergens een 'play sheet' liggen met de regels in een notendop geloof ik.


Nah, heb die e-books al afgezworen. Had 8th edition Space Marine codex gekocht destijds, maar werkt echt bagger naar mijn idee.
Op een of andere manier kan ik niet bij die post komen, heb niet voldoende rechten ofzo!? Maar bedankt voor de tip dat ze al klaar liggen :D
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 21 sep 2021 09:37

https://www.warhammer-community.com/2021/09/19/gen-con-a-new-gang-of-outlaws-revealed-for-necromunda/

Cool nieuw markt terrein

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En een doos plastic Hive Scum huurlingen/NPC´s :thumbup:
(En weer een nieuw boek dat je ze kan spelen als een eigen gang, maar daar trappen we niet meer in, hè :whistle: )

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Rensdyr » 21 sep 2021 10:01

Ook leuke modellen voor Stargrave, aka Frostgrave in space :D
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Roland » 21 sep 2021 22:47

Vind ze leuk maar wordt er niet wild van. Zo gewoontjes... zou er ook nooit een gang mee beginnen. Marktstallen is natuurlijk super cool.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Bobske » 22 sep 2021 05:23

En een doos plastic Hive Scum huurlingen/NPC´s


meer gsc :P
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 22 sep 2021 09:41

meer gsc

Bijvoorbeeld B)

Er zijn echt duizend-en-één functies te bedenken voor zo'n algemene 40k 'burgers' kit.
Denk aan de verschillende RPG's, of een Inquisitor retinue, of....

Je gaat de bits van deze kit de komende jaren terug zien in hele hippe conversies in de wargaming wereld :yes:


Kans dat je iemand tegen komt die ze daadwerkelijk als een Necromunda gang gebruikt is idd een stuk kleiner :laugh:
(Tenzij ze in dat boek opeens hele hippe regels krijgen of zo, maar lijkt onwaarschijnlijk)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron