Necromunda rules and questions

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 10 apr 2018 18:53

Chaos Cultists hebben een Heavy Flamer in hun lijst (en alléén een HEAVY flamer)

Het is een Template wapen én Unwieldy, dus je mag niet bewegen en schieten.
Compleet nutteloos dus, tenzij je tegenstander zo dom is om lekker in range te komen lopen :roll:
Kost ook meteen 195creds :disturbed:

Ik zou voorstellen om de Chaos Cult gewoon ook een normale flamer te laten nemen (in ieder geval tot die heavy flamer logische regels krijgt)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 apr 2018 19:10

Nee. Hij is prima bruikbaar met 1 van de leadership skills, equipment om van unwieldy af te komen of tactic kaarten. Hij is prijzig, maar ook kei hard in tunnels.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 10 apr 2018 22:15

:huh:

Zo geweldig is ie niet. Het is een flamer met +1S en -1 AP, meer niet. (Behalve dat je dus niet kan bewegen en schieten in dezelfde beurt)
Koop je die suspensors (niet beschikbaar voor starting band en Rare10) kost ie 155creds méér dan een gewone flamer.

Ik zou zo niet weten welke Tactic kaart zou werken, maar die krijg je vaak random, en zijn eenmalig bruikbaar, dus daar kan je echt niet op rekenen :nono:

Met de Overseer Leadership skill kun je wat proberen, maar daar geef je dus wel een actie van je Leader voor op.

Dit maakt m niet 'prima bruikbaar'

Zelfs als de gewone en heavy flamer even duur waren zou ik nog steeds voor de gewone kiezen.

Nu je die keuze niet hebt zie ik mijn coole flamer model niet snel op tafel verschijnen :dunno:

(Het cultist flamer model is in 40k overigens ook een gewone flamer, niet Heavy :roll:)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 apr 2018 07:54

Goed punt. Gaat er iemand cultists spelen? :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 11 apr 2018 09:54

Ik heb de modellen, dus ik wilde ze in ieder geval een keer uitproberen ^_^

Ze lijken me op zich wel leuk om te spelen.
Gewone cultists zijn niet meer dan goedkope, basic humans (geen armour), maar je hebt de eerst 'echte' Psyker en die Chaos Rituals geven je genoeg eigen 'flavour'.

Met hun zeer beperkte wapenopties zijn ze in het begin niet de meest krachtige gang, maar in een campaign kunnen ze met die Rituals en toegang tot de 'open markt' wapens echt prima meekomen, lijkt me :yes:

Maar ja, die andere gangs zijn ook allemaal leuk.... :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 apr 2018 11:51

Ik vind die Heavy Flamer prima om goedkoper te maken, maar ik zie hem niet 'unwieldy' verliezen. Daar is ie echt te groot/bruut/zwaar voor denk ik. Enige heavy weapon dat niet unwieldy is, is de 1-shot harpoon cannon en die is dus maar 1 schot.

Kosten zouden zo'n 80-100 moeten zijn denk ik. Zie Krumper rivet cannon met vergelijkbare range.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 11 apr 2018 15:14

Zelf een prijs gaan bepalen is erg lastig, en lost niet het grootste probleem op

Zoals ik al zei, zelfs als ie dezelfde prijs zou zijn als een gewone flamer zou ik zelf nog steeds liever de gewone flamer hebben :dunno:


Makkelijkste oplossing lijkt mij nog steeds om ze ook een gewone flamer te geven.
Prijs aanhouden van de nieuwe Esher lijst (140crds) en klaar.

Anders is de oplossing hetzelfde als met die rare prijs van de club/hamer.
Eerste potje spelen met een 'naakt' model, zo snel mogelijk wegrennen, en op naar de trading post :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 12 apr 2018 15:19

Deze is ook heel handig :yes: :


Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 apr 2018 16:40

Heel cool. Beter dan wat ik in elkaar heb geflanst! -_-
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda rules and questions

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2018 13:37

In GW3 zijn stiekum heel wat dingen aangepast :yes:

Iedereen mag gewoon Wargear hebben in de nieuwe wapenlijsten, Orlocks mogen Special Weapons net als de rest en meerdere Skills en Weapon Traits zijn anders (ook die niet al in de FAQ waren aangepast)

De Blaze trait (het in de fik steken van je tegenstander) kwamen we bijvoorbeeld al tegen bij het spelen met de Chaos Cultists, met de onduidelijkheid wat er gebeurd als iemand die in brand staat in combat staat.
De nieuwe bewoording is een stuk duidelijker, en je rent nu sowieso 2D6 in een random richting vóór je de test maakt of je het vuur kan blussen.

Verbeteringen zijn goed, natuurlijk, maar het maakt het niet duidelijker waar je alle regels kan vinden :dunno:

Die Gang War boeken zie ik dan ook maar als veredelde tijdschriften met regels van een spel dat nog in ontwikkeling is :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron