X-Wing 2.0

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2018 18:13

Tuurlijk

Goedkoper=Beter
Gratis=Best
:grijns:

Maar met al die kaarten en tokens is dat voor X-Wing geen optie :dunno:

Het zou een goede zet zijn van FFG om bijvoorbeeld het basis regelboek gewoon gratis op het web te zetten.
Alles om de drempel zo laag mogelijk te houden


Ik kan wel begrijpen dat de compleet gratis overstap van FoW niet haalbaar is. Die tienduizenden regelboeken gratis uitdelen over de hele wereld moet die gasten bakken met geld hebben gekost. :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Drex » 08 mei 2018 20:47

Mijn indruk van tweede editie is veelbelovend. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat het weer meer gaat draaien om meerdere schepen die je samen moeten vliegen en minder om enkele totaal geupgrade schepen die altijd kunnen schieten.

Helaas lijkt ook in deze situatie te gelden dat de prijs van xwing vrij hoog is voor wat je daadwerkelijk koopt, maar omdat de schaal kleiner is dan andere wargames ben je uiteindelijk wel minder geld kwijt in vergelijking.
Legers die ik speel: x-wing
Drex
Towns Fool
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 16 feb 2017 11:44

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Chris » 20 mei 2018 08:18

Regels voor x-wing waren altijd al gratis online op hun website. De kits bevatten nieuwe kaarten (alle kaarten voor die factie, dus je hoeft ook niet meer alleen een starviper te kopen voor autothrusters als imperiale speler), nieuwe maneuver dials, en nieuwe medium bases. Tevens zitten er per kit zodanig veel in dat je zeer waarschijnlijk met zn 2en een kit kunt delen als je niet meerdere schepen per soort hebt. De nieuwe basis doos heb je in principe alleen nodig voor de nieuwe templates met streep in het midden (maar je kan ook prima zonder, of je bestaande acryl bij laten laseren voor een paar euro), en het nieuwe schade deck (waarvan de geruchten zijn dat je die ook los kunt kopen).

Al met al valt het reuze mee als je een beetje kunt delen met mensen.

Reacties afgezien van iets moeten kopen om weer up to date te zijn zijn nagenoeg unaniem positief. Het maakt het spel er serieus veel beter op met wat we tot nu toe weten.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Bobske » 31 mei 2018 06:02

Ah, thanks Chris,
Scheelt mij weer uitzoeken.
Goed bezig die FFG, goede communicatie.
En idd heb je meteen alle kaarten, zo had ik het ook nog niet bekeken.

Leuk dat je hier nog rondloopt. Veel x-wing aan het spelen dus nog steeds? :gesmeerdebliksem:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Chris » 06 jun 2018 20:44

Laatste tijd voornamelijk Imperial Assault. Maar X-wing tijd ook erg serieus gespeelt (toernooi per maand ongeveer.). De " scene" is veel groter in Duitsland :)

Hier heb je mij als commentator bij onze Hannover system open stream (toernooi met ik geloof dat het rond de 200 deelnemers was), mocht het iemand interesseren:

https://www.youtube.com/watch?v=0BXINJg1Lys
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Wolfe » 29 jan 2019 22:10

Let me use some necromancy on this thread...
If anyone wants to put their first edition ships on the table let me know, I'm looking for some 'fly casual' fun, no hard core tourney thrashing, though I'm willing to practice if that's what you're looking for. :wink:
Maybe drop a mail at wolfe[dot]xxx[at]gmail[dot]com as I apparently don't check this forum nearly as often as I should... *shame* Trying to puzzle out how I missed this discussion almost a year ago...

En zo als beloofd, ik zal dat ook in Nederlands proberen te schrijven. Mijn excuses voor de fouten vooraf.
Als er iemand is die nog zin heeft in zijn 'oud' erste editie schepen op tafel te gebruiken, laat mij het graag weeten. Ik ben bereid voor een vriendelijk spel, niet tournoi niveau, behalve als dat is wat je zoek, daan ben ik bereid om mee te oefenen. :wink: Helaas, ik kijk dit forum niet regelmatig *spijt* maar vang mail wel op wolfe[punt]xxx[apestaartje]gmail[punt]com. En ik vind apestaartje nog een fantastisch word voor dit: '@' :grijns:
Legers die ik speel: X-Wing (any faction)
Avatar gebruiker
Wolfe
Towns Fool
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 19 maart 2018 20:36

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Daniel » 22 nov 2022 15:43

Hoi allemaal!
Samen met een vriend ben ik op zoek naar een groep om X-wing mee te spelen in (de buurt van) Nijmegen. Ik zie dat dit forum niet heel actief is, maar we zijn benieuwd of er nog mensen spelen. Ik hoor het graag :D
Legers die ik speel: X-wing
Daniel
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 22 nov 2022 15:26

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Bobske » 22 nov 2022 21:32

Hoi Daniel,

Waren jij en die vriend er afgelopen donderdag?
(dan sorry, ik had het even te druk met een eigen spel om met voor te stellen)

Zo nee, dan zijn er nog 2 mensen die x-wing spelen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Vorige

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten