X-Wing 2.0

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

X-Wing 2.0

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2018 16:49

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2018 19:23

:unsure:
het is toch de derde editie? :disturbed:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor theWoodcutter » 02 mei 2018 19:26

Nee, niet echt. The Force Awakens starter was 1.1 of iets dergelijks (meer bugfixen dan een radicaal andere regelset).
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor FrankV » 02 mei 2018 19:56

Zijn er actieve X-Wingspelers bij de club?
Ik heb een paar jaar geleden een keer de starterset gekocht en die vond ik wel best leuk, maar ik heb er verder niet echt meer iets mee gedaan. Misschien is dit een mooi moment om het weer op te pakken.
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Jealous Beastlord, banning pigtails
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Bobske » 07 mei 2018 18:27

Zijn er actieve X-Wingspelers bij de club?


Tja het X-wing verhaal:
Zie:
viewtopic.php?f=67&t=3482&start=30

In 2016, begin 2017 heb ik het elke maand een keer proberen te organiseren, dat ging best aardig.
Joost/TheWoodcutter, Stefan/Skevan ,Rick, Luis/Oyabun , Onno/Onnozel en Ik/Bobske hebben schepen.
De eerste 2 hebben veel schepen. De rest heeft genoeg schepen voor de standaard 100 punetn potjes.
Henny/Henerius heeft ook een aantal keer meegedaan.

Er waren toen ook nog een Gijs en een Leroy maar die zagen we heel af en toe, en waren slecht in afspreken.

Toen kwamen in 2017. Peter/GnafGnaf en andere Stefan/Drex, 2 enthousiaste X-wing spelers.
Ze klaagden over het gebrek aan X-wing activiteit (we hadden elke maand gespeeld en gepost??)
Die kwamen elke 2 a 3 weken spelen. Echter spraken af via What'sApp of één of andere specifiek X-wing forum.

Ik heb ze enkele keren er op gewezen dat dit ook geen andere spelers crëerde, enthousiast maakten.
Wij wilden best met hun spelen maar elke keer waren ze er weer ineens en waren wij al 40k of iets anders aan het doen, hadden afspraken.

Dit jaar heb ik ze nog niet gezien, heb ze een pm gestuurd maar geen bericht terug gekregen.

Dus als je X-wing wil spelen dat kan, we hebben 2 matten zelfs.

Ik denk dat ik afhaak met versie 2.0, maar eerst maar eens bekijken
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Skevan » 08 mei 2018 11:51

Het probleem met tweede editie is, om al mijn schepen legaal te maken moet ik het core set kopen en 2 conversion dozen dan ben ik 130 euro kwijt. moet ik over nadenken
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Rick » 08 mei 2018 11:57

Het komt pas 13 september. Ik ga eerst nog eens een maand of 2/3 wachten voordat ik hierover ga beslissen.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Bobske » 08 mei 2018 14:18

Het komt pas 13 september.


oh dan pas, dat doen ze dan wel weer goed.
Maar ik vind het tegenwoordig "niet meer kunnen", gewoonweg slecht dat er een nieuwe versie uit komt en je moet een basisdoos aanschaffen om de regels te krijgen. En als je dan zoals Skevan , veel hebt en 130 EUR :disturbed: kwijt zou zijn.
Dan waren die Indexen van GW zo slecht nog niet.
Maar ik wacht rustig af en kijk het aan.
Maar ik ben niet verbaasd als X-wing hierdoor een plunge neerwaarts krijgt. :dry:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2018 16:00

Het is een typische "damned if you do, damned if you don't" :dunno:

Ken het spel zelf niet goed, maar wat ik zo begreep waren veel mensen het er wel mee eens dat een 2e editie een goed idee was
(26 pagina's aan FAQ, schijnbaar, is een goede indicatie dat je regelset wat 'bloated' aan het worden is)

Het probleem waar X-wing dan tegenaan loopt is dat de meeste regels niet in een boek staan maar op honderden (duizenden?) kaartjes en tokens.
Dat maakt het onmogelijk om een grondige revisie van de regels te doen zonder die kaarten te vervangen.*

De oplossing die ze nu hebben gekozen met die overgang sets is dan nog het meest practisch.
Maar het is niet te verwachten dat ze die sets gratis kunnen aanbieden aan alle bestaande spelers.
Hoe kwaad je moet zijn op FFG ligt dan een beetje aan hoeveel geld ze verdienen aan die overgang sets, maar ik denk dat dat niet veel zal zijn.
Zij weten ook echt wel dat ze zo veel mogelijk spelers mee naar de nieuwe editie moeten krijgen, dus die sets zo betaalbaar mogelijk moeten houden.


Is het zo veel duurder dan een overgang naar een nieuwe editie van, zeg, 40k?
Grote regelboek, Index en een Codex en je zit ook al bijna op dat bedrag, zeker als je meerdere legers hebt.
Belangrijke verschil is hoeveel je moet betalen op een andere manier ligt aan het formaat van je verzameling.
Heb je in 40k 1,000 of 100,000pts van 1 leger kost je dat nog steeds slechts 1 Codex, bij X-wing heb je de kaartjes nodig dus je moet betalen voor al je modellen
(Heb je in 40k echter 6 kleine legers van 500pts ben je veel meer kwijt dan die speler met 1 leger van 100,000pts :huh: )

En dit is de eerste keer in 10(?) jaar.
Hoe vaak hebben Marine spelers een nieuwe Codex gehad in die tijd?


Het zal zeker een dip geven in de spelers van het spel, voornamelijk de niet-heel-fanatieke spelers die geen zin hebben in overschakelen.
FFG gokt natuurlijk dat ze dat goed kunnen maken met de nieuwe spelers die ze aantrekken met de verbetering van het spel.
De gok die iedere spel-fabrikant maakt met een nieuwe editie. -_-


*Nieuwe editie mét alle oude kaarten is natuurlijk ook mogelijk, maar zal een veel mindere rigoreuze herschrijving van de regels moeten zijn en met zo veel kaarten zal dat nog steeds veel rare situaties geven.
Kijk naar de editie veranderingen in 40k of Fantasy waarbij de oude Codexen/Army Books geldig bleven
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: X-Wing 2.0

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2018 17:05

Ik snap bob wel. Als de regels dan op zijn minst gratis zouden zij, of zoals bij FOW dat je de regels krijgt als je al een basisdoos hebt, dan is het een stuk beter te doen en kun je ook kijken of je het wat vind voordat je er veel geld tegenaan gooit.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten