Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Beastherder » 21 okt 2018 16:46

Zelf aan het knutselen geweest
(geheel niet beïnvloed door het feit dat ik een squad heb liggen van Veterans met Forgeworld bits die ik eindelijk wel eens wil kunnen gebruiken :whistle: )


Afbeelding
Afbeelding

Shotguns want cool en die hebben ze in 40k ook.

Demo charges is puur zelfbelang, want de modellen die ik heb liggen komen nog uit de tijd dat Veterans meltabombs en demo charges mochten hebben en hebben die dus ook mee (meltabomb=demo charge leek me dan nog redelijk)

Camo cloaks voor de mensen die Gaunt's Ghosts willen hebben, en de GW sniper modellen hebben ze ook
https://www.games-workshop.com/en-NL/Imperial-Guard-Cadian-Snipers
(Ik zou ze ook voorstellen voor de gewone Guardsmen en Special Weapon Squad)

Punten en statlines van shotguns/camo cloaks/demo charges rechtstreeks overgenomen van GS Cult en Marine Scouts uit het KT boek

Punten voor de Veterans zelf halverwege gewone Guard en Tempestus Scions
BS3+ is natuurlijk een groot voordeel, maar ze missen de 4+ save en de hot-shot lasguns
7/8 pts leek me wel redelijk

Gunners kunnen misschien beperkt worden tot 2 of 3?
Met de Scions en Special Weapons squad hebben de Guard al veel toegang tot special weapons (zoals ik afgelopen donderdag moest ondervinden :wink: )
"3 of 4 Gunners alleen als je geen Gunners van andere units hebt" is mogelijk, maar misschien wat onnodig complex

Veterans in de Guard codex hebben ook nog toegang tot een Heavy Flamer
Die zou er nog bij kunnen, of misschien te heftig voor KT? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 okt 2018 09:23

Cool! Ik miste dit al wel een beetje voor guard. Het was een beetje kaal met enkel 'gewone' guardsmen of storm troopers.

Het aantal special weapons op 3 lijkt me minimaal. Ik denk inderdaad dat 4 prima is. Een heavy flamer kan ik niet zo goed inschatten. Flamers zijn best eng, maar een heavy flamer is heavy dus geen advance en schieten, en zou best wat punten mogen kosten (3 of 4?).

Wat betreft de restrictie voor aantal gunners zou ik doen dat je Veterans IN PLAATS VAN tempestus scions kunt nemen, misschien wel in plaats van Scions EN special weapon guardsmen (dan is 4 gunners ook prima). Anders wordt het wel heel makkelijk om een mix-and-match van special weapons te nemen in een KT, met guardsmen met flamers, 'goedkope' BS3+ veterans met plasma guns en snipers en 'stevige' 4+ save scions met de short-ranged meltas bijvoorbeeld.

Ik denk dat ze een goed alternatief zijn voor scions voor een speler die camo-cloaks en snipers wil maar geen stormtroopers wil spelen. Iemand die Gaunt's Ghosts of Last Chancers wil bouwer zeg maar.

Ik ben niet zo zeker van de krak grenades. Ik zou die er niet bij doen, hooguit als optie maar ik denk uberhaubt niet. Ze passen bij de 'close assault' tempestus scions, maar veterans zijn toch gewoon guardsmen, zij het met meer ervaring.

Maar goed, ik vind het een top lijstje :worship: , en van mij mag iedereen ze inzetten (ik dus ook? :whistle: )
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Furios666 » 22 okt 2018 13:02

Ik zou hier geen bezwaar tegen hebben. Behalve als blijkt dat het OP is (lees: als ik er tegen verlies :P )
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 okt 2018 13:18

Ik zou hier geen bezwaar tegen hebben. Behalve als blijkt dat het OP is (lees: als ik er tegen verlies :P )


Ja, dat vind ik ook!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Beastherder » 23 okt 2018 09:21

Het aantal special weapons op 3 lijkt me minimaal. Ik denk inderdaad dat 4 prima is.

Misschien een extra regels die totaal aantal gunners (van alle smaken) beperkt tot wat ze nu kunnen krijgen? (is nog steeds een stuk of 8 :whistle: )



Een heavy flamer kan ik niet zo goed inschatten. Flamers zijn best eng, maar een heavy flamer is heavy dus geen advance en schieten, en zou best wat punten mogen kosten (3 of 4?).

Heavy van een Hflamer is niet zo'n groot nadeel. Je kan nog steeds bewegen en schieten, en de -1 to hit is niet relevant.
KT borden zijn klein genoeg dat je ook zonder advance zo'n flamer wel in positie krijgt.
Een gewone flamer kost al 3pts, ik zat zelf te denken aan iets van 5 (en beperkt tot 1 man, net als de 40k optie)




Ik ben niet zo zeker van de krak grenades. Ik zou die er niet bij doen, hooguit als optie maar ik denk uberhaubt niet. Ze passen bij de 'close assault' tempestus scions, maar veterans zijn toch gewoon guardsmen, zij het met meer ervaring.

Krak grenades hebben ze in 40k ook, dus vandaar.
Mijn airborne veterans werken in hun fluff ook als infiltrerende saboteurs, dus ik vond het wel toepasselijk ^_^
In gewoon 40k zijn krak grenades nauwelijks interessant, natuurlijk, maar in KT zijn ze wel een stuk beter :scratch:
Misschien een 1pt upgrade ipv gratis?
(Maar marines hebben ze wel voor 0pts)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 okt 2018 11:35

Qua specialist, ik zou het houden bij de 'Veterans ipv Scions' of 'Veterans ipv Special weapons teams'. Dan beperk je het totaal aantal gunners voldoende.

Heavy flamer zou ik voor 4 punten doen. De veteran gunner is +3 punt t.o.v. de gewone gunner omdat hij BS3+ heeft, maar dat is nutteloos met zo'n heavy flamer. Een guardsman met flamer is dus 8, een veteran met heavy flamer is dan 12, dat lijkt me prijzig genoeg. Beperken tot 1 is denk ik wel goed.

De krak grenades lig ik niet zo wakker van, maar ik denk dat je ze niet met de marine list kan vergelijken, die krijgen ze namelijk allemaal als standaard equipment. Er is niemand met de optie om grenades te nemen. Een punt is denk ik te duur, maar iedereen automatisch krak grenades voelt ook niet helemaal goed. Misschien alle 'gewone' veterans krak grenades en de gunners en sergeant niet? Och ja, ik vind het ook niet zo boeiend. Reivers hebben hele goede grenades en die heb ik zelfs nog nooit kunnen gebruiken, dus geef ze ook maar krak grenades en leef je uit! :dunno: :thumbup:

Maar goed, zeer cool Beastherder. Ik ga een lijstje maken!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Beastherder » 23 okt 2018 12:02

Heavy flamer zou ik voor 4 punten doen. De veteran gunner is +3 punt t.o.v. de gewone gunner omdat hij BS3+ heeft, maar dat is nutteloos met zo'n heavy flamer. Een guardsman met flamer is dus 8, een veteran met heavy flamer is dan 12, dat lijkt me prijzig genoeg. Beperken tot 1 is denk ik wel goed.


Dat is een goed punt, daar had ik nog niet bij stil gestaan
4pts it is
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2018 16:04

Update na de feedback:


Afbeelding
Afbeelding





Mijn KillTeam, klaar voor wat verf na 10 jaar in de to-do stapel :D
(WYSIWYG komen ze op 96pts :yes: )

Afbeelding

2 verschillende kleuren GW plastic, 2 kleuren ForgeWorld resin, metaal en greenstuff. B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 nov 2018 09:31

Vet. Ja, ze hebben 3 kleuren minimum, dus de bases schilderen en ze zijn klaar! Noem ze de 'grey hunters' en het is ook nog fluffy?

Erg cool Frank, nu nog een keer een pot spelen en een wat namen verzinnen! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Suggestie KT Houserule: Guard Veterans

Berichtdoor Bobske » 05 nov 2018 11:51

Erg cool Frank, nu nog een keer een pot spelen en een wat namen verzinnen!


En transfers voor die namen bij Sander/Gotrek/scumb4gkustoms bestellen.

https://www.facebook.com/Scumb4g.Kustoms/

(misschien een keer gezamelijk voor onze kill teams, niet dat de kosten in de postzegel zitten)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten