Imperial Assault tips

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Imperial Assault tips

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 maart 2019 11:44

Aan alle veteranen van IA bij de club, ik ben net begonnen met 2 vrienden aan de basiscampaign. Ik speel de wannabe Jedi en Jyn (de wannabe Han Solo), de andere speler speelt de wookie en de imperial guard trooper (met assault rifle).

We hebben de eerste missie en de wookie side-mission gespeeld, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat tips. Ik ken het spel niet genoeg om te weten hoe het ontwikkeld, we hebben nu al onze credits uitgegeven aan upgrades maar ik weet niet of het bijvoorbeeld handig is om te sparen voor later? En wat doe je met XP? meteen uitgeven of sparen voor de dure abilities?

We merken ook dat we nogal moeite hebben met bijvoorbeeld E-webs omdat we niet de range hebben om ze weg te snipen, we moeten wel binnen range gaan staan om uberhaubt schade op een e-web te kunnen doen.

Anyway, wat gameplay tips voor de rebels zijn welkom voor ons als Noobs!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor theWoodcutter » 20 maart 2019 11:57

Het ligt er een beetje aan, de 4XP kaarten zijn natuurlijk vaak goed, maar sommige van die 1xp en 2xp zijn best goed, het ligt echt er een beetje aan welk karakter het is. Dingen die altijd goed zijn, zijn extra health en bescherming, maar ook extra range voor schieten of om te lopen is echt heel fijn.
Credits uitgeven is subjectief. Zorg dat je in je party in ieder geval een figuur hebt dat niks tot niet veel nodig heeft, dan kan je het betere spul aan de karakters geven die dat wel nodig hebben (in de hoth campaign speeld ik Murne Rin en die heeft eigenlijk niks nodig). Blijkbaar hebben jullie in ieder geval wat ranged wapens nodig.
Als je wat verder komt, zijn die e-webs een stuk makkelijker te raken. :laugh:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 maart 2019 13:15

Thanks. We hebben inderdaad alleen Fenn als 'long ranged', en dat valt tegen tegenover een e-web. Mak was dan beter geweest. Qua close assault gaat het prima met een wookie en een nep-jedi maar we doen gewoon erg weinig schade vind ik. Ik dacht dat een paar wapen-upgrades zouden helpen, maar zoveel verschil maken die nog niet.

Daarom vroeg ik me af of je moet sparen voor de tier 2 wapens. Het zou zonde zijn als we tier 2 wapens of zo krijgen maar ze niet kunnen betalen, maar ik weet ook niet of die echt veel verschil maken. Zijn het vooral wapens of skills die het verschil in power level maken?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor theWoodcutter » 20 maart 2019 13:43

Wapens zijn over het algemeen nice, maar het ligt er aan wat je vooral tegen komt. Wapens die veel schade doen, zijn goed tegen vijanden met de zwarte dobbelsteen. Wapens/abilities die meerdere keren kunnen schieten (zoals met Jynn) zijn weer goed tegen vijanden met de witte dobbelsteen. (Andersom geldt dit ook voor de imperial speler met wat hij/zij mee neemt aan vijanden: veel zwarte dobbelstenen bij de rebellen, dan neem hoge damage output groepjes mee (Trandoshans) Veel rebels met witte dobbelstenen, grotere groepjes zijn beter: stormtroopers.

Probeer in tier 1 in ieder geval dingen als combat coat, voor de spelers met de laagste health en een witte dobbelsteen, en een long range wapen op te pikken voor 1 van de close combat spelers.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor Beastherder » 20 maart 2019 15:14

Dat is idd een behoorlijk close-range georiënteerde character groep. :yes:
Eigen schuld dat je dan geen range hebt, leer er maar mee leven :harhar:

Skills zijn vaak het beste op te bouwen, eerst een lvl1, dan een 2, etc.
Goed bestuderen welke je wilt gaan verzamelen, want vaak buffen ze elkaar.
(Deze lvl1 skill + deze lvl2 skill + deze lvl3 skill= enorme killer combo)

Kijk ook niet alleen naar de Damage/Killy dingen.
De meeste missies win je niet door alleen maar alles dood te maken (helpt natuurlijk wel altijd ;) )
Dingen waar je sneller van wordt zijn ook superhandig

Wapens en equipment zijn een lastige balanceer-act.
Echt sparen werkt niet echt omdat je geen controle hebt over wat je kan kiezen.
Als je geld achter de hand blijft houden voor dat ene item zul je zien dat je m nooit kan kopen.
Koop wat je kan gebruiken, maar als er niks bij zit dat echt nuttig is ook gewoon laten gaan.
Normaal zou ik zeggen, koop wapens die je beter maken in waar je goed in bent, niet om te compenseren waar je slech in bent, maar als je echt niemand met range hebt is een extra blaster mischien toch geen slecht idee....

E-webs zijn gewoon nasty, dat horen ze te zijn :yes:
Eén van de weinige dingen die in 1 beurt je characters kan uitschakelen.
Een lange-afstand vuurgevecht winnen met zo'n ding gaat je zelfs met een character die daarvoor gemaakt is maar zelden lukken.
Meeste kaarten zijn sowieso te klein om buiten range te gaan staan.
Rushen en uitschakelen vóórdat ie de kans krijgt te schieten is vaak de beste optie.

Voor specifieke tips van de characters is het wat te lang geleden.
Ik kan me herinneren dat Onno met de Jedi echt super-eng werd toen hij eenmaal de light-sabre had :disturbed: Moet je dan wel eerst de speciale missie voor spelen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 maart 2019 17:02

Bedankt! Ik ben nu wat meer gefocussed op Jyn, omdat die best cool is vanwege de hoge movement. Voor de Jedi is het nu nog even 'support character', en als we geld hebben voor een goed wapen dan kan ze gaan meppen denk ik.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor theWoodcutter » 20 maart 2019 17:08

Hoop dat je de eigen missie van Diala Passil krijgt, kan ze er een verdienen. En anders is een lightsaber een tier-III wapen (kost ook iets van 1000 credits, dat is meestal 2 a 3 missies). :whistle:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 maart 2019 17:08

Ik hoop het! Lightsaber is natuurlijk de reden om haar te spelen!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Imperial Assault tips

Berichtdoor Beastherder » 20 maart 2019 17:35

Als je alleen de basisset hebt is de speciale missie volgens mij de enige manier om aan een lightsabre te komen.

De enige lightsabre voor 'vrije verkoop' zit in 1 van de expansions (Ik dacht de Obi-Wan blister, maar dat weet ik niet zeker meer) dus daar kan je lang op wachten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron