Apocalypse

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Apocalypse

Berichtdoor Beastherder » 25 jun 2019 15:20

Nu weet ik het niet zeker en ik kan het effe niet checken, maar volgens mij hoef je niet het hele detachment dezelfde order te geven. Je activeert per detachment en de units geef je orders, maar dat hoeft niet hetzelfde order te zijn lijkt me. Maargoed, dat kan ik nu effe niet checken, iemand anders?

Als ik Becca goed begreep krijgt de hele detachment de zelfde order (namen heb ik zo snel niet meer, maar basically shoot, assault of advance)
Die order maakt de units goed in een specifieke taak, minder goed in een andere.
Maar je units kunnen dan nog gewoon hun eigen ding doen.
Heb je een assault unit in een detachment die net een shoot order heeft gekregen mogen ze nog gewoon assaulten, ze zijn er gewoon minder goed in dan als de hele detachment een assault order had gekregen.

Lijkt me dus ook dat je units met een vergelijkbare taak in 1 detachment wilt stoppen.
Je assault units bij elkaar zodat je ze lekker de assault order kan blijven geven, je long-range shooty bij elkaar, etc.

Iedereen moet ook binnen een bepaalde afstand van zn Detachment Commander blijven (12"? weet het niet zeker meer) dus je wilt ook unit met een vergelijkbare movement bij elkaar in een detachment hebben.
Supersnelle movement van je turbo-jetbikes gaat verloren als ze bij je footslogging captain moeten blijven.
(Hoe doen ze dat dan met flyers? Aparte detachment? :huh: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Apocalypse

Berichtdoor Bobske » 25 jun 2019 18:44

Ik had ook gehoopt op wat Caladai zegt. Tactical squad heeft bolters, een special en een heavy wapen, maakt niet uit hoe het er uit ziet, dit zijn de stats.
Devastator squad, 4 heavy weapons idem.

Dat zou het nog veel makkelijker en sneller maken, en een hoop spelers geven ze toch al hetzelfde.
De intercessors hebben wel maar 1 bolt rifle ineens ipv 3 of 4 smaken.
Maar eens zien wat het wordt, lijkt me op zich prima fun. :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Apocalypse

Berichtdoor Beastherder » 25 jun 2019 19:53

Altijd een lastige balans tussen detail en snelheid. :dunno:

Persoonlijk had ik dat te simpel gevonden.
Je speelt nog steeds met 28mm modellen, dan mag je toch wel iets van individueel detail terug zien.
Als je met echt Epic schaal speelt wordt het anders, dan wil je dat niet hebben, ook omdat je het verschil nauwelijks zou kunnrn zien.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Apocalypse

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 jun 2019 12:18

Ik heb even met de datasheets zitten spelen om te kijken wat ik als een tof apocalypse leger zou in willen zetten en wat dat zou zijn. Ik kom dan op zo'n 300 power points uit voor een 'battalion' power armoured dark angels, een ravenwing detachment en een deathwing detachment. Dan moet ik wel een paar modellen schilderen, zoals wat extra assault marines bijvoorbeeld. B)

Nu ik er wat beter naar gekeken heb ben ik echt benieuwd hoe het speelt. Sommige units zien er HEEL duur uit voor mijn gevoel (Black knights en bikes zijn 8 punten voor 3), maar ik zie ook wel dat snelle units beduidend duurder zijn. Jump packs kosten overal al +2 power points. Het is nog een beetje de vraag hoe extra wapens werken. Het lijkt er op dat een heavy weapon in een squad je een extra schot geeft, dus dat is heel goed voor een unit van 9 PL met 2 schoten. Doen eviscerators voor assault marines dat ook? want die zijn gratis bijvoorbeeld? Allemaal nog afwachten. En het is verwarrend dat hetzelfde soort wapen niet overal hetzelfde effect heeft. Een plasma cannon bij devastators is 7+/7+, een plasma wapen bij hellblasters en bij Inceptors is 5+/6+. Het blijft dus goed kijken wat een wapen doet.

Daarnaast is het bij sommige modellen 'nutteloos' om wapens weg te laten. Een land speeder heeft gratis 2 wapens, dus heb je een model met maar 1 wapen is dat een beetje zonde.

Het lijkt er in sommige gevallen op dat units die in 40K eigenlijk gewoon slecht zijn, in Apoc wel eens best prima kunnen zijn. Attack bikes zijn een beetje prijzig, maar whirlwinds zien er prima uit bijvoorbeeld.

En om de een of andere reden hebben deathwing terminators een optie voor een reaper autocannon. Dus je kunt je 30k leger ook prima gebruiken denk ik :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Apocalypse

Berichtdoor Beastherder » 26 jun 2019 12:59

Gebrek aan interne consistentie voor 40k profiel -> Apoc profiel is wel meer mensen opgevallen
Is niet alleen bij Marines, en puntenwaardes van verschillende eenheden zijn ook zeer verwarrend. :dunno:

De heersende theorie is dat verschillende mensen in de studio statlines hebben gemaakt voor Apoc zonder een achterliggende vaste regel.
Beste is denk ik om Apoc te zien als een compleet nieuw spel en niet te veel te blijven vergelijken met 40k -_-


Het lijkt er in sommige gevallen op dat units die in 40K eigenlijk gewoon slecht zijn, in Apoc wel eens best prima kunnen zijn.

De echte cynicus zou haast kunnen denken dat het heel slim is van GW om 'slechte' 40k units goede Apoc regels te geven, zodat er meer van die sets verkocht gaan worden.... :whistle:


En om de een of andere reden hebben deathwing terminators een optie voor een reaper autocannon.

Veel huidige marine codexen hebben nu ook de optie voor de Heresy terminator varianten (Cataphract/Tartaros) met zo'n autocannon.
Deathwing ook, neem ik aan?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Apocalypse

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 jun 2019 14:24

Oh, right, dat was ik vergeten. Alle termy varianten zijn natuurlijk in 1 gerold. Ik was al weer helemaal vergeten dat er cataphractii en tartaros terminators in mijn codex staan :laugh:

Het zou idd een hele goede financiele zet zijn om de units die niemand koopt op dit moment, wel goed te maken in apocalypse zodat mensen toch een reden hebben om van alles wat aan te schaffen. Ik vind het niet erg, kan ik mijn 3 whrilwinds weer eens een keer gebruiken want ook marines verdienen artillery, en dan bedoel ik niet 3 wyverns met 32 guardsmen als support.

Ik noem trouwens net de plasma wapens, maar er zijn gewoon wapens die hetzelfde zijn maar andere stats hebben. storm bolter van een rhino is beduidend anders dan van 5 terminators. Gelukkig, want het zou niet goed zijn als dat niet zo was, maar de stats uit je hoofd leren zit er niet echt in zo. Je moet elke keer opzoeken wat het wapen van deze specifieke unit doet. Als voorbeeld van de stormbolter:
Rhino: attack 1, sap9, sat10, rapid fire
5 termies: attack x2, sap7, sat 9, rapid fire
Een duidelijk verschil tussen een vehicle SB en een unit met SBs.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Apocalypse

Berichtdoor Furios666 » 26 jun 2019 14:36

Tsja, gezien de diversiteit aan wapens en statistieken in 40k waarbij bij apoc een hoop simpeler is vind ik dat een beetje een lam argument...je hoeft immers ook geen S of T te onthouden.

Ik denk dat je snel zat de boel uit je hoofd weet (of niet, net als ik bij 40k) en dan is het even vlot opgezocht. Vooralsnog zijn de datasheets over het algemeen een behoorlijk stuk minder uitgebreid dan 40k. Ik denk dat het in de praktijk wel zal meevallen in ieder geval.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Apocalypse

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 jun 2019 14:59

Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. :whistle: Ik zou er dan gewoon voor hebben gekozen om het wapen een andere naam te geven, net als bij de redemptor bijvoorbeeld (iets van 'defensive weapon systems of zo?) ipv hetzelfde wapen met verschillende stats. Ik loop ook maar wat te keuvelen, ik ben er toch wel aardig enthousiast van merk ik ^_^ . Hoewel ik niet weet hoe ik mijn 300 punten leger in vredesnaam op de club krijg zonder een caddie in te huren om mijn tassen te dragen :laugh: .
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Apocalypse

Berichtdoor Beastherder » 27 jun 2019 16:36

Ik heb even met de datasheets zitten spelen om te kijken wat ik als een tof apocalypse leger zou in willen zetten en wat dat zou zijn. Ik kom dan op zo'n 300 power points uit voor een 'battalion' power armoured dark angels, een ravenwing detachment en een deathwing detachment.

Hoeveel punten zou dat dan zijn in gewoon 40k?
Wel interessant hoe zich dat dan een beetje gaat verhouden. :scratch:



Tau artikel op de Community site
https://www.warhammer-community.com/2019/06/27/apocalypse-faction-focus-tau-empiregw-homepage-post-4/
Dit is alvast een goede manier om al die Drones te doen :yes:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Apocalypse

Berichtdoor Bobske » 28 jun 2019 10:01

Voor mij en Simon de regelset besteld.
(die van mij gaat waarschijnlijk toch op de club liggen)

Als je zelf nog wat wilt (10% clubkorting als je lid bent) mail dan naar
paul#mediadrome.nl

(#=@ om de bots tegen te gaan;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast