J.O.E. Vandeleur, bevelhebber van de Irish Guards battlegroup, oftewel de Irish Guards infantry én Irish Guards armoured battallions
(John Ormsby Evelyn, 'Joe' voor vrienden)

De Humber Scout Car is zo klein en schattig

Uiteraard verreweg het meest bekend als gespeeld door de legendarische Michael Caine in A Bridge Too Far, en ik durf best te bekennen dat ik mn best gedaan heb mn pupke te laten lijken op de film
(snorretje, felgroene sjaal, lichte broek)

http://www.youtube.com/watch?v=7mjISsv5JYA
Uiteraard stelt dat kleine pantserwagentje van m niet veel voor bij gevechten, zijn invloed is vooral zijn leiderschap
Hij heeft een paar vrij simpele speciale regels die heel veel 'smaak' toevoegen voor de Race Naar Arnhem
Britse Shermans (en dus ook die van de Irish Guards) hebben de speciale regel Semi-Indirect Fire.
Deze geeft je een Re-roll To Hit als je tank niet heeft bewogen, en schiet op een vijand meer dan 16" verwijderd.
Een regel die de rustige, systematische manier van oorlogsvoering van de britten vertegenwoordigt, en je dus 'beloont' als je probeert de tegenstander op afstand uit te schakelen.
Een leger met mr. Vandeleur, echter, vervangt deze regel door Guns, Left.
Deze regel geeft je juist een Re-roll To Hit als je wel hebt bewogen en schiet op een vijand binnen 16"
Daarnaast mogen alle Irish Guards units binnen een bepaalde afstand van hem aan het eind van de movement fase op een 5+ een extra 4" move maken
Samen zorgt dit er dus voor dat een leger met mr. Vandeleur een veel aggresievere 'instelling' krijgt dan normaal. Allemaal voor dat 'volle vaart naar Arnhem!'-gevoel
Een 'uitbreiding' voor mr. Vandeleur is de RAF Forward Air Controller

Deze jongen geeft je wat extra bonussen bij het inroepen van luchtsteun
"Start the purple!"
(dus het word hoog tijd dat ik die Typhoons die hier al een tijdje liggen s in de verf zet
)Het zou best kunnen dat zo’n RAF-kerel zn blauwe uniform voor zo’n taak zou inruilen voor een wat minder opvallend infantrie uniform, maar zo is ie wel lekker herkenbaar op de tafel en het ziet er gewoon cool uit
#50 is het nummer voor de Division HQ units.
gokje van mijn kant, maar het leek me logisch dat zo'n radio-auto daar vandaan zou komen (en ik had de decals toch liggen
)Tegelijkertijd meegeschilderd: de Sherman ARV (Armoured Recovery Vehicle)

Die loop is een dummy om de vijand een beetje te imponeren, dit voertuig is volledig ongewapend
De taak van deze jongen is om de tanks weer vlot te trekken als ze zijn vastgelopen in zo'n irritante Nederlandse sloot of drassige klei
(maar zijn belangrijkste taak is natuurlijk er vreselijk cool uit zien
)