Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 16 dec 2012 16:40

The Boss

Brigadier General James Gavin
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De man naast hem is Arie Bestebreurtje (ja, zo heette de man echt)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arie_Dirk_Bestebreurtje
Een Nederlands lid van de SOE die het 82e hielp met het contact met de plaatselijke bevolking en verzetstrijders
Als onderdeel van de britse Special Forces is zijn uniform en uitrusting voornamelijk dat van britse para's, maar om duidelijk te maken dat dit geen verdwaalde para uit Arnhem is heeft ie een groene Commando-baret (zoals hij die ook draagt in het begin van de film A Bridge Too Far) en de Nederlandse vlag op zijn bovenarm
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2013 17:08

Ik ga gestaag verder met de missie om alles uit de 82nd armylist af te krijgen, dus deze keer:

Meer Bazooka's B)

Afbeelding
Om precies te zijn, de bazooka's die een optie zijn voor de anti-tank unit met de 57mm kannonen.
Geeft die unit een flinke korte-afstand-firepower boost, en als je ooit de kans krijgt zo'n unit op korte afstand naast wat tanks uit ambush te laten komen is dat natuurlijk heel prettig
Desondanks niet een optie die ik snel mee zal nemen, hooguit als ik wat punten over heb, maar ze staan in de lijst dus moet ik ze hebben ^_^

Ook meteen deze meegeschilderd, een Pathfinder met Eureka radio-baken
Afbeelding
Is in het spel niet meer dan een marker om de richting van de dropzone aan te geven in het speciale airborne Scenario 'Seize and Hold', maar wel erg cool

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 01 jan 2013 17:17

Dit soort details krijg ik met mijn ogen niet meer voor elkaar zonder een vergrootglas te gebruiken. Een leesbril geeft al uitkomst maar is ook niet alles.

Moi Wark. :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2013 18:36

Dank u

Even aan het rekenen geweest
Op moment kan ik van de 82e Airborne geschilderd op tafel zetten: 3405 Pts

Irish Guards geschilderd: 2240 Pts
(die valt eigenlijk een beetje tegen, komt vooral omdat al die modellen van de Column Platoon nog steeds maar 100pts zijn, daar moeten nog maar s wat Shermans bij -_- )

Zet ik ze samen op tafel, als 2 Companies volgens de Total War regels: 4490 Pts :o

(dat is minder dan de 2 lijsten bij elkaar, want er zit overlapping in de lijsten. Ierse shermans zijn een Support choice in de Airborne lijst, amerikaanse para's zijn een Support choice in de Ierse lijst)

Daar komen binnenkort nog flink meer punten bij, want ik ben nog steeds druk FOW aan het schilderen

Benieuwd of ik dat ooit zal spelen :scratch:
wie heeft er nog s een weekend niks te doen? :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 01 jan 2013 19:28

[quote="Beastherder"]

Benieuwd of ik dat ooit zal spelen :scratch:
wie heeft er nog s een weekend niks te doen? :wink:

Ik zit te denken. :whistle:

Ik zit volgens mij met m'n Duitsers ruim boven de 5000 punten. Ik weet alleen niet hoe ver ik in punten kom wanneer ik een officiële lijst moet maken. Daar zal ik eens naar kijken. :)

Ik zie het nu trouwens pas. Die gouden hoeken op Gavin's base: AUFGEPAST! HIER SCHIESSEN!! :grijns:
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2013 20:20

Ja, mijn pupkes hebben tegenwoordig gekleurde base-randen

Is toch wel essentieel om de units uit elkaar te houden en te weten waar iedereen ook al weer uit hangt
Spel-ervaring heeft wel geleerd dat je anders toch blijft prutsen welke kleine base nou de Platoon Commander, de 2nd in command en Company Command is
Ze hadden al met witte letters hun plaats in de organisatie op de base staan, maar op table-top afstand is dat echt niet duidelijk genoeg

de gewone infantrie heeft alleen kleuren op de achterkant, de HQ rondom
kleuren zijn gewoon rood, blauw, groen etc. maar voor de Big Boss leek goud me wel gepast :D

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 01 jan 2013 21:17

Blijft allemaal gaaf, Frank. Ik kijk er naar uit om ze in het echt te zien hoe ze gehakt maken van mijn SS op rupsbandjes!
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Guy » 02 jan 2013 20:45

Nog meer post van Frank met foto's? Dat begint bijna Benman-achtige trekken te vertonen :P

Ziet er goed uit Frank, op naar de complete armylist! Het is leuk om je AT-platoon compleet te hebben,
maar met Fearless Veterans zul je inderdaad niet vaak de punten overhebben om nog veel extra
bazooka's aan te schaffen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Benman » 04 jan 2013 19:12

Is dit niks voor jou Frank?
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... =1#1105010

[rimg]http://3.bp.blogspot.com/-sZEbhw_AiJY/UOZdQg0-0bI/AAAAAAAAAVM/m-sb3xMSIuM/s1600/05Altogether.jpg[/rimg]
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 jan 2013 17:51

Pfff.....
Daar heeft iemand echt tijd te veel ^_^

Coole ideeën zat, maar ik ben toch echt niet van de conversies
dat laat ik over aan andere leden van onze club
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2376&start=130
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2585&start=60

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames