Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2009 19:55

Nu er een nieuw forum voor is zal ik mijn Flames of War dingetjes hier maar s neerzetten

Ik heb het er lang geleden al s over gehad http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=977
maar het leek me makkelijker om overnieuw te beginnen in dit mooie nieuwe forum :D

Zoals te lezen in mn vorige posts ben ik vorig jaar begonnen met een blistertje Panzer Lehr, vooral omdat die toevallig aan het rek hing in Arnhem :)

De belangrijkste reden dat mn interesse weer gewekt is voor deze pupkes is de recente release van Hell's Highway, een uitbreiding die gaat over de strijd in Brabant en rond Nijmegen tijdens Market Garden
Afbeelding
Heel stoer en inspirerend
Toch wel leuk om daar een legertje van te hebben......


Eerst maar s kijken of het me leuk lijkt om op deze schaal te schilderen, en die Panzer Lehr jongens heb ik nog liggen, dus:
(al die munten die in mn foto's te zien zijn, stan er dus om een idee van schaal te geven, niet om te laten zien hoeveel geld ik overal heb liggen :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
2 squads, en de command sectie:
Afbeelding

Dat beviel prima, maar Panzer Lehr zijn panzergrenadiers, dus die hebben vervoer nodig
Sd. Kfz.251 half-track gekocht en s kijken of het schilderen van voertuigen in deze schaal wél leuk is (bij 40k vind ik er meestal bar weinig aan)

Afbeelding

Dat beviel erg goed, de eerste keer dat ik het daadwerkelijk leuk vond om een voertuig te schilderen :D

Dan toch maar s beginnen aan het leger wat ik eigenlijk wil hebben B)
(hoewel die Panzer Lehr jongens ook best stoer zijn, daar werk ik ook wel aan verder)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2009 20:39

Mn eerste legertje wat ik wil hebben (en dat was een héle moeilijke keuze, er zijn er nogal wat) is dus een compagnie amerikaanse para's van de 82e Airborne, in actie rond Nijmegen, ondersteunt door de Irish Guards.

Amerikaans para's heb ik nog niet (met een beetje geluk kan ik die morgen oppikken), maar ik heb wel mn eerste stel Irish Guards kunnen schilderen.
Afbeelding
Afbeelding

De modellen zijn dus typische laat-oorlogse britten, maar ik hoor je al denken: wat maakt ze nu Irish Guards?

De Guards divisie (bestaande uit de Grenadier Guards, Coldstream Guards, Welsh Guards en de Irish Guards) vormde de spits van het Market Garden grondoffensief, met de Irish Guards vooraan.

De Guards zijn het bekendst om deze rol:
Afbeelding
maar ze vormden toen (en nu) ook nog steeds een elite pantser en infantrie divisie

Het leek mij een leuke uitdaging om op de modellen duidelijk te maken dat het Irish Guards zijn, dus tijd voor wat research.

Een WOII britse infanterist droeg op de bovenarm zijn Divisie embleem (in dit geval dus de Guards Armoured Divison)
Afbeelding
met daarboven een insigne met de naam van het regiment (Irish Guards dus, in, hoe kan het ook anders, shamrock-groen :D )
Afbeelding
en daaronder de eventuele rang-strepen.
Dat geeft dus het volgende totaal beeld
Afbeelding

In FoW schaal word dit uiteraard beláchelijk klein, maar ik wou het toch proberen B)
Afbeelding
Afbeelding

Het is wat te groot, en wat versimpeld, maar het is zo idioot klein dat ik er héél erg trots op ben hoe het gelukt is :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 23 nov 2009 19:08

Afgelopen maandag langs Utrecht gegaan om mn verzameling micro-soldaatjes flink uit te breiden
(had ook in Arnhem gekund, maar voor de Subcultures heb ik een klanten-kortingskaart :D )

Afbeelding

Een sh*tload aan amerikaanse para's, met bijbehorende artillerie die ze ook uit een vliegtuig gooiden en 5 britse tanks voor de ondersteuning. Daarmee heb ik meer dan genoeg modellen voor de eerste 1000-1500 pts, een leger gebaseerd op de gevechten rond Nijmegen tijdens Market Garden.
(oh, en een doosje dobbels met divisie-logo, ik hou wel van dat soort dingen B) )

Voordat al die modellen zijn schoongemaakt en gevijld ben ik wel even bezig, maar ik kon het toch niet laten 1 testmodelletje te schilderen.

Afbeelding Afbeelding
Een paratroeper van het 82e Airborne (let op de minieme rood-blauwe patch op de linker arm :wink: ) tijdens Market Garden en evt. later
In Normandie droegen amerikaanse paras het lichtbruine/beige M1942 uniform, speciaal ontwikkeld voor airborne troepen, maar tussen Normandie en Market Garden werd dit vervangen door het lichtolijfgroene M1943 uniform. Dit was om alle amerikaanse troepen 1 standaard uniform te geven, maar de para's maakten al snel hun eigen aanpassingen als de grote zakken aan de zijkant van de broek.
Dit betekent dat er dus duidelijke verschillen zijn tussen Normandie para's en Market Garden para's, dus ik zal later nog s een 2e leger moeten maken voor de Normandie landingen :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2009 12:55

Afgelopen donderdag mn eerste Sherman in elkaar zitten prutsen.
Erg stoer modelletje met flink wat details, benieuwd hoe dat dadelijk schildert.
Al die extra bepakking is lekker realistisch, en zorgt er ook voor dat het model geen egaal groene klomp word als ie geverft is :tu:
Afbeelding


En om te zorgen dat het allemaal historisch correct blijft ook wat boekjes aangeschaft B)
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 13 dec 2009 16:08

En weer wat vooruitgang geboekt met mn micro-mannetjes
Dit keer mn eerste squad amerikaanse para's, met een bazooka-team er bij.
(en de euro ligt er weer bij om de schaal aan te geven -_- )

Ik ben er erg tevreden mee, en aangezien amerikanen geen gedoe hadden met ingewikkelde camo schoot het ook best lekker op :)

Afbeelding
Afbeelding


meteen meegeschilderd 1 pupke in de kleuren van de landingen in Normandie, om het verschil duidelijk te maken
Afbeelding
Het uniform is dus een veel lichtere beige kleur, ipv het groen ten tijde van Market Garden.



Na mijn markings op mn britse infantrie konden deze jongens niet achterblijven, natuurlijk, dus ook zij kregen hun 82e Airborne badge op de bovenarm B)
Afbeelding


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2010 19:11

Oh jee

Heb ik net wat andere clubleden enthousiast gemaakt voor het hele FoW gebeuren (I'm looking at you, Ben :wink: ) word ik zelf weer helemaal bezig gehouden door mn Romeinen :unsure:

Maar ik ben mn micro-mannetjes niet vergeten, en ik ben bezig gebleven met het schoonmaken en plakken van de enorme hoeveelheden pupkes en tanks die ik nog heb liggen.
Zelfs nog wat nieuwe dingen aangeschaft, waaronder een doosje van deze:
Afbeelding
Afbeelding
Airborne Recon Platoon B)
oftewel, we lassen wat pantserplaten op een jeep, laden het in een zweefvliegtuig, en zo hebben die para's toch nog iets van een pantservoertuig :D

Ook heel interessant word de volgende release, binnenkort in de winkels
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=1762
A Bridge Too Far
oftewel britse para's tegen SS-ers in Arnhem
Gezien het artikel op de website staat dat boek ook weer vol met hele interessante info en hippe legerlijsten

Ik kijk er erg naar uit :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Benman » 31 jan 2010 19:29

Armoured Willys :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2010 20:05

Hij is lief, hè :wub:

Geen idee wat het doet in het spelletje, maar het idee van een stel para's die met zo'n jeep door de Groesbeekse bossen scheuren is te cool om te laten liggen :yes:

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 07 feb 2010 19:23

Na het zien van al het mooie werk waar Ben mee bezig is, zelf ook maar weer wat micro-mannetjes onder de kwast genomen.
Nog niet klaar, ze moeten nog hun insignes krijgen en op hun bases worden gezet, maar ik ben er alvast erg tevreden mee

Afbeelding

Ook een nieuwe aanschaf gedaan, want mn Irish Guard tanks kunnen dadelijk natuurlijk geen amerikaanse dobbelstenen gebruiken :D
Afbeelding

En nog een tankje in elkaar geplakt
Waarschijnlijk wel mn favoriete geallieerde tank: de Sherman Firefly B)
Afbeelding

Voor wie het niet weet, de britten kregen van de amerikanen stapels Shermans, maar het standaard kanon dat daar op zat is niet echt indrukwekkend tegen de laatste generatie duitse tanks. De britten hadden een erg goed anti-tankkanon in de 17-ponder, en door een indrukwekkend staaltje improviseren kregen ze het voor elkaar om dit veel grotere wapen in een sherman te proppen. Hiermee hadden ze een tank waar een duitse Tiger commandant toch ook een beetje zenuwachtig van wordt. :disturbed:
De duitsers hadden ook al snel door dat deze gepimpte shermans wél echt gevaarlijk zijn, en je ziet dus al snel dat de britse bemanningen hun tanks volhangen met extra pantser en pogingen om hun grotere loop te camoufleren, want al die extra aandacht is toch niet zo prettig :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 14 feb 2010 19:01

Op de schildertafel maar weer s de romeinen ingeruild voor wat micro-pupkes, en ik heb een 2e squad amerikaanse para's afgekregen met een ondersteunende kleine mortier
En ja, ook op deze jongens zit zo'n divisie-logo op de schouder geprutst :D
Afbeelding
Afbeelding

Het is maar een klein mortiertje, maar hij staat op een standaard base, en die vond ik wel wat kaal zo.
Dus met wat kleine strips plastic wat munitie boxen gemaakt en wat zwarte kartonnen hulzen om over de base te strooien.
Afbeelding

Het gaat niet met Ben-achtige snelheid, maar mn eerste Combat Platoon komt in zicht B)
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron