FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 20 jan 2020 19:35

Ja, de meeste mensen zijn nu wel overgestapt op V4.
Heeft even geduurd, want BF heeft er lang over gedaan voor ze met V4 Late War legerlijsten kwamen, maar sinds een half jaar zijn er een behoorlijk aantal mensen gaan gestart met een fow leger.
(Sommigen van ons, lees: iedereen, zijn ondertussen al weer behoorlijk afgeleid, maar ze zijn er :wink: )

Ja, de regels van V4 zijn significant anders dan V3 :yes:
Veelal versimpelingen/schrappen van 'overbodige' regels en units, maar ook echte 'core mechanics' als unit coherency en hit assignment.
Sommige dingen mis ik nog wel, maar over het algemeen een verbetering met een sneller/soepeler spelverloop.

Een nieuw regelboek is dus zeker aan te raden.
Toen V4 uitkwam kon je gratis een nieuw regelboek krijgen als je kon laten zien dat je de vorige versie had. Die aanbieding zal nu wel verlopen zijn -_-
Een kleine softcover (maar volledig) regelboek zit bij verschillende startsets en army deals.
Het kan wel s de moeite zijn om even rond te vragen, want er is best een goede kans dat mensen er meerdere hebben en je m gewoon kan krijgen.
Zo niet dan zijn die startsets en army deals hele goede 'value for money'

Er was een super onhandige manier om de oude V3 legerlijsten om te zetten naar V4, maar dat zou ik niet aanraden.
BF is het afgelopen jaar begonnen met nieuwe V4 Late War boeken (de belangrijkste reden dat mensen weer FOW zijn gaan spelen)
Er is een algemeen Late War Forces boek met de generieke lijsten en een Normandie Duitsers en Normandie Amerikanen boek.
Normandie Britten komt binnenkort, en later dit jaar de Oostfront boeken.

Als je de boeken al hebt van V3 kan ik van harte de kaartensets aanbevelen die ze hebben uitgebracht bij ieder boek. :tu:
Daar staan alle stats en regels en organisaties op, meer heb je niet nodig om te spelen (samen met de basisregels, natuurlijk) en ze zijn sowieso handig om te hebben als referentie tijdens het spel (veel makkelijker dan bladeren in een boek/legerlijst)
Je mist de achtergrond info, maar als je de V3 boeken al hebt is dat alleen maar dubbel.
Zo heb ik het gedaan
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor ancel » 20 jan 2020 20:49

Bedankt voor de uitgebreide toelichting!

In dat geval ga ik simpelweg ook V4 aanleren en hanteren.
Ik moet toch nog wat Panzer IV en Duitse infanterie hebben dus Hit the Beach is dan geen verkeerde aanschaf denk ik.

Nog maar even verdiepen welke kaartensets ik dan het beste aan kan schaffen.
Een Russische tanklijst moet niet lastig zijn,
alleen heb ik mijn Duitse lijst op Kampfgruppe Peiper afgesteld.
Denk niet dat daar zomaar een directe vervanger van kan vinden dus nog even wachten op een Ardennen offensief gerelateerd boek.
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Benman » 13 mei 2020 17:36

Haha .... even terug van weg geweest. Had op Facebook al een vraag gesteld maar die is nu al beantwoord. FoW wordt nog gespeeld bij Hive Novio. Goed om te horen. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2020 20:35

Het is der Ben! :benman:

Welkom terug. :D

Op dit moment word er helemaal niks gespeeld op de club.
Schijnt iets aan de hand te zijn in de wereld, ik weet of je er iets over gehoord hebt? :whistle:

Zo gauw we weer bij elkaar kunnen komen staat FOW ook weer op het programma -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Bobske » 14 mei 2020 06:45

Haha .... even terug van weg geweest. Had op Facebook al een vraag gesteld maar die is nu al beantwoord. FoW wordt nog gespeeld bij Hive Novio. Goed om te horen.


:worship: :thumbup: :grijns: B) :cheer: :cheer:

Ben!
Welkom Terug
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Benman » 14 mei 2020 11:17

LOL .... ik zoek de 'like' knoppen ... :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Johan » 27 mei 2020 09:51

Even een vraag ter oriëntatie. Wie heeft zou ik allemaal eens kunnen benaderen voor een pot Fow of team yankee? In principe heb ik thuis gewoon terrein en tafel dus het hoeft niet eens op een donderdag.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Leandertje » 27 mei 2020 12:06

mij, voor fow.
overdag door de weeks kan ik meestal voorlopig.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Caladai Doomblade » 27 mei 2020 13:19

klinkt gezellig Johan. Ik heb wel interesse.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast