FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 07 mei 2015 15:14

Ha, het staat er echt.
Meteen na de kop Transports :grijns:


Heeft ons kleine clubje toch de regels kunnen beïnvloeden
Heel netjes van Battlefront om dat zo snel te regelen :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 mei 2015 15:40

[quote="Beastherder"]Ha, het staat er echt.
Meteen na de kop Transports :grijns:


Heeft ons kleine clubje toch de regels kunnen beïnvloeden
Heel netjes van Battlefront om dat zo snel te regelen :yes:


Ik denk eigenlijk dat de faq er toch aan zat te komen, en dat dit nog NET op tijd kwam daarvoor, maar evengoed mooi dat het er in staat. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor joost » 25 mei 2015 22:47

effe checken, ik heb vandaag de boeken door gekeken en vroeg me het volgende af ...
kun je de set GBX76 Panzergrenadier platoon ook gebruiken als gepanzerte SS-Panzergrenadier platoon ?
als ik bij atlantik wall blz 189 kijk zou de samenstelling gelijk moeten zijn , maar zijn de figuurtjes voor alle twee te gebruiken of zijn ze verschillend?

De GBX76 is een all plastic set en bijv de set GBX18 SS-Panzergrenadierkompanie metaal dus die zijn volgens mij qua uitvoering sowieso al wat anders maar ik hoor het graag :grijns:
alvast bedankt voor de moeite :wink:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 26 mei 2015 10:38

Ligt er aan hoe Pietje Precies je wilt zijn met de uniformen ^_^


Het verschil zit m niet in het Panzergrenadier - Gepanzerte Panzergrenadier gedeelte, dat heeft alleen te maken met de transports die ze hebben (halftracks of trucks)
De samenstelling van het platoon is verder hetzelfde: evenveel man, zelfde squad-indeling, zelfde wapens.
Ook bij de SS was dit hetzelfde

Het verschil zit m in de kleding -_-

Het basis veldgrijze uniform van de SS was practisch het zelfde als die van het 'gewone' leger, maar hun camo-kleding was duidelijk anders
Niet alleen qua kleur, met al hun idioot ingewikkelde patronen, maar ook echt qua vorm (anders was het puur een schilderkwestie geweest)
Een opvallende is bijvoorbeeld de camo-smock van het 'gewone' leger die een capuchon heeft voor over de helm. De SS smock heeft die niet, en zelfs in 1:100 is dat duidelijk te zien :yes:

Vaak hadden ze ook simpelweg veel méér camo-spullen dan hun collega's van het 'gewone' leger. Dit vanwege de bevoorrechte positie van de SS, en ook omdat de SS veel eerder in de oorlog begon met op grote schaal gebruik maken van camo-kleding.

Vandaar dat Battlefront daar dus verschillende modellen voor maakt



Daar staat tegenover dat als jij die plastic infantrie gebruikt en zegt "Vandaag gebruik ik ze als SS-ers" niemand bij ons op de club daar problemen mee zal hebben.
(op een toernooi of zo kun je natuurlijk altijd wel een zeikerd tegenkomen die er over zal beginnen, maar dat is hun probleem :dunno: )
Zoals gezegd is de squad samenstelling en bewapening hetzelfde, dus veel verwarring kan het niet opleveren


Dus ja, je kan ze gebruiken, maar er zijn verschillen :yes:




Als je ook al het werk wilt doen om ze ook te schilderen als SS-ers, met al hun ingewikkelde camo, dan zou ik het zelf zonde vinden om dat te doen op de 'verkeerde' modellen, en dan zou ik toch de correcte metalen kopen.
(of nog wachten, want wie weet wanneer BF met plastic SS infantrie komt? :whistle: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor kaleith » 26 mei 2015 16:54

Green stuff is altijd ook nog een optie voor missenden dingen, mits je niks tegen prutswerk hebt. Ik ga zelf ook eens aan de greenstuff als mijn eerste flames binnen is, om wat meer verschil te kunnen brengen tussen mijn bak cavalerie ( USSR vlag voor HQ enzo), omdat ik polen gebruik ivm russen ga ik ook proberen de zijkanten van de hoeden wat meer fuzzy te maken, voor de rest zijn de modellen tussen kawalerii en cossacks zo goed als identiek.

Oh, weet toevallig nog iemand een plek voor tchanka's goedkoper dan 15 dollar per "gun team"? :O
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor joost » 26 mei 2015 17:21

thnx voor de info :tu:
ik dacht het al wel omdat ze ook apart verkocht worden maar kon het op de foto's zo niet terug vinden op de FOW site... ik ga idd niet alle moeite van het schilderen in "verkeerde" pupkes steken en koop dan wel een keer een setje bij .. :wink:
Maar ik wilde het even zeker weten :thumbup:
Bedankt ..en ik heb voorlopig nog schilderwerk zat :snif:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor joost » 26 mei 2015 17:28

oja .. vandaag in de auto opweg naar NMM (nederlands militair museum) vroeg ik me nog iets af..
Als ik zie dat mensen hier afspreken zie ik alleen het aantal punten waarmee gespeeld wordt.
Maar wordt er alleen afgesproken we spelen: Late war en bijv 1500 punten en zie maar ...?
of zijn er binnen de club hier ook regels ? bijv;

late war en bijv 1500 punten en het moet uit boek ... market garden komen ?
late war en bijv 1500 punten en het moet een samen stelling uit een boek zijn zoals je die daar ook kunt kiezen.?
late war en precies een campaign uit een boek ?

weer alvast bedankt voor de moeite :grijns:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor kaleith » 26 mei 2015 17:51

Zover ik gezien heb, is het bij default late war ( tenzij mensen zoals mick een game gaan doen, dan wordt early war expliciet vermeld), x punten, volg een briefing uit een Late/Early war boek.Je kan gewoon melden dat je deze stuff hebt en dat die niet ergens samen in een lijst voorkomen, dan kun je er nog prima mee spelen- zullen de meeste niet moeilijk gaan zijn denk ik. Maar is wel zo sociaal om effe te melden wat je hebt wat niet in een briefing kan, zodat mensen niet op eens tegen 3 152 mm artillery battalions komen zonder enigzins een kans te hebben met hun lijst.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Benman » 26 mei 2015 18:20

Fortification lijsten schijnen ook nog wel eens lastig te zijn om tegen te spelen. Bijvoorbeeld een tegenspeler zonder Pioniers kon het wel eens lastig krijgen om door al die versperringen te komen alvorens door te kunnen stoten.

Dus ook in dit geval is het in een vriendelijke spelletje op de club wel leuk wanneer je even meld dat je met een Fortifications list komt. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor joost » 26 mei 2015 21:04

bedankt, het gaat dus zoals ik dacht :wink:
ik heb alle late war boeken nu (als ik me niet vergis) en heb ze gisteren allemaal door gelopen welke lijsten ik wel of niet deels kan maken en wat ik eventueel zou moeten aanschaffen of in ieder geval met welke te beginnen....pff mond vol :grijns:
dan merk je dat er erg veel mogelijk is ... maar ook dat als je je precies aan een lijst houd heel vaak iets net niet zou passen, een beetje flexibiliteit is dan idd erg handig :D
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron