FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Berichtdoor Benman » 31 jan 2010 20:00

Ik ben het nog niet tegengekomen in de regelboeken (zover ben ik nog niet gekomen) maar volgens mij is er een zeker verschil tussen scenarios spelen en het zogeheten Fair Play. In scenarios kan blijkbaar een 'unbalance' zitten zodat óf de aanvaller óf verdediger een voordeel hebben bij een bepaald te spelen scenario.
Een voorbeeld hierop is dat normaal gesproken reserve troepen aankomen op een worp van 5+, maar bijvoorbeeld in Bocage fighting komen die reserves bij de Duitsers alleen op een 6+ (omdat de Duitsers ook gehinderd worden door de Bocage). Bij een Fair Play game in (bijvoorbeeld een toernooi) zou dat gewoon een 5+ blijven.

Goed in elkaar gezet om een beetje 'waarheidsgetrouw' scenario's te kunnen spelen maar aan de andere kant ook toenooitjes tegen verschillende legers te kunnen spelen. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2010 20:11

mijn kennis van de regels van Flames of War is nog steeds belabberd :dunno:
maar bij historische wargaming zul je altijd een balans moeten zoeken tussen waarheidsgetrouw en eerlijk.
Historische veldslagen werden nu eenmaal zeer zelden gevochten tussen legers met een gelijke puntenwaarde :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Benman » 07 mei 2010 21:40

Even wat regeltjes die ik verkeerd heb gebruikt:
- Panzerfaust: Keihard wapen, maar om in WH-termen te blijven is een Panzerfaust 'move or shoot'.
- Gebouw binnengaan: Kan alleen wanneer je al aan een raam of deur stond of een ander team er al stond. Je kunt dus niet naar het gebouw lopen en erin gaan in één dezelfde beurt of een team van je platoon moet er al staan of binnen zijn. (Klinkt ook wel logisch: "secure the premises first".)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 09 mei 2010 14:53

Ik moet zeggen dat ik me, bij het weer doorlezen van het regelboek de afgelopen dagen, heb verbaasd over hoe weinig we fout hebben gedaan ^_^

Het was allemaal wat chaotisch, maar echt grove fouten heb ik niet kunnen ontdekken


hhhmmm
Panzerfaust 'move or shoot' met een range van 4" :huh:
ik denk dat je dan bijna altijd wel beter kan assaulten met je Tank Assault 5 :yes: (en voor Defensive Fire natuurlijk)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor drava » 12 mei 2010 06:12

Zo ik heb nu ook maar het Flames of War dikke regel (+ het stukje geschiedenis) boek gekocht. ^_^

Nu wou ik eerst naar een 600 punten leger toe werken en afgelopen donderdag was er volgens mij een regel betreffende tanks(dat ze niet te sterk mochten zijn). Wat was die regel precies? Want die staat (of ik moet het over het hoofd hebben gezien) niet in het Flames of War boek.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor theWoodcutter » 12 mei 2010 06:51

Die regel was dat de front armour van de tank maximaal 9 mocht zijn. ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Benman » 12 mei 2010 12:07

In command:
Het kan dus wél om een lange linie te maken van je platoon met je platoon command aan het begin/einde van die linie. Mini-rulebook pagina blz 26 en 27 maken dat wel duidelijk. Nadeel van een lange linie is dat wanneer het langerekte platoon in de flank een assault krijgt kan het één of meerdere beurten duren voordat de rest mee kan gaan doen in een eventuele counterassault.


Als ik het goed heb hebben we inmiddels 5 FoW spelers en ik heb dan ook even op A5 formaat 5 quickplay reference sheets duplex geprint en gesealed. Voor ieder één. -_- :wink:
Afbeelding
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor theWoodcutter » 12 mei 2010 20:50

Je hebt gelijk Ben over het In Command zijn. Ik had dat dienen te herkennen: het is bijna een schoolvoorbeeld van recursie... ^_^

Alvast bedankt voor de geplastificeerde samenvatting. Dat is erg praktisch! :worship:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Beastherder » 16 mei 2010 17:15

Ben is the Man! :thumbup:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor Benman » 08 jan 2011 00:37

Heeft iemand het Hard Cover regelboek? Dan ben ik benieuwd wat de regels zijn voor de Goliath. Op het Flames of War forum zijn de kritieken niet van de lucht. De een zegt dat het ding keihard is met z'n kleine artillery template, de ander zegt dat het ding makkelijk kapot te schieten is. :dunno:

Zou iemand met het HC regelboek eens kunnen kijken? Wanneer ik het goed heb gelezen staan de regels beschreven onder het hoofdstuk 'fortifications'.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron