Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 07 nov 2010 17:20

Na al die amerikanen en ieren wilde ik toch ook wel s de slechterikken van WO2 schilderen


SS Panzergrenadiers
Afbeelding
Afbeelding

Gaat heel wat meer tijd in zitten, al die camo :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Squiggoth » 07 nov 2010 18:59

Camo op 10mm pupkes? :salvatore:
Squiggoth
 

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 07 nov 2010 20:27

Ik weet het, het is compleet gestoord (er is een reden dat ik die vergrootglazen van Gerie heb gekocht :grijns: )

De belangrijkste reden dat ik die SS-ers wilde schilderen was om me zelf wel s te testen hoe goed ik het voor elkaar kon krijgen, en ik ben erg tevreden


Om even te laten zien hoe idioot de camo is; Close-ups!

Afbeelding

Afbeelding

oh, en ja dat zijn 2 piepkleine S-runes op zn kraag :wacko:
ze hebben uiteraard ook correcte rank-markings ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Squiggoth » 07 nov 2010 21:08

Maar ze hebben nog stèèds geen oogjes ... :P
Squiggoth
 

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor henerius » 08 nov 2010 11:09

[quote="Squiggoth"]Maar ze hebben nog stèèds geen oogjes ... :P

:grijns:



wel lekker friemelwerk Frank. En is je vermoeden is bewaarheid geworden? schilderen onder een loep vergroot ook je bewegingen... heeft het erg veel gewenning nodig gehad?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Benman » 08 nov 2010 16:37

Hehehe, SS-camo is zoooooo kewl. Maar wel friemelen. :grijns: :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 14 nov 2010 15:24

[quote="henerius"]wel lekker friemelwerk Frank. En is je vermoeden is bewaarheid geworden? schilderen onder een loep vergroot ook je bewegingen... heeft het erg veel gewenning nodig gehad?


Het is zeker wennen, en ik heb ook maar kleine beetjes geschilderd met dat ding op. Het meeste werk is gewoon gedaan met het blote oog.
Gelukkig zijn SS-ers flink duur in de punten, want echt snel gaat het niet :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 15 jan 2012 17:06

Mn 2 geallieerde legers zijn ondertussen fors groot aan het worden, maar het ontbreekt ze toch wat aan tegenstanders :(
hoog tijd om s serieus aan wat duitsers te gaan beginnen :yes:

Uiteraard wil ik binnen het Market Garden/Nijmegen thema blijven
Fallschirmjäger uit Beek en Brabant is iets waar ik lang serieus over heb nagedacht, maar als het goed is gaat Stefan die binnenkort doen ( :wink: )

Het worden dus (denk ik nu) de SS-ers van de 10e Frundsberg Divisie die het centrum van Nijmegen verdedigden

Binnenkort hier dus meer....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 22 jan 2012 17:58

Zoals beloofd, mijn volgende leger B)
(en dus ook de geschiedenis-les die er bij hoort :wink: )

Het word dus de 10e SS Frundsberg Panzerdivisie, die hier in Nederland was om bij te komen van de slachting die ze hadden doorstaan in Normandië, net toen er een zooi para's uit de lucht kwamen vallen.
De 'natuurlijke' vijand dus, voor mijn Market Garden ge-thematiseerde Para's en Shermans

De legerlijst die ik wil gebruiken is niet de 'standaard' SS Panzergrenadier lijst, want de SS divisies die toen hier rond Nijmegen lagen waren nog geen schaduw van toen ze op volle sterkte Normandië in gingen.
Het is niet genoeg te benadrukken hoe erg de duitsers daar door de mangel zijn gehaald

Na D-Day kwamen de geallieerden vast te zitten in het dichte Bocage-landschap en de duitsers (waaronder de 9e en 10e SS panzerdivisies) konden ze heel lang tegenhouden met zeer intense verdediging, maar dit ging ten koste van hele zware verliezen.
Hele Divisies hielden gewoon op met bestaan tijdens de slag om Normandië

Toen de geallieerde doorbraak uiteindelijk kwam ging het dan ook heel snel.
Na 2 maanden kruipend langzame vooruitgang braken de Amerikanen begin augustus eindelijk door naar open landschap. Slechts een maand later stonden de geallieerden aan de frans-duitse en nederlands-belgische grens. De opmars ging zo snel en het duitse leger lag zo in puin, dat de geallieerde bevoorrading het front simpelweg niet kon bijhouden.

Het II SS-PanzerCorps, bestaande uit de 9e en 10e SS-tankdivisie, dat dus zo’n groot gedeelte van het zware werk tijdens Market Garden zou doen, was dus alleen nog maar in naam een tank-eenheid.
De 9e Hohenstaufen Panzer-divisie, bijvoorbeeld, ging in Juni op volle sterkte Normandië in, met zo’n 500 tanks. Ten tijde van hun gevechten tegen de britse para’s in Arnhem hadden ze, in totaal, nog maar 3 van over.

Voor mijn verdedigers van Nijmegen ga ik dus gebruik maken van de Kampfgruppe Spindler-lijst uit A Bridge Too Far.
De lijst is bedoeld voor de 9e SS rond Arnhem, maar de 10e SS rond Nijmegen zat heel erg in hetzelfde schuitje, dus ik zeg dat de lijst daar ook prima voor werkt :yes:
Dit betekent dus zo goed als geen tank-support, en een eigen unieke eenheid: Panzer-crew infantrie B)

Lang niet iedere verloren tank stond ook gelijk aan een verloren bemanning.
Vaak kon die zich nog uit de voeten maken voor de boel in vlammen op ging, en een groot gedeelte van verloren duitse tanks werd gewoon achtergelaten omdat ze stuk gingen of zelfs simpelweg zonder benzine kwamen te staan en er geen tijd was er iets aan te doen voor de oprukkende geallieerden er aan kwamen.
De 9e en 10e Panzerdivisies hadden dus nog wel flink wat tankbemanning rond lopen, maar voorlopig geen tanks.
De oplossing was vrij simpel: geef ze een geweer, en zet ze in als infantrie. :D

Deze eenheid is dus wat minder goed als gewone SS infantrie, want minder ervaren, maar als tankbemanning weten ze wel precies de zwakke punten van tanks te vinden, dus daar zijn ze nog wel erg goed in.

Minstens zo belangrijk voor mijn motivatie is dat dit ook de gelegenheid geeft voor een ander uiterlijk voor je SS infantrie, met zwarte panzer-uniformen gemengd door de SS camo equipment B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 22 jan 2012 18:03

Na deze lap tekst, tijd voor flink wat foto's

vergeef me, maar ik ben erg tevreden over het resultaat en wilde het graag laten zien

de SS camo is erg ingewikkeld en vreselijk klein, dus er ligt een 5cent munt naast voor de schaal
(en ja, die is echt :wink: )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten