Frank's Soviets

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2012 15:42

Tijdens het schilderen van de SS-ers vorige week, met al hun idiote camo, had ik de behoefte aan wat simpels
Nou had ik deze jongens nog liggen, en ik wilde toch wel s proberen wat voor een kleuren hier op zouden werken

Maak jullie geen zorgen, er moeten echt eerst wat andere dingen af voor ik me hier serieus mee bezig ga houden, en dan word het eerder een tank-horde ipv wéér een infantrie-leger, maar ik wou ze toch even laten zien

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Chris » 24 jun 2012 21:14

GOGOGO WHO-AH!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 18 aug 2013 14:41

Zo, nu mijn amerikaanse para's af zijn (zie http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1741&start=120 ) vind ik dat ik serieus kan gaan beginnen aan dit leger :yes:
(nee, die andere 100 projecten tellen volgens mij niet mee :wink: )

komende 2 weken vakantie, aantal dagen zijn al vol gepland, maar ik was van plan om flink werk te gaan maken van een flinke Soviet tank-horde B)


De modellen staan klaar en hebben een stok in hun achterste gekregen om ze vast te kunnen pakken, en van wat plastic buis en plaat heb ik een stellage gemaakt om ze in te kunnen zetten tijdens het drogen

Afbeelding

Op het werk hebben we tegenwoordig kant-en-klare primer en airbrush-verf in officieel Russisch-Tank-Groen, dus de airbrush is onder het stof vandaan gehaald om op die manier snel de hele zooi in de basiskleur te zetten
(Die egaal groene Russische tanks is allemaal nog vrij grof spuitwerk, maar geeft me ook mooi de kans om te oefenen, kan ik later die ingewikkelde duitse camo-schema's ook gaan proberen ^_^ )
Afbeelding

Ik heb er zin in :yes:
de WIP zal hier ook weer te zien zijn
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 22 aug 2013 13:20

Zo, de afgelopen dagen flink aan de schilder geweest, en de resultaten zijn tot nu toe erg bevredigend
(maar een compleet leger in 1 week zit er nog niet in :wink: )

allereerst een flinke zooi in de primer gezet met de airbrush

Afbeelding

dat ging erg prettig en schoot lekker op, 1 ochtend werk zijn 20 groene voertuigen

Afbeelding

als je dan toch een airbrush vast hebt, ook maar alvast oefenen voor later die duitse camo-schema's

Afbeelding

dat ging vrij makkelijk, geeft alvast wat vertrouwen om dat ook 'voor het echie' te gaan doen
die tank was 2 minuten later overigens gewoon helemaal groen

dan nog even er overheen met de iets lichtere Model Air kleur en het word tijd voor dry-brushen, decals, pin-washes en detail-schilderen, maar dat gaat in kleinere batches :yes:

Afbeelding

De eerste 6 T-34's en 1 T-70 zijn ondertussen ge-drybrushed en ge-decalled
foto's over een paar dagen B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Guy » 24 aug 2013 15:23

Wie had dat gedacht, Frank aan 't speedpainten :P :wink:
Ben benieuwd naar het eindresultaat, keep it up!
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2013 15:10

Het spuiten gaat snel, maar daarna gaat het met dezelfde snelheid als andere tanks
met andere woorden: ze zijn nog niet af :wink:


Die egaal groene Russische tanks hebben extra diepte nodig, dus eerst een drybrush licht-groen

Afbeelding

En dan een black-line/pinwash voor extra schaduw

Afbeelding


Om de units uit elkaar te houden (en wat extra kleur te krijgen) decals met nummers en rode sterren

Afbeelding

nummer-systeem word vrij simpel:
eerste unit krijgt nrs 00 tm 09 (00 is de leider)
tweede unit 10 tm 19 (10 is dan dus de leider)
derde unit met de t70's 20 tm 29
de battalions-chef krijgt geen nummer, maar wel een leuke slogan, en een grote ster, én een vlag om hem goed herkenbaar te houden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2013 10:31

Geen compleet leger, maar wel de eerste speelbare unit af :D

Afbeelding

Afbeelding
Oh yeah!
Heavy Metal B)



En de baas van het leger:

Afbeelding

Afbeelding
(de tekst vertaald overigens als 'Voor Stalin', wat altijd wel toepasselijk is)

En ook 1 T-70
dit is nog een resin/metaal model, de T-70 unit wordt dadelijk helemaal plastic van Plastic Soldier Company
vandaar ook dat ie geen nummer heeft gekregen, dit was puur het test-model voor de verschillende schilder-stadia

Ik vind de T-70 een bijzonder schattig tankje, hij is klein én asymmetrisch, wat m een heel bijzonder profiel geeft
(en wanstaltig goedkoop: een unit van 10 kost maar 200 punten!)

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2013 10:35

Tussen al die groene tanks door ook deze geschilderd:

Sturmovik Air Support

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 1-persoons cockpit zag je later in de oorlog bijna nooit meer, die was vervangen door de langere versie met de staart-gunner, maar dit is het Zvezda model van euro 2,99
en voor die prijs ga je daar niet over zeuren ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 15 sep 2013 15:34

tweede batch tanks is klaar, weer 5 T34's, maar dit keer van Plastic Soldier Company

van plastic dus, lekker licht, en je krijgt zowel de 76 en 85 turret er bij :tu:
dat maakt ze lekker flexibel in de legerlijst

Afbeelding
Afbeelding



met een beetje oprekken van de punten kan ik nu zelfs een 1000pts leger op tafel zetten:

HQ T-34/85 w cupola
85pts

5 T-34/85's w cupola
310pts

5 T-34/85's w cupola
310pts

Priority Air Support (Tip3M Shturmovik)
290pts

Total: 995pts

Afbeelding

Voor 1000pts zijn dat eigenlijk veel te veel punten in AirSupport, maar zo kan ik het snelst een speelbaar leger op tafel zetten
Aanstaande donderdag meteen een battle afgesproken tegen Chris om ze uit te proberen, ik ben benieuwd ^_^
Als ik ze af krijg kan het zijn dat ik dan wat Air Support inlever voor wat T-70's

Een speelbaar leger in 3 weken
Als dat geen persoonlijk record is... :thumbup:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 22 sep 2013 16:23

Chris was ziek, dus de 'ontmaagding' van dit leger laat nog even op zich wachten

ondertussen wel gewoon verder geschilderd, dit keer een stel kleine, schattige T-70's ^_^

Afbeelding

Afbeelding


En tegelijkertijd ook meteen 3 Zis trucks
Afbeelding

Die trucks krijgen nog een stel AA machinegeweren in hun laadbak, maar die staan nog in bestelling
Trucks komen sowieso altijd wel van pas, want ook alle toekomstige mortier/anti-tank/artillerie eenheden hebben een stel trucks nodig
(heel mooi dus dat Zvezda, een modelbouwmerk dat ik gewoon via mijn werk kan bestellen, die trucks levert voor 2,99 :grijns: )


met een beetje husselen kunnen die T-70's meteen in mn 1000 pts lijst (ze kosten echt 'peanuts', dus je hoeft er maar weinig voor te laten vallen) :


HQ T-34/85 w cupola
85pts

5 T-34/85's w cupola
310pts

3 T-34/76's w cupola
2 T-34/85's w cupola
235pts

6 T-70's
145pts

Limited Air Support (Tip3M Shturmovik)
220pts

Total: 995pts

Je verliest wat anti-tank, omdat wat T-34's hun grote kanon kwijt zijn, maar met al die T-70's om infantrie en support-units lastig te vallen lijkt me dit een veel betere all-round lijst :yes:
(plus het psychologische effect van 17 tanks in 1000 punten! :grijns: )

Laat ook meteen het voordeel zien van die Plastic Soldier T-34's, want anders had ik nieuwe modellen nodig gehad om te kunnen wisselen tussen T34/85 en T34/76

Om al dat monotone groen een beetje te doorbreken ben ik begonnen aan het eerste plukje infantrie, die zie je hier binnenkort
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron