Frank's Soviets

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Skevan » 11 nov 2013 18:55

Tip. Gebruik de decals als freehand painting guide?
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 17 nov 2013 18:18

Een week verder, en weer een set tanks er bij B)

Dit keer de 'infantrie-uitgraaf-eenheid' : SU-122's

Afbeelding
Afbeelding

T-34 chassis zonder koepel maar met een 122mm howitser voor een grote boem :yes:

de Breakthrough Gun regel zorgt er voor dat infantrie niet hun 3+ save krijgen, en met een 2+ Firepower is ingraven of je verstoppen in een gebouw ook geen bescherming :hehe:
Ze hebben ook een hele nette anti-tank rating van 10, want als je maar een groot genoeg explosief naar een tank gooit gaat ie ook stuk, maar dat is toch niet waar ze voor gemaakt zijn
Ze zijn niet al te heftig gepantserd, en ze missen machinegeweren om aanvallende infantrie van zich af te houden, dus ze hebben wel wat hulp nodig om ze te beschermen
al met al een hele nuttige toevoeging aan mijn leger (denk ik)

oh, en ook nog 1 extra T-34, want daar moet ik er nog steeds wat meer van hebben
Afbeelding


Verder ook nog geknipt en geplakt, voor mega-anti-tank SU-100's, redelijke anti-tank Zis-2 kannonen, en de Katyusha's waar geen enkele Rus zonder kan
Afbeelding

Alles samen geeft me dat een speelbare lijst van 2500pts, om aanstaande donderdag Chris én Gerard samen aan te kunnen pakkken
Ik heb er zin in ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Lert » 20 nov 2013 22:06

Mijn panthers zijn niet bang.

Mijn Pz IV's wel. Maar mijn Panthers niet. Die hebben vertrouwen in het Kruppstahl.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor inferno » 21 nov 2013 01:53

al mijn tanks zijn bang dus moet het bij re-rols houden
we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

-Winston Churchill-
Legers die ik speel: 40k: space marines, tau en de imperial guards/ warhammer: the empire/ fow: brits recce welsh guard
Avatar gebruiker
inferno
Not banned yet
 
Berichten: 190
Geregistreerd op: 18 jun 2006 20:52
Woonplaats: druten

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2013 20:22

De reden dat Chris zn tanks bang zijn geworden is de battle van afgelopen donderdag :grijns:

2500 punten van mijn Soviets tegen 1250pts Chris zn Welsh Cromwells samen met 1250pts Gerard's SS-ers
(history be damned! B) )


Een extreem vermakelijke battle, vol spanning, die maar weer eens benadrukte dat die rare Russen echt anders spelen

het begon allemaal erg lastig: het scenario was met Delayed Reserves, wat betekende dat de eerste 3-4 beurten de helft van je leger niet op tafel staat en dan rustig binnen komt druppelen.
Erg vervelend voor mijn Russen want die zijn toch echt gericht op de vijand overweldigen met hun grote numerieke superioriteit

Ik begon met de 2 grote units T34's op tafel, terwijl mijn 2 Objectives werden bewaakt door de infantrie en anti-tank kannonen
Dat werkte prima, want de objectives werden nooit serieus bedreigd
Mijn T34's sneuvelde echter bij bosjes tegelijk, terwijl ik nauwelijks schade deed aan mijn tegenstanders
Reserves kwamen ook nog s niet opdagen, en rond beurt 4-5 had er geen enkel vertrouwen meer in dat ik nog enige kans had om te winnen :snif:

Toen kwamen de SU-100's B)
Ze reden de tafel op, konden niet schieten vanwege bewegen en Hen&Chicks en toen werd er 1 kapot geschoten door Chris zn Challenger
Niet het begin dat je zou verwachten van een game-changing unit :dunno:
Toen mochten ze terug schieten...
4 schoten, 4 misses....
oh wacht, ze hebben de nieuwe Cat Killer regel, ze mogen 'to hits' re-rollen....
4 dode tanks, oftewel de helft van Chris zn leger, in 1 Shooting Fase :o

Daarna volgde nog meer dode Britten en een lange-afstands duel met Gerard zn Panthers

Alle focus lag nu wel op deze unit, maar de rest van de Reserves deden ook hun best
De T70's scheurden langs een flank om een Objective te bedreigen, wat Gerard en Chris toch dwong om tanks in te zetten om deze spotgoedkope unit te blocken
De Katyusha's hadden niks te zoeken in een tank-battle, maar het lukte ze uiteindelijk om op 1 Panther een Bail Out voor elkaar te krijgen

De SU-122's kwamen op de zelfde flank op als de SU-100's en maakten het beste gebruik van de impact van deze unit
Alle focus lag op die tank-killers, waardoor ze langs de flank konden oprukken, 2 keer 1 van Chris zn tanks konden vermoorden door een flank-schot en uiteindelijk stonden ze op de Objective :tu:

Gerard zn PanzerIV bleef steken in het korenveld en kon de Objective niet meer claimen, en een last-ditch Air Strike en schoten van de laatste Panther kreeg de SU-122's er niet meer van af

Soviet Victory! :thumbup:

Een ongelooflijke ommekeer, geholpen door een paar flinke lucky dice
Die Su-100's maakten op iedereen een enorme indruk, maar waarschijnlijk zal het verrassingseffect van die unit eenmalig zijn
Maakte wel weer duidelijk dat je als Rus bereid moet zijn om casualties te nemen

Worden er in de eerste 3 beurten 15 van je tanks kapot geschoten? Niks aan te hand, er komen er nog genoeg :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Lert » 25 nov 2013 16:38

Toch vraag ik me af, al had ik die SU-100's genegeerd en met m'n panthers die 57mm ZIS kanonnen aangevallen, dan hadden die SU-100's daar mooi niets staan te doen en had jij als de wiedeweerga naar de andere kant moeten sjezen om dat objective te redden ...

Could have, should have, would have ... didn't.

Erg leuke battle! Moeten we nog een keertje doen, maar dan neem ik artillerie mee.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor inferno » 25 nov 2013 18:16

ben nog verbaast van die 5 kills die je met td's had gemaakt
we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

-Winston Churchill-
Legers die ik speel: 40k: space marines, tau en de imperial guards/ warhammer: the empire/ fow: brits recce welsh guard
Avatar gebruiker
inferno
Not banned yet
 
Berichten: 190
Geregistreerd op: 18 jun 2006 20:52
Woonplaats: druten

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 01 dec 2013 22:23

Schildertafel is voorlopig gevuld met Dreadball modellen, maar Battlefront komt met nieuwe dingen voor dit leger

Nieuw Boek: Desperate Measures
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=4216

Oostfront winter/voorjaar '45

Klinkt leuk, Soviet lijsten met jongens die daadwerkelijk iets kunnen, en ook die Duitse lijsten met hippe tanks en vreselijke crew kunnen erg grappig zijn
ben benieuwd ^_^


Ze zijn ook gekomen met hun eigen plastic T-34's
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=53&art_id=4193
Zien er een beetje beter uit dan die van Plastic Soldier Company, maar met 35 euro zijn ze nog steeds 75% duurder. :dry:
Ik heb er al 20, dus voor mij maakt het niet meer uit, maar ik zou dus nog steeds die van PSC aanraden.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 07 apr 2014 15:47

Toch maar weer een paar Soviet tanks er bij

Afbeelding
Afbeelding

2 T-34's en 3 T-70's (want zeker bij die T-70's werkt het alleen in grote getalen)

voornamelijk afgeschilderd omdat ze nog steeds in mijn airbrush droog-rek stonden van de vorige batch en ik de ruimte nodig had ^_^
(stonden er dus nog van November! :disturbed: Dat stomme Dreadball ook :wink: )

eerst gaan er dus wat andere dingen ge-airbrushed worden voor ik weer terug kom bij mn Russen, maar er is nog genoeg te doen
(Katyusha's, Su-100's, Su-85's, IS-2's, etc. )


volgende week meer nieuws over wat er dan wel onder de airbrush gaat
Cliffhanger, spannend hè :whistle:




edit:
Het zijn dus mijn eerste duitse tank-eenheden die ge-airbrushed moesten worden
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2121&start=37
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Beastherder » 04 mei 2014 16:36

Hele kleine toevoeging voor mijn russen, maar wel een coole

vorige week gespeeld tegen Stefan, en die had een KöningsTiger meegenomen :disturbed:

door het scenario had Stefan het erg zwaar, maar een gedenkwaardig moment was toch wel toen mijn SU-122's een schot kregen op de zijkant van dat monster
Die SU-122's zijn zeker niet ontworpen als tank-killers, maar ze hadden een kansje (Stefan hoefde alleen maar een 1 te gooien voor zn armour save -_- )

Hij gooide zijn 1, en dat was wel het einde van de battle

een SU-122 die een Köningstiger sloopt is zo bijzonder, dat ik dat een permanente beloning waard vond:

Afbeelding

Kill-marking :grijns:


Misschien wel een idee om dat altijd te doen voor kills groter dan Panthers :scratch:
krijg je na een tijdje wel een cool leger
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron