Vive la France - Guy goes Early War

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 23 maart 2014 18:11

Als je naam 'Guy' is (of voluit Guillaume, zoals in mijn paspoort staat) en je speelt wargames, dan ben je eigenlijk toch een beetje verplicht om er minimaal 1 Frans leger op na te houden.
Na jaren van uitstel/ontkenning/afleiding is het dan eindelijk zover gekomen, voor Flames of War ga ik een Frans leger beginnen.
Fransen zijn in Flames of War in alle 3 de periodes beschikbaar, maar voor de variatie heb ik besloten een Early War leger te starten.

De bedoeling is om voor een Early War toernooi in augustus een Compangnie de Reconaissance te bouwen.
Deze zal vooral gedomineerd worden door de Panhard Automitrailleuse de Découvertes modèle 1935

Afbeelding

Nu heb ik hier een paar peletons van besteld, plus wat ondersteunende troepen. Het gaat echter nog even duren voor die binnen zijn,
de verwachte levertijd is een week of 6.

In de tussentijd heb ik wel een doosje met de 75mm modèle 1897 kanonnen op de kop getikt. Dit is het gevreesde standaardwapen van de Franse artillerie. Weliswaar al meer dan
40 jaar oud in 1940, maar dankzij zijn puike ontwerp nog steeds zeer up to date.
In Flames of War niet echt geschikt om infanterie mee uit te graven, maar nog altijd gevaarlijk voor infanterie in het open veld en bovendien een zeer geducht anti-tank kanon.

Bij deze een tweetal plaatsjes van het eerste voltooide kanon, nu nog 3 te gaan. De versie hieronder heeft in de jaren 30' wel een update gehad: in plaats van houten spaakwielen
kreeg de artillerie van cavaleriedivisies grote rubberen banden. Op deze manier konden ze aan trucks gekoppeld worden voor snelle verplaatsingen, dit in tegenstelling tot het geschut
van de infanterie, dat met paard en wagen van A naar B moest zien te komen.

Afbeelding
Afbeelding
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Beastherder » 23 maart 2014 18:41

Nice! B)

Allons enfants de la Patrie en zo :parbleu:


Dus als ik het goed begrijp is die pantserwagen niet van jou, maar het kanon wel?

Ziet er goed uit, die typische franse camouflage is goed gelukt
losse munitie-trailer geeft ook erg veel extra charme


Even mijn Blitzkrieg boek er bij gepakt (die ligt hier geheel toevallig vlak naast me :whistle: ) en dat kanon heeft best hippe regels idd
te klein kaliber voor echt grote knallen, maar knalt er wel zo'n enorme hoeveelheid door heen dat ie speciale bombardementsregels krijgt

Die Panhard pantserwagens zijn echt heel goed
Verkenningseenheid, dus snel en wendbaar, met een kanon waar iedere Early War duitse tank toch echt heel bang van word

Kan een heel leuk leger worden :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 23 maart 2014 20:26

Thanks Frank! Het plaatje van de Panhard komt van de site van Battlefront, het kanon is eigen werk.

De trailers zijn mooi extra vulling voor de base. In het doosje zitten alleen de houten spaakwielen voor de trailers, ben daarom
wat extra rubber banden aan het casten m.b.v. siliconen mallen en kunsthars. De remakes zijn niet perfect, maar ben tot nu toe niet ontevreden over het resultaat.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 21 mei 2014 13:25

WIP plaatje van een paar tanks die Duitse panzercrews in hun blikken wagentjes doen sidderen:

4 Sumoa S-35

van Forged in Battle. Dit zijn mijn eerste modellen van FoB, voornaamste reden om niet voor Battlefront te kiezen
is hun recente leveringsproblemen. Zo wacht ik onderhand al zo'n 3 maanden op een doosje Hotchkiss, die oorspronkelijk onderdeel
waren van dezelfde order als de Panhards die Stefan voor me gebasecoat heeft viewtopic.php?f=13&t=2632&p=47003&hilit=basecoat+service#p47003

Deze tanks had ik binnen een week in mijn brievenbus zitten

Afbeelding
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Beastherder » 26 mei 2014 14:20

Modellen zien er zo op de foto prima uit

Enig idee hoe ze zich kwalitatief verhouden met die van Battlefront?
Ik zie op de website al dat ze wel een stuk goedkoper zijn
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 26 mei 2014 21:30

Kwalitatief doen ze beslist niet onder voor Battlefront. Ik heb bij Impact een Somua van hen gekocht, zal deze week een
plaatje posten ter vergelijking
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 28 mei 2014 19:43

Met dank aan Stefan is het eerste squadron Panhards af!

Afbeelding

De commandant, met modieuze blauwe sjaal

Afbeelding

Afbeelding
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor drava » 28 mei 2014 19:59

Très bien fait Guy! Vooral die markings, erg strak.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 570
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Guy » 28 mei 2014 21:37

Haha, die markings zijn gewoon decals Chaim, plakken is niet zo moeilijk :wink: .
Die maken het leven wel een stukje makkelijker, per auto zitten er vier rood-wit-blauwe rondellen op (er zit er ook een op de achterkant van de koepel), 't zou vlug
vervelend worden als ik die allemaal met de hand zou schilderen. Die rondellen bestaan vreemd genoeg uit 2 decals,
die blauwe stip in het midden is namelijk een aparte decal die je bovenop de wit/rode moet leggen.

Ben verder nog wat aan het kliederen geweest met pigment poeder om stoffige effecten te krijge., maar dat komt nog niet helemaal goed uit de verf.
Het vernis doet het effect nogal te niet, daar moet ik nog wat mee oefenen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vive la France - Guy goes Early War

Berichtdoor Beastherder » 01 jun 2014 17:36

Ziet er goed uit, Guy
Nu nog op zoek naar een tegenstander

Oh wacht :wink:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3104&p=47341#p47341


Dat decal-ontwerp uit meerdere delen zie je wel vaker in bouwdozen
De verschillende kleuren worden apart gedrukt, dus als je geen ultra-secure machines hebt krijg je al snel dat die middelste stip niet in het midden staat
Zeker bij zo'n Roundel valt de kleinste fractie van een millimeter afwijking meteen op, dus dat word dan zo opgelost
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron