Operatie Market Garden

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Beastherder » 05 okt 2014 18:37

We zijn begonnen

De infantrie is stevig ingegraven, maar ik heb een paar StuGs om te helpen tegen al die tanks
Afbeelding

Helaas zijn die een stuk makkelijker te raken dan al die vervelende infantrie in hun loopgraven, dus er zijn al snel rookpluimen nodig

Afbeelding

Het Keizer Karelplein word al snel omsingeld door golf na golf aan Britse en Amerikaanse tanks
De 88-er op het plein zou zich helemaal moeten uitleven, maar slim gebruik van rookgordijnen zorgt er voor dat de schade die hij aan kan richten erg beperkt is
Afbeelding

Afbeelding

In het Oosten beginnen Chris zn Welsh Guards aan een opmars door de heuvels en bossen van Groesbeek. Met alle heuvels en bossen daar gaat het niet snel, maar het zorgt er voor dat Stefan zn Fallschirmjäger niet zullen kunnen helpen bij de verdediging van de brug
Afbeelding

Engineers van de 82e Airborne beginnen dapper onder vuur met het schoonmaken van 1 van de mijnenvelden rond Keizer Karel
Afbeelding

De Welsh Guards zijn uit de bossen en beginnen echt schade aan te richten
Afbeelding

Het lukt de Geallieerden maar niet om het ingegraven platoon op de flank weg te krijgen, maar ook hier zorgt een practisch permanent rookgordijn er voor dat de Pak40 daar maar weinig schade kan aanrichten. (grrrr, rookgordijnen :angry: )
Het mijnenveld is opgeruimd en de 88 is weg geschoten, dus de Geallieerden maken zich op voor de aanval op het Keizer Karel plein
Afbeelding

Afbeelding

De SS-ers proberen zich te verdedigen met hun Panzerfaust en Schreck, maar het is te weinig. (volgende keer toch gaan voor de optie om iedereen zo'n Faust in handen te geven)
Ze gaan er van door en Geallieerde tanks denderen het Keizer Karel plein op
Afbeelding

Afbeelding


In het oosten wordt hard door gevochten, en waar het eerder leek dat de britse tanks er zo over heen zouden lopen beginnen zij nu ook flink schade te incasseren
Afbeelding

De tijd begint te dringen, dus er komt nog 1 laatste kans om die Shermans van het Plein af te vegen
Chaim zn SS-ers, en zelfs mijn verdwaalde politie agenten van het Security Platoon, doen een poging om de tanks te Assaulten, maar falen beiden hun Tank Terror test :dunno:
Afbeelding

Chaim zn StuGs hebben hun duel met de Tank Destroyers wonderwel zonder schade overleeft, en schieten een paar Shermans van het Plein af.
Afbeelding

Tijd om op te gaan ruimen, dus de Duitsers krijgen geen kans om het Keizer Karel Plein te heroveren

Ook al durfde de Duitse infantrie de tanks niet aan te vallen, ze staan wel op het plein dus Contesten ze het Objective.
Niemand heeft dus een vijandig Objective in handen en het eindresultaat is een 0-0 Draw

Redelijk conform de historische uitslag, toen werd er besloten de volgende dag een amfibische operatie te beginnen om de brug in handen te krijgen. -_-

Aan alle spelers, bedankt voor een mooie avond :tu:
Het zag er prachtig uit op zo'n grote tafel, en iedereen speelde mooi vlot door waardoor we een lekker aantal beurten af konden maken

Volgend jaar weer :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Lert » 05 okt 2014 18:50

Geweldige foto's!
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Benman » 05 okt 2014 19:47

Stoere battle. :tu:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 okt 2014 12:02

Het zag er ook echt fantastisch uit. De st. Anna mag volgend jaar nog 2 of 3 huisjes extra hebben, maar berg en dal, groesbeek met zijn heuvels en het centrum met kerk zagen er geweldig uit. Prachtige battle.

Het heeft me bijna overgehaald om ook een FOW leger te starten. Helaas zou ik dan waarschijnlijk Finse infanterie willen, dus niet echt geschikt voor Market Garden. :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Rensdyr » 07 okt 2014 08:17

Gave plaatjes. Nu op naar de 2e editie volgend jaar! :thumbup:
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 269
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor TROLL » 07 okt 2014 09:03

heel mooi gedaan! :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron