Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 jan 2016 12:31

Een muildier is een muildier, of het nu van vlees of van staal is!

PS: Laat het niet aan GW zien, die maken meteen een 'Hellblaster on Giant Squig' of zo.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 sep 2016 15:45

Na lange tijd gisteravond weer eens een pot Flames of War gespeeld. Motivatie was natuurlijk de nieuwste aanwinst van mijn leger: 5 panthers.

Tegen Johan's schizofrene Allies: 1st airborne met britse arty en tanks. Klinkt voor mij als 'best of both worlds'.

Missie was Pincer. Ik mocht met mijn hele leger zijn halve leger proberen te overrompelen voordat zijn delayed reserves arriveren. Hij had 2 platoons airborne infantry op tafel staan, en 4 stuks zware artillery. en anti-tank guns in ambush. Ik dacht 'tijd om je mond te spoelen it, we gaan er voor' en gooide alles op het dichtsbijzijnde objective om zijn infantry daar zo snel mogelijk weg te meppen en het objective te claimen. \

Enigszins beducht voor zijn artillery durfde ik niet alles op een hoopje te zetten, dus ik had 2 waves neergezet. Eerste wave halftracks stoof naar voren, en helaas faalde mijn mortieren er in om zijn observer te smoken dus ik kreeg meteen een bombardment op mijn hoofd waar een drietal halftracks aan sneuvelde. Zijn anti-tank guns kwamen uit ambush en schakelden mijn AA guns uit zodat zijn air observer vrij spel had.

Beurt 2 chargde mijn eerste wave (wave 2 was gepinned) en sloeg zijn AA guns en infantry van het objective. Victory voor mij.... of niet :dunno: , want ik had (geheel per ongeluk, 3 maanden niet spelen tast mijn geheugen blijkbaar aan) vals gespeeld. Mijn halftracks hebben side armour 0 (niet 1) en dat verschil zorgde er voor dat mijn assault helemaal niet door was gegaan!

Dus, reset en opnieuw proberen. En deze keer liep het allemaal iets minder soepel. Mijn StuG's werden overhoop geschoten. Wave 1 en 2 hebben zich stukgestreden, en mijn panthers er bij om de infantry op te doeken, maar niet op tijd. In zijn beurt 5 kwam er een platoon shermans op tafel, en ik had op dat moment niks meer om daar iets tegen te beginnen. Tijd om terug te trekken (en naar huis te gaan, want het was ook wel laat genoeg).

Gezellige battle, nog niet echt gezien wat een Panther nu kan doen. Tijd voor herhaling! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 jun 2020 08:01

Threadomancy...Maar het is zo stil op het forum :wink:

Maandag een thuis-potje kunnen spelen van 100 punten panzergrenadiers tegen Johans amerikaanse shermans. Heel hard wennen om weer FOW te spelen, en veel regels opzoeken. De routine is er wel uit bij ons beiden.

Duitsers: 5 panzer IV, 2 tigers (in ambush), 2x volle panzergrenadiers met halftracks, 2 mortar-halftracks, 4 flamm-tracks, 2 halftrack AA guns.
'muricans: 5 76mm shermans, 5 105mm shermans, 2 75mm command shermans, 2x3 priests, 3 stuarts, infantry platoon, 3 halftrack mortars, een AoP die de hele battle niet heeft meegedaan.

Breakthrough scenario, met de Amerikanen als attackers. Duitsers ingegraven vlak bij de objectives. De amerikanen bombarderen de infantery en slopen die langzaam maar zeker, terwijl de 76mm shermans de tigers en de panzers uitschakelen en samen met de infanterie richting de objectives marcheren. De duitsers schieten wel wat terug, maar het is duidelijk een training regiment, want ze zijn vergeten echte kogels mee te nemen. De granaten met rode verf laten de vijand wel schrikken, maar doen geen schade. (Ik heb in de hele battle geen enkele 3+ firepower rol gehaald, dus een stuk of 6 keer iets gebaild wat een kill had kunnen zijn).

Na beurt 4 zijn we gestopt, nadat een dappere assault van een paar panzergrenadiers in halftracks nog in ieder geval een stuk of 4 infanterie bases sloopte (mijn enige kills dus) en zelfs de vlammenwerpers en AA guns samen nog geen stuart konden slopen. Het was duidelijk dat de duitsers dit nooit gingen winnen, en het was al laat genoeg.

Super gezellig, en heerlijk om in ieder geval weer eens wat pupkes over een tafel rond te schuiven! :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2020 12:59

Niet te onderschatten, die Amerikanen


heerlijk om in ieder geval weer eens wat pupkes over een tafel rond te schuiven!

Hear, hear!
Nog even en we mogen weer ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron