Early War Primeur

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Early War Primeur

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2014 19:47

Afgelopen donderdag was het dan zo ver, de eerste Early War battle bij ons op de club

Mijn gloednieuwe Duitse Panzers ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3104&start=0 )
versus
Guy's zn Franse verkenners ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3081 )


Missie was de heel toepasselijke Breakthrough, waarbij mijn Panzers moesten proberen vanuit 1 tafel-kwart schuin de overkant te halen.
Tafelkwart met de objectives begint verleidelijk leeg, Guy moest opstellen in de 2 andere kwarten.

Beide partijen hebben te maken met de gehate Delayed Reserves
Guy moest zn beide Panhard pantserauto Platoons én zn Hotchkiss tanks in Deleayed Reserves zetten, ik mocht platoons in Delayed Reserves zetten, maar die kwamen dan wel tevoorschijn in het tafelkwart met de Objectives ^_^
Ik besloot mijn kleine Panzer II's in te zetten voor deze omtrekkende beweging

Mijn Panzer III's met de 2i/c in zijn PzII
Afbeelding


Guy zette zijn Artillerie en Infantrie Peleton op zijn rechter flank, en zijn peleton Sumoa's op de linkerflank
De infantrie zou zo snel mogelijk naar de objectives lopen om die te beschermen, de artillerie vormde een geducht anti-tank scherm
(serieus, die kanonnen zouden moes maken van mijn Panzers, heel eng)
Ik besloot mijn Panzer III's en IV's dus toch allemaal over de rechterflank te sturen, naar de Sumoa's

Afbeelding

Dit zijn hele serieuze tanks, en ondanks de reputatie van de Duitse panzers zijn ze echt beter dan mijn tankjes :yes:
Ik hoopte dat ik ze snel kon overrompelen zonder te veel schade te incasseren

Eerste schietfase was het geluk meteen met me, want 2 Bails en een dode Commander was meer dan ik durfde hopen

Afbeelding

Volgende paar beurten lag de focus puur op het uitschakelen van de Sumoa's, want die krengen wilde ik niet achter me hebben onderweg naar de objectives
Guy zn artillerie en mortieren zorgde er voor dat mijn Panzers dit moesten proberen in een practisch constante mistbank, maar met een enorme portie geluk lukte het uiteindelijk zonder eigen verliezen

Afbeelding

Guy zn eerste Reserves, een peleton Panhards, waren ondertussen op tafel gekomen en schoten een salvo in de achterkant van mijn Panzer IV's
Dit werd weer met een flinke dosis geluk overleeft (een thema van de battle) en mijn PzIV's maakten zich boos en draaiden hun turret om die Fransen een lesje te leren

Afbeelding

De PzIII's rukten, achter de kerk langs, op naar het Objective, en kwamen Guy zn commandant tegen, die dit oneerlijke duel niet overleefde

Afbeelding

De Panzer II's hadden hun omtrekkende beweging voltooid, en kwamen vlak bij de objective Guy zn infantrie tegen

Afbeelding

De PzIII's wilden ze wel komen helpen, maar ze durfden eigenlijk niet voorbij het kerkhof te rijden, want dan kwamen ze in het vizier van de Franse artillerie :unsure:

Afbeelding


De Luftwaffe kwam ondertussen rustig iedere beurt overvliegen, maar schade deden de Stuka's maar niet :angry:
Belangrijkste bijdrage was wel dat ze er voor zorgde dat Guy zn artillerie wijd verspreid bleef houden, wat ze een stuk minder effectief maakte :yes:

De PzII's slaagden er in de infantrie die het Objective bewaakten weg te schieten en gingen er zelf op staan.
Dit betekende dat ze de ondertussen gearriveerde Hotchkiss tanks en de tweede eenheid Panhards over zich heen kregen

Een idioot goede schietbeurt bewees dat een Firepower 5+ geen enkel probleem hoeft te zijn, en een heel peleton Panhards verdwijnt van tafel :dunno:
Afbeelding

De PzIV's zorgden er voor dat de artillerie uiteindelijk werd overwonnen, waardoor de PzIII's zich durfden te gaan bemoeien met de strijd om de Objectives

Afbeelding

Dit maakte het slechts een kwestie van tijd voordat die Hotchkiss tanks van de Objective zouden worden verdreven, en Guy gaf zich over.

Met een verlies van slechts 1 PzIII en 1 PzII een klinkende overwinning voor de Duitsers, met heel veel dank aan de dobbelstenen -_-


Eerste kennismaking met Early War smaakt alvast naar meer :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Early War Primeur

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 dec 2014 10:09

Kijk, zelfs dobbelstenen weten dat Fransen geen oorlog kunnen voeren. :harhar:

Mooie plaatjes Frank, en mooi om die twee geschilderde early war legertjes tegen elkaar te zien. Ook aardig historisch correct dat je gewonnen hebt natuurlijk.

Volgende keer je geluk proberen met je dames? (Mathilda en haar zusjes?) Wees gewaarschuwd, Fransen weten wel raad met de vrouwtjes! http://hqwallbase.com/images/big/leon_the_professional_mathilda_natalie_portman_actress_wallpaper-34139.jpg :wub:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Early War Primeur

Berichtdoor Lert » 03 dec 2014 16:12

Ga je dan ook de 'ring trick' uitvoeren?
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: Early War Primeur

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 dec 2014 16:56

Wie weet, zoals Leon laat zien kan Mathilda en een fransman een dodelijke combi zijn :wink: Ik weet alleen niet wie de ring dan laat zien.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten