RIP Otto Carius

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

RIP Otto Carius

Berichtdoor Lert » 24 jan 2015 20:55

Vandaag 24 januari 2015 is op 92 jarige leeftijd Otto Carius overleden.

Tja, denk over de man en z'n acties wat je wil, maar het blijft triest dat nu elk jaar weer er minder mensen overblijven die het allemaal hebben meegemaakt, wiens stem nog kon vertellen hoe het was. Binnenkort zullen alle lessen die geleerd zijn tijdens WO2 alleen nog maar horen-zeggen zijn, en vele dingen zullen worden vergeten.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Beastherder » 25 jan 2015 16:05

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de beste man nog in leven was... :unsure:


Wel 1 van de bekendste tank-commandanten van de oorlog

Vocht natuurlijk aan de 'verkeerde' kant, maar wat ik zo over hem kan vinden geeft geen aanleiding om te denken dat hij een overtuigd Nazi was, dus we mogen positief over hem denken -_-


We kunnen hem natuurlijk altijd nog spelen in FOW
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=4444

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Lert » 27 jan 2015 15:47

[quote="Beastherder"]Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de beste man nog in leven was...


Jazeker wel. Hij heeft na de oorlog een apotheek geopend genaamd Tiger-Apotheke, die nog steeds bestaat. Ik vindt het eigenlijk wel grappig dat hij z'n apotheek vernoemd heeft naar z'n tank.

Hm. Z'n special rules zijn ook wel erg goed. Hij negeert concealment penalties en range penalties.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Beastherder » 27 jan 2015 15:57

Best goede regels idd, maar wie heeft de punten nog over in een JagdTiger lijst? :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Caladai Doomblade » 27 jan 2015 22:06

Wat ik op fora her en der lees zijn otto carius lijsten nogal populair en goed.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Beastherder » 29 jan 2015 10:17

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Lert » 29 jan 2015 21:13



Sjezus. Lees ik dat goed? Mag je Otto Carius in een kubelwagen stoppen, je recce move maken en dan een f'ing Tiger platoon uit de bosjes laten rijden a-la amerikaanse tank-destroyers?

God dat is hard, zeg.

... Waar koop ik zo iets? :grijns:
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 jan 2015 08:17

Hey, anything the americans can do, the germans can do better. Once.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Beastherder » 30 jan 2015 10:12

[quote="Lert"]Waar koop ik zo iets? :grijns:


Nou ja, die PDF met zn regels is gratis :wink:

Het enige wat je nodig hebt is een Schwere Panzer Platoon (oftewel een stel Tigers) en je zegt dat 1 van die Tigers nu bewoont word door mr. Carius
en dan dus een Kübelwagen voor die speciale regel
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6143
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: RIP Otto Carius

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 jan 2015 15:03

Even kijken, ik heb dus 2 tigers...

Dus nog 4 tigers en een kubelwagen en ik heb 1500 punten?

(reken reken reken). Yep, 1500. En dan heb je 6 tigers, Otto Carius, en 2 mobiel AA guns voor de air-cover of infantry slachtpartij. Best een enge lijst voor sommige tegenstanders denk ik. Uiteraard heb je liever nog een extra tiger in Carius' platoon, maar dan wordt het meteen 1750 punten. :whistle:

German Schwere Panzer

Tank Company, from Grey Wolf, page 70

Schwere Panzer Company HQ (p.71) - CinC Tiger I E (225 pts)

Compulsory Schwere Panzer Platoon (p.71) - Command Tiger I E, 2x Tiger I E (645 pts)
- Replace Command Tiger I E with Otto Carius in Tiger I E (100)

Compulsory Schwere Panzer Platoon (p.71) - Command Tiger I E, Tiger I E (430 pts)

Panzer Anti-Aircraft Gun Platoon (p.75) - Command Armoured Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm), Armoured Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm) (100 pts)


1500 Points, 3 Platoons

Als je Delayed Reserves hebt en je tegenstander heeft air support ben je dus het haasje...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron