Een frisse start, een nieuwe wargame.

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor TROLL » 10 feb 2015 12:13

Flames of war roept. En ik antwoord... al zei het na eerdere pogingen :wink:

Ik heb de startset Open fire besteld.

Wat vinden jullie hiervan?

De set bevat:
Britten/amerikanen
6 sherman tanks
2 fire fly tanks
32 paratroopers

Germans:
73 grenadiers
2 pak 40 guns
3 StuG

Wat mist er nog om een basic army te bouwen? Wat zouden jullie toevoegen?

De standaard size van battles in FoW is 1500pts right? Ik kan berekenen wat ik hiermee kan maken zodra het spel binnen is :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 feb 2015 12:52

De basis lijkt mij prima. Het hangt er een beetje van af of je allies of axis wil gaan spelen?

Voor lijsten kun je altijd eens rondkijken op fowlist.blogspot.com. Daar staan in ieder geval ook de lijsten uit het basis Forces boek: http://fowlists.blogspot.nl/2012/03/forces.html

Grey Wolf heeft best wat 'basis' duitse lijsten. Voor amerikanen en britten weet ik niet zo goed wat een ander basisboek is.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor Beastherder » 10 feb 2015 15:28

Welkom terug! :thumbup:

[quote="TROLL"]
Wat mist er nog om een basic army te bouwen?


Niks eigenlijk, die modellen uit de set geven je meteen 2 hele speelbare legertjes. :yes:

HQ, de 2 verplichte 'Troop' choices en een beetje support

Ik zou het moeten uitrekenen, maar ik denk dat ze zo rond de 800-1000 puinten uitkomen?
Klein, maar zeker genoeg om een simpel potje mee te spelen

Britse shermans geeft je:

HQ van
Commander in sherman
2i/c in sherman

2 platoons van 2 shermans en een Firefly

1 platoon US Para infantrie



Duitsers verdeeld als

HQ van
Commander
2i/c
Panzerschreck team

2 platoons Grenadier

1 AT platoon (2 Pak40's)

StuG platoon





[quote="TROLL"]
Wat zouden jullie toevoegen?


Practisch oneindige mogelijkheden natuurlijk, helemaal afhankelijk van persoonlijke smaak

Voor de britse lijst zijn wat meer shermans wel prettig. Die platoons van 3 zijn wat klein om casualties te incasseren, uitbreiden naar 4 is wel prettig
Ik zelf ben ook erg blij met mn Stuarts. Is een recon-eenheid, altijd handig, en zijn tegen infantrie/guns/lichte voertuigen net zo effectief als de duurdere Shermans
Dan heb je natuurlijk mogelijkheden voor artillerie, vliegtuigen, infantrie....

Voor de Duitsers, als een infantrie leger, zijn wat machinegeweren en mortieren altijd wel handig, en dan kun je natuurlijk helemaal los gaan met al die hippe tank-opties :)




Qua boeken;
Britse Shermans ondersteunt door Amerikaanse para's is vrij uniek voor Market Garden :yes:
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3737

Grey Wolf is de meest uitgebreide voor Duitse lijsten
Wil je in de plaatselijke Market Garden sfeer blijven, dan kun je in Bridge by Bridge ook vast een lijst vinden waar je met deze modellen uit de voeten kan
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3617
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor TROLL » 10 feb 2015 17:30

huh? zit de HQ in de open fire doos?

Dat is helemaal tof!

Als t goed is komt t morgen binnen :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor TROLL » 12 feb 2015 14:49

En inderdaad het is gister binnen gekomen.

Ik heb vandaag de germans in elkaar gezet.

Het maakt:
Grenadierkompani HQ with anti tank section 70pts
Grenadier platoon: 3 grenadier squads 165pts
Grenadier platoon: 3 grenadier squads 165pts
Grenadier anti tank gun platoon: 2 7.5cm Pak40 105pts
Panzer platoon: 3 StuG G 285pts

Totaal: 790pts.

Wanneer ik de volgende keer langskom hoop ik oefen battle te kunnen vinden van 800pts. Zijn er geïnteresseerden? :)

wat uitbreiding betreft zat ik te denken aan Mortars voor smoke, iets snels voor objective grab, air support en een extra platoon grenadiers.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 feb 2015 16:34

Mocht je nog panzerfausts nodig hebben, ik heb er nog een aantal over. En een unit panzerschreks denk ik.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor TROLL » 12 feb 2015 17:03

Geen idee of ik die nodig heb :wink:

Heb t boek met de german lijsten erin nog niet :) Maar ik hou de optie graag open tot ik dat weet :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor Lert » 12 feb 2015 22:35

[quote="TROLL"]
wat uitbreiding betreft zat ik te denken aan Mortars voor smoke, iets snels voor objective grab, air support en een extra platoon grenadiers.


Een doosje gepantserde halftracks (Sd KFz 251) zou ik je aanraden, die zijn ontzettend handig. Vooral omdat voor de duitsers ze zeg maar als 'assault vehicle' dienen, je mag er dus uit assaulten en hoeft er niet eerst uit te klimmen zoals alle anderen. Kost ook niet zo veel, 25 euro voor 5 als ik me niet vergis, van Plastic Soldier Company.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 09 jun 2011 20:05
Omhoog

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor Beastherder » 13 feb 2015 10:05

[quote="TROLL"]Wanneer ik de volgende keer langskom hoop ik oefen battle te kunnen vinden van 800pts. Zijn er geïnteresseerden?



Tuurlijk :wink:

Ideeën voor uitbreiding klinken prima, dat zijn allemaal dingen die je goed kunt gebruiken :yes:

[quote="TROLL"] iets snels voor objective grab

Ik ben een groot fan van kleine, snelle units (armoured jeeps for the win! :thumbup: )
Zeker in een infantrie leger is wat extra mobiliteit een must-have

Duitsers hebben enorm veel verschillende pantserwagentjes. SdKfz.221, 222, 223, 234, 234/2 Puma, 250/9, PzII Luchs...
Maar je hebt vaak niet altijd de optie om al die verschillende opties te nemen in je legerlijst, dus eerst even controleren wat je mag hebben :yes:

(ook goed om te horen dat ik met mijn blinde gok van 800pts goed in de buurt zat :D )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Een frisse start, een nieuwe wargame.

Berichtdoor TROLL » 13 feb 2015 12:34

Perfect!

Daar ga ik dan op terugkomen! :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron