flames of war ...

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: flames of war ...

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 30 apr 2015 11:33

Erg fraai werk, zo!
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: flames of war ...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 apr 2015 12:01

Prachtig! Dat stadhuis is trouwens ook echt geweldig mooi, en past perfect!

Voor de vehicle nummers, kijk even hier:

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=287

De basis is als volgt:
3 nummers;
123
1 = company
2 = platoon
3 = vehicle

Dus Tiger 913: 9th company, 2nd platoon, 3rd vehicle.

Commandanten van platoons hadden een 1 als vehicle nummer.
Company commanders hadden volgens mij een 0 als platoon nummer, maar dat weet ik niet zeker.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: flames of war ...

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2015 13:51

Ik vroeg me tijdens het schilderen af, als ik decals ga plakken .. zijn er bepaalde nr toegewezen aan de command en 2ic of maakt dat allemaal niet uit en is het zoals het uitkwam ?


Ja, daar zijn regels voor
(het zijn Duitsers, wat dacht je nou :P )

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen te vinden in de chaos van een oorlog, maar ik zal proberen het meest voorkomende systeem uit te leggen.

De Duitse tanks en (vanaf '43) halftracks gebruikten een 3-cijferig systeem

Eerste cijfer is voor de Company, tweede voor Platoon (0 voor de Company HQ), derde voor de individuele tanks, beginnend met 0 of 1 voor de commandant


bijvoorbeeld:

421
Eerste tank (waarschijnlijk commandant) van het 2e peloton van de 4e compagnie. De rest van het peloton zou dan dus zijn tanks 422-423-424-425

400 of 401 = Company Commander
401 of 402 = Second i C

Wel opletten dat verschillende type tanks niet in de zelfde Companies werden ingedeeld (in de chaos van '45 werd dat anders, maar dat terzijde)
Typische organisatie was het eerste Battallion (Companies 1-3) met Panthers, en het 2e Battallion (Companies 4-6) met Panzer IV's
Tigers en Koningstigers zaten in aparte Schwere Panzer Brigades



Typisch FoW leger zou dan zoiets worden als:

Commander in PzIV - 401
2iC in PzIV - 402

Platoon PzIV's - 411/412/414
Platoon PzIV's - 431/432/434/435
(missende nummers zijn al gesneuveld of in reparatie? wie weet)

Platoon Panthers - 211/212/213

Platoon Tigers - 121/122
(misschien met de nummers in een andere kleur, omdat ze van een andere eenheid zijn)





Niet zo snel van toepassing voor FoW, maar voor de volledigheid
De Batallion HQ tanks beginnen met het batallionsnummer in romeinse cijfers: II01 bv. is de commandant van het 2e batallion
Regiment HQ beginnen met een R


Zoals gezegd, er werd nogal eens geïmproviseerd met die regels, dus als jij wilt dat jouw tanks een andere nummering aanhouden vind ik dat prima
(Noem het de 'Joost-Divisie' en schilder ze fluoriserend roze wat mij betreft ;) )

Iets van een nummering vind ik zelf wel erg prettig, om de eenheden en commanders herkenbaar te maken
Ook als je transports hebt zijn die nummers erg handig om bij te houden wat nu preicies in welke halftrack zit :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: flames of war ...

Berichtdoor joost » 30 apr 2015 21:36

Bedankt voor jullie reacties .... Ik zal het uit gaan dokteren zodat het met market garden een beetje gaat kloppen, al kan ik dat beter niet schrijven voor het geval het niet klopt :grijns:

En yeah ...had al weken een aantal bestellingen hier en daar uit staan en nu komen er twee onze kant op.
Pff wat wel erg slecht is dat er toch een heel aantal modelbouw winkels zijn die spul te koop zetten en dan heb je het betaald en dan sturen ze een berichtje datze het gaan bestellen en hopen dat het binnen een week of drie in huis is maar dat er ook items tussen zitten waar ze zeer waarschijnlijk niet meer aan kunnen komen :dunno: :dunno:
Ik denk dan doe als spelkwartier, je besteld er en je krijgt een bericht als het er is ...en dan betaal je, nu krijg je na drie vier weken het rest bedrag gelukkig nog terug gestort maar je moet het wel allemaal in de gaten houden.
Het is wel een leer moment geweest, ik ga voortaan gewoon naar mijn twee vaste dealers zitten mooi dicht naast elkaar en de service is super :thumbup:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: flames of war ...

Berichtdoor kaleith » 01 mei 2015 15:12

Ik merk dat dat fenomeen ook aanwezig is bij diverse hobbyinternetwinkels- ik had doorzichtige crackle lak besteld in 2 varianten (grootte van crackle), zodat ik glas en ijs bases kon maken. Deze heb ik 6 april besteld en vandaag mail terug gekregen dat ze een van de twee niet binnen hadden gekregen en dat de volgende bestelling van dat spul nog een week kost....
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: flames of war ...

Berichtdoor joost » 01 mei 2015 19:09

yep, vervelend vooral omdat je zit te wachten ...

maar mijn bestelling waar het om ging is binnen ... :thumbup: :thumbup:
Douglas c-47 skytrain 1:144
Junkers Ju 52-3m

zo past het leuk bij de rest en heb ik weer wat te bouwen :grijns:

ps: de tank nummering is uitgeprint en erg handig ... zal van de week met market garden boek (foutje ...natuurlijk bridge by brigde) erbij eens kijken of het een beetje gaat lukken.
tiger 1 tanks staan er volgens mij maar 1 keer in dus dat is effe terug zoeken waar ze bij horen ..en dan de rest nog B)
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: flames of war ...

Berichtdoor joost » 08 mei 2015 16:10

zo de bestellingen druppelen binnen en afgelopen tijd effe door gezet en door gebouwd, moet ook voor mij en mijn vrouwtje bouwen :wink:
vorig weekend, onderstaande ..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en afgelopen week na het werk nog een setje stuart tankjes, had heel wat afgezocht want bij plastic soldier company heb je een early mid en late model .. maar als je bij flames of war kijkt ziet hun late er het zelfde uit als bij plastic soldier c. de early ..dus het net wat afgespeurd en tot de conclusie gekomen dat meer mogelijk was, en ook diverse variaties gebouwd...de loop is bij alle het zelfde.
Afbeelding

Afbeelding
de UHU's zijn ook gemagnetiseerd zodat het IR zoeklicht nog mooi kan draaien B)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en we hadden de c-47 van zvezda in 1:200 maar hebben ook een c-47 skytrain in 1:140 gevonden dus dat past er nu nog beter bij ..
Afbeelding
en op het op het stadhuis van gennep zijn wat affischjes geplakt , nederlandstalig ..op volgens mij 1 na .. moest wel een beetje in stijl ...heb van de week nog een boek over nijmegen in ww2 gekocht en daar stonden sommige ook in afgebeeld :thumbup:
Afbeelding

real steal :whistle:
wilde eerst een model bouwen, maar kon er en niet teveel tijd in stoppen en wilde gebruiken wat er ongeveer zo voor handen was .. vandaar gewoon een fantasie model al is het wel duidelijk dat het een tank moet voorstellen :D
Afbeelding
Afbeelding
de nieuwe open fire set is gisteren binnen gekomen ..dus er komen ook wat "gewone" tankjes aan :whistle:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: flames of war ...

Berichtdoor Beastherder » 09 mei 2015 10:18

Zo, dat begint al serieuze vormen aan te nemen
Nice :thumbup:

Dat zijn veel Churchills, heel eng :disturbed:
Ze zijn misschien traag, maar ze zijn zó moeilijk te stoppen


Van die propaganda-posters werken erg goed om zo'n gebouw meteen de juiste sfeer mee te geven, erg cool


Als je je er in gaat verdiepen zijn er allerlei verschillen te vinden tussen verschillende types Stuart, maar voor het grote merendeel van de mensen is een Stuart gewoon een Stuart

M3, M3A1, M5, M5A1...... (of op zn Brits Mk.I, II, III, IV, V)
Ze zien er allemaal ruwweg hetzelfde uit, ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken -_-
Zo op het oog zijn dit voornamelijk late M5A1, oftewel Mk.V's, dus prima voor de Recon eenheden van Britse Tank-Units

Ben een beetje jaloers, want toen ik mijn Stuarts maakte waren die Plastic Soldier plastics er nog niet, en die zien er echt heel goed uit
Je mag maar 1 zo'n unit Stuarts in de lijst, dus het heeft weinig zin om nog meer Stuarts te kopen, maar ik wil ze stiekum wel hebben :whistle:


Die Pershings zijn wel een beetje een vreemde eend tussen al dat Britse spul
Gewoon voor de cool gekocht, of wou je ook nog een Amerikaanse lijst beginnen?


Dat metalen model ziet er erg schattig uit, maar ik zou zo snel niet weten wat zn FoW Statline is ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: flames of war ...

Berichtdoor Benman » 09 mei 2015 15:15

Stadhuis past goed. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: flames of war ...

Berichtdoor joost » 09 mei 2015 15:56

Heren bedankt :tu:

De vele churchill's kwam eigenlijk omdat ik een set van 5 via plastic soldier company had ..en die stond in de kast maar was ik vergeten :whistle:
En mijn vrouwtje die crocodiles wilde ..en de twee avre churchill...dus dan gaat het hard , maar nu kan ze kiezen :grijns:

Klopt met de stuarts .. Vond deze ook erg netjes en was bij fow al aan het zoeken tussen de us en britsch troepen en dan valt dat toch tegen...ben er ook blij mee :wub: blijven leuke tankjes.

Die pershings was uit verveling ..regende en wilde er op zondag middag effe uit en kwamen bij spelkwartier en vonden het wel een leuke set ... B)

Vandaag naar bevrijdende vleugels geweest ..museum in best.
Zeker de moeite wel waard en ook zeker om het spul in het echt te zien vanwege de grote en hoe het overkomet :thumbup:
Op terug weg effe in eindhoven bij de fow shop geweest ...die stoppen met voorraad en verkopen alleen nog op bestelling ...
Goede nieuws was dat wat ze hadden met korting weg mocht ..
Er lag veel early spul en wat russisch en italiaans ..je moet het maar nodig hebben (wie speelde dat ook al weer)
Een hoop verouderde boeken ..maar wat ik heb mee genomen ,
de grote bombardment template , blikjes met tokens en dice van lehr en 21 panzerdivision.
En Churchill iv br074
Crusader III br034
Grant br100 br101
Was met 25% korting en de grant heb ik volgens mij niets aan ..de churchill komt bij de rest te staan (weer in al is het toevallig) en de crusader III moetik nog even opzoeken al is het ook een mid.
Al was het nu goedkoper en altijd leuk voor in de vitrine naast de rest :wink:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron