USSR cossacks

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: USSR cossacks

Berichtdoor kaleith » 24 okt 2016 22:38

Eerste combat voor de paardjes, en bij het zien van de tegenstander's legerlijst en na turn 1 had ik echt het idee dat de duitsers gezellig huzarensalade zouden eten, zoveel panthers en tigers waar ik de AT niet echt tegen had.

Bleek dat turn 1 gedeeltelijk slechte rolls last had, want daarna gooide ik een grote hoeveelheid infantry saves, en kon ik een gebailde panther en tiger in assault gratis meepikken. Dit betekende niet dat mijn paardjes niet door de blender gehaald werden, zeker niet, van de 41 bases cavalry waarmee ik begon waren er op het einde nog 6 over.

Na op de objective geparkeerd te zijn kwamen de assaults van een unit panthers en een unit tigers die het spel gingen bepalen! De assault van de tiger met de commanders erbij werdt met grote kosten afgeslagen door gefaalde morale van de tigers, ik had nog 3 bases die niet gun teams waren over, en 4 gun teams. Deze gun team helden schoten dan ook de panther assault onderuit met een bail en een kill, waardoor ik de objective behield.

MVP waren de ZIS-2 guns die aan de cossacks attached waren, deze hebben na het verdampen van de SU-85M's door de 88's in de eerste beurt al het antitank werk moeten doen, wat op de een of andere manier goed genoeg lukte, en zoals genoemd de laatste assault afsloegen.
Laatst bijgewerkt door kaleith op 25 okt 2016 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Beastherder » 24 okt 2016 23:18

Goed om te horen dat die paardjes zich kunnen redden op het slagveld.
Na al die moeite die je er in hebt gestoken zou het zonde zijn als ze meteen van tafel waren geveegd.

Die Zis-2's zijn uitstekende ATkanonnen
verbaasd me niks dat die je gered hebben.


tip voor de volgende keer:
Breek je zinnen in kleinere stukken en gebruik de Enter-toets en alineas
Dat leest veel prettiger dan zo'n blok tekst :yes:

[quote="kaleith"]Eerste combat voor de paardjes.

Bij het zien van de tegenstander's legerlijst en na turn 1 had ik echt het idee dat de duitsers gezellig huzarensalade zouden eten.
Zoveel panthers en tigers waar ik de AT niet echt tegen had.

Bleek dat turn 1 gedeeltelijk slechte rolls last had, want daarna gooide ik een grote hoeveelheid infantry saves.
Ik kon een gebailde panther en tiger in assault gratis meepikken.

Dit betekende niet dat mijn paardjes niet door de blender gehaald werden, zeker niet.
Van de 41 bases cavalry waarmee ik begon waren er op het einde nog 6 over.

Na op de objective geparkeerd te zijn kwamen de assaults van een unit panthers en een unit tigers die het spel gingen bepalen!

De assault van de tiger met de commanders erbij werdt met grote kosten afgeslagen door gefaalde morale van de tigers.
Ik had nog 3 bases die niet gun teams waren over, en 4 gun teams.
Deze gun team helden schoten dan ook de panther assault onderuit met een bail en een kill, waardoor ik de objective behield.

MVP waren de ZIS-2 guns die aan de cossacks attached waren.
Deze hebben na het verdampen van de SU-85M's door de 88's in de eerste beurt al het antitank werk moeten doen, wat op de een of andere manier goed genoeg lukte.
Zoals genoemd sloegen ze de laatste assault af
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 okt 2016 06:24

Hoera voor paardjes! Blij om te horen dat in de cavalry het op een andere tafel WEL goed deed. (in tegenstelling tot de rough riders op mijn tafel :snif: )

Het zag er ook indrukwekkend uit, al die grote bases met paardjes die over het veld stroomden. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: USSR cossacks

Berichtdoor kaleith » 25 okt 2016 08:06

[quote="Beastherder"]
tip voor de volgende keer:
Breek je zinnen in kleinere stukken en gebruik de Enter-toets en alineas
Dat leest veel prettiger dan zo'n blok tekst :yes:



Was een beetje laat s'avonds, was dit vergeten.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 okt 2016 10:26

Ik zie geen enkel probleem hoor. Beastherder ziet spoken! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

ipv een spelling-nazi hebben we dus nu een spatie-nazi? :D
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: USSR cossacks

Berichtdoor henerius » 25 okt 2016 15:11

Ik heb die "lap" ook gelezen.

Hij is verdeeld in 4 blokken a.k.a. alineas.

Ik zie "spaarzame" leestekens.

Kortom het origineel is goed te lezen terwijl ik niet eens fow speel.

We zijn niet allemaal universitair geschoold daar mag wel rekening mee gehouden worden..
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 okt 2016 17:23

[quote="henerius"]Ik heb die "lap" ook gelezen.

Hij is verdeeld in 4 blokken a.k.a. alineas.

Ik zie "spaarzame" leestekens.

Kortom het origineel is goed te lezen terwijl ik niet eens fow speel.

We zijn niet allemaal universitair geschoold daar mag wel rekening mee gehouden worden..


Sorry voor de flauwe grap, maar het originele stuk was inderdaad 1 blok. Mooie edit!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

Re: USSR cossacks

Berichtdoor kaleith » 25 okt 2016 18:01

[quote="Caladai Doomblade"][quote="henerius"]Ik heb die "lap" ook gelezen.

Hij is verdeeld in 4 blokken a.k.a. alineas.

Ik zie "spaarzame" leestekens.

Kortom het origineel is goed te lezen terwijl ik niet eens fow speel.

We zijn niet allemaal universitair geschoold daar mag wel rekening mee gehouden worden..


Sorry voor de flauwe grap, maar het originele stuk was inderdaad 1 blok. Mooie edit!

Inderdaad. Had dit savonds laat gepost zonder opmaak, en sochtends in alineas opgedeeld. In relevanter nieuws, de ZIS-2's en de 76 mm regimental guns hebben hun basecoats, fotos volgen wel na highlights en washes. Wat voor zand,gras ed is geschikt voor flames? ik heb namelijk een erg grote hoeveelheid bases die ik nog moet basen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 okt 2016 18:20

Ik gebruik een soort zand-putty-lijm combinatie die ik bij moenen heb gekocht geloof ik. Dat is makkelijk spul en heel geschikt voor bases zonder voorgevormde holtes voor de pupkes. Het maakt het makkelijker om de 'voetstukjes' van de modellen te verbergen. Daarnaast is het vrij fijn zand. Ik weet even niet hoe het heet...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: USSR cossacks

Berichtdoor Beastherder » 28 okt 2016 20:14

Ik gebruik Vallejo 'coarse pumice' pasta
(Ik denk dat dat ook is wat Caladai bedoeld? :dunno: )

dat is een pasta met een zandkorrel er doorheen gemengd
zo doe je dus in 1 behandeling opvullen/voetstukken verbergen en de zandstructuur.
aanbrengen met een kleine spatel/sculpting tool
goed laten uitharden (minstens 24 uur) en dan verven en plukjes gras er op

ik weet niet of moenen het nog heeft staan, anders verkopen wij het nog

Voor gras werkt eigenlijk iedere soort static grass wel
er zijn talloze soorten van vele merken
Plukjes van meerdere kleuren zien er beter uit dan 1, maar dat is maar net hoe ver je wilt gaan

(Guy heeft ook nog struikjes en bloemetjes op zn bases, heel fraai maar begin ik ook niet aan :P )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron