FOW releases en nieuws

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Johan » 26 aug 2020 21:29

Begin volgende maand komt er voor Team yankee een nieuwe starter set uit. Amerikanen vs Russen. Amerikaanse zijde is niet super boeiend hier maar de Russen hebben er 2 inneens 2 nieuwe modellen bij. T-80's en BMP3's!! Er benieuwd naar de stats. :grijns:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 27 aug 2020 08:56

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik zag m ook voorbij komen.
Had ook even zo'n momentje van "Hadden we die al?" :huh:

We hebben net de nieuwe editie van de Amerikanen gehad voor WOIII, dus het is logisch dat de Soviets binnenkort volgen.

De T-80 mistte al een tijdje in de Soviet line-up voor 1985.
Ik citeer mezelf uit 2017
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=81&t=3717&start=9
T-80
Afbeelding
In essentie een T-64 met een veel krachtigere turbine motor (zoals ook gebruikt in de M1 Abrams) en andere aanpassingen die mogelijk werden door nieuwe techniek.
De nieuwe motor geeft de T-80 een enorme snelheid: bijna 90 km/u op de weg is schijnbaar mogelijk, en dat zijn echt Formule 1 snelheden voor een tank. :o
Een enorm brandstofverbruik is wel een belangrijk nadeel dat de Soviets bereid waren te accepteren.

Net als de T-64 was dit weer een complexe tank, bedoeld voor de elite front-eenheden.
In productie sinds 1976, ten tijde van de fictieve Team Yankee oorlog in 1985 waren er 1900 stuks in dienst bij de Soviets, voornamelijk gestationeerd in Europa
In de Soviet tijd werd de T-80 niet geëxporteerd naar andere landen, maar sinds de val van het Soviet rijk is de T-80 ook buiten Rusland verkocht.
Eerste gevechts-ervaring met de T-80 kwam in de oorlog in Tsjetsjenië in de jaren ’90. Daar bleek de T-80 veel kwetsbaarder was voor catastrofale interne explosies dan verwacht, en de schuld daarvoor werd gelegd bij de turbine motor. Andere bronnen geven de schuld aan de munitie opslag. Nieuwere T-80’s worden nu geproduceerd met hoogwaardige diesel motoren.

De Soviets in Team Yankee hebben op dit moment de T-64M en T-72, terwijl de Oost-Duitsers de T-72 en de T-55AM2 hebben.
De T-80 en ook nog de T-62 horen zeker thuis bij een historisch verantwoord Soviet leger in 1985.
Hopelijk zien we die nog eens bij andere uitbreidingen. -_-

T-80 is dus de meest geavanceerde tank van de Russen in 1985, dus ik verwacht redelijke indrukwekkende stats met een flinke snelheid. :yes:
(En wellicht een wat verhoogde kans op Boem? :whistle: Vast geen Protected Ammo)



BMP-3 is opvallend, want die was er nog niet in 1985 (kwam in dienst in 1987)
Nou hebben de Amerikanen net toegang gekregen tot M3A2 Bradley die pas in dienst kwam in 1988, dus BF laat die harde 1985 setting duidelijk een beetje gaan :dunno:

De BMP-3 is zo'n beetje de zwaarst bewapende IFV aller tijden (100mm kanon dat ook AT raketten kan afvuren én een 30mm snelvuurkanon, plus een handvol machinegeweren)
Dus dat zal best indrukwekkend worden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Johan » 31 aug 2020 09:07

Er lijkt inderdaad het 1985 thema een beetje vallen... of er is meer sprake van een verloop in de tijdlijn, iets wat met W.O II natuurlijk best lastig was want die is in 45 toch echt afgelopen, met een fictieve oorlog medio jaren 80 kan je natuurlijk gewoon doorgaan met wat er daarna is uitgekomen. Erg leuk dat er nu een optie is voor bradly's en BMP-3's. :tu:

Er was voorheen al een erg beperkte starter set genaamd "hammerhead" Ik dacht dat je er 2 M1 Abrahams en 3 T-64's en een regelboek kreeg. Leuke set maar erg beperkt in omvang. Echt een oefenpot TY kun je kon je daar niet mee spelen. :nono: Deze set is daarmee echt een verbetering en omdat er ook t-80's, bradly's en bmp-3's in zitten ook zeker de moeite waard voor mensen die TY al een tijd spelen.

T-62 waren er trouwens al een tijdje, met "Oil Wars" kreeg je ook de stats er bij.

Overigens is het in TY de T64 (geen M toegevoegd) en T72M. De T-72 is een verouderd model (ouder dan de latere edities van de T64 in ieder geval) vandaar de M achter de titel, die aangeeft dat er sprake is geweest van een update. (ze hebben er een rangefinder opgeplakt en stabilizers zodat hij zowaar sporadisch ook wat zou kunnen raken op afstand.) Hetzelfde geld voor de T55M (men neme een sterk verouderd, gammel stuk roest op tracks en plakken er een rangefinder op, voila... combat ready en goed genoeg voor DDR soviets...) :laugh:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 02 feb 2021 12:02

Hier al even niet opgelet, maar we hebben in de tussentijd de release gehad van Bagration: Soviet, met het zware metaal van de Russen van het laatste jaar van WO2 (IS-2, ISU-152, SU-100, etc.)
https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7067

En nu komt er dus ook Bagration: German
https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7178
Nieuwe plastic modellen van de Jagdpanzer IV/70, Wirbelwind/Ostwind AA-tanks én de Hetzer :wub:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Leandertje » 02 feb 2021 12:26

het is een hele mooie starter doos :)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 02 feb 2021 13:10

Zeker :yes:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Alle nieuwe plastics, plus artillerie die ik nog mis voor mn Duitsers.
Meer infanterie en halftracks heb ik niet echt nodig, maar hé, ze zitten er gratis bij :D (in vergelijking met los kopen)

Ik zou zomaar in de verleiding kunnen komen :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Leandertje » 02 feb 2021 13:29

Ik zit te wachten op een mooie aanbieding. dan eens kijken hoe het met bestellen in GB gaat. ivm BTW en import.
boek ook erbij.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 02 feb 2021 17:18

Overigens hier ook de planning voor de rest van het jaar:
https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7179

Voor WO2 hierna de kleinere Axis landen samen in 1 boek(Finland, Roemenië, Hongarije) en dan na de zomer komt het Ardennen Offensief.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Voor WO3 eerst West-Duitsland (met Leopards 2A5, dat is zéker niet meer correct voor 1985!) gevolgd door de kleinere Warschau Pact landen (Oost-Duitsland, Polen, Tsjechoslowakije)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor kingjayko » 02 feb 2021 19:00

Mooi spul weer, leuk dat ze ook aandacht geven aan de 'minor axis'. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Guy » 02 feb 2021 20:42

Dat ziet er veelbelovend uit :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron