FOW releases en nieuws

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 02 feb 2021 23:28

Overigens hier ook de planning voor de rest van het jaar:
https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7179

Voor WO2 hierna de kleinere Axis landen samen in 1 boek(Finland, Roemenië, Hongarije) en dan na de zomer komt het Ardennen Offensief.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Voor WO3 eerst West-Duitsland (met Leopards 2A5, dat is zéker niet meer correct voor 1985!) gevolgd door de kleinere Warschau Pact landen (Oost-Duitsland, Polen, Tsjechoslowakije)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Mooi spul weer, leuk dat ze ook aandacht geven aan de 'minor axis'. :tu:



Er is altijd een kleine groep die-hard fans van de Finnen geweest ^_^
(En terecht, dat is een super-interessant stuk geschiedenis, proper David vs Goliath gevecht daar :yes: )

Persoonlijk een zwak voor de Hongaren sinds ik in Boedapest bij het militaire museum daar geweest ben :D
Ze hadden Panters, Tigers(niet véél, maar ze hadden ze), Hetzers, perfect voor een Duits leger 'maar net even anders'
Al een tijd zo'n project 'voor later'..... :whistle:

De Roemenen zijn ook interessant, want vanaf augustus '44 veranderden zij van kant en vochten ze voor de Geallieerden tégen de Duitsers.
In de vorige regels (Red Bear) kon je daar prima een leger van maken dat zowel Axis of Allied kon zijn.
(Ideaal voor die toernooi organisatoren die geen 'blue on blue' matches willen hebben :D )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 feb 2021 08:49

Oeh, dat is precies het boek waar ik op aan het wachten was... (Net als de Dark Angels codex natuurlijk), maar het is nu niet de tijd om dat te kopen. Eerst maar eens kijken of ik de komende 2 jaar weer toe kom aan FOW...

Jammer, want twee jaar geleden had ik er zin in. :snif:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Leandertje » 03 feb 2021 12:31

Kom gerust eens langs voor een potje.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 03 feb 2021 13:13

Oeh, dat is precies het boek waar ik op aan het wachten was...
Welk deel precies?
Gewoon nieuwsgierig :wink:


Ja, dat hele FOW moeten we maar s opnieuw aanslingeren als we weer kunnen.
Blijft toch een interessant spelletje en we hebben best wel wat clubleden die stiekum nog ergens een legertje hebben liggen ^_^


Mijn WO3 Oost-Duitsers moeten toch ook nog s hun 2e potje kunnen spelen :laugh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 feb 2021 14:16

Duitsers Bagration, Grossdeutschland divisie vooral. :) Het oude Grey Wolf boek.

Ik mis 40K meer dan FOW op dit moment, dus vandaar dat ik ook niet zo'n zin heb ik FOW nu. Maar dat komt vast wel weer een keer. Of niet, ook prima!

Ik koop het boek wel een keer als ik het weer ga spelen, nu nog niet. Ik heb Grey Wolf nog in de kast staan, dus voor de achtergrond info hoef ik het niet te doen. :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Johan » 04 feb 2021 10:52

[quote="Beastherder"]
Oeh, dat is precies het boek waar ik op aan het wachten was...
Welk deel precies?
Gewoon nieuwsgierig :wink:


Ja, dat hele FOW moeten we maar s opnieuw aanslingeren als we weer kunnen.
Blijft toch een interessant spelletje en we hebben best wel wat clubleden die stiekum nog ergens een legertje hebben liggen ^_^


Mijn WO3 Oost-Duitsers moeten toch ook nog s hun 2e potje kunnen spelen :laugh:[/quote]

Challenge excepted Frank! Kom maar op met die T55 spam!! :laugh:

Even serieus, na de afschaffing van de avondklok maar eens een pot plannen? Ik heb Israëliërs en Britten painted en ready for a fight.

Ik heb ook Tsjechen btw dus ook erg benieuwd naar dat boek.

FoW Duitsers, amerikanen en britten heb ik ook allemaal.... oei oei oei, dat worden dure maanden.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Joost-FOW » 10 apr 2021 20:48

weet iemand wat de rede is dat er nog maar 1 flames of war verkoop punt is in Nederland ?
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Guy » 10 apr 2021 21:26

@Joost: populariteit. Ten tijde van V2 en V3 werd FoW meer gespeeld dan nu, en kon je het in verschillende (fysieke) winkels vinden en werden er ook geregeld toernooien georganiseerd. Bij de intrede van V4 is de klad er in gekomen. Bij de lansering van deze versie en in de eerste jaren daarna bestond het aanbod vooral uit Mid War ( +/- 1941-43) en was het aanbod aanvankelijk erg karig. Late War kreeg wel een soort 'patch', maar dat was vooral een doekje voor het bloeden. Qua toernooien e.d. is het in de Benelux en Duitsland i.i.g. niet echt een succes geweest.
Nu V4 eindelijk in 1944-45 is beland met een uitgebreid aanbod, zie ik FoW wel weer populairder worden. Of dat ook betekend dat er meer Nederlandse webshops komen die het gaan verkopen, zal de tijd leren.
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Joost-FOW » 10 apr 2021 21:35

ah, thnx... 5 jaar geleden zijn we kort gestart, toen vond ik het idd ook leuk winkels af te gaan...
online bestellen is wel veiliger tegen impuls aankopen :whistle:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Johan » 11 apr 2021 08:57

Ik geloof ook dat Batteforge de leveringsvoorwaarden van hun goederen aan winkels onaantrekkelijk heeft gemaakt als ik zo links en rechts de verhalen moet geloven. Als dat waar is zal dat ongetwijfeld ook mee spelen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron