FOW releases en nieuws

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Joost-FOW » 12 apr 2021 11:01

hmm, geloof ik zo ...
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2021 12:27

@Joost: populariteit. Ten tijde van V2 en V3 werd FoW meer gespeeld dan nu, en kon je het in verschillende (fysieke) winkels vinden en werden er ook geregeld toernooien georganiseerd. Bij de intrede van V4 is de klad er in gekomen. Bij de lansering van deze versie en in de eerste jaren daarna bestond het aanbod vooral uit Mid War ( +/- 1941-43) en was het aanbod aanvankelijk erg karig. Late War kreeg wel een soort 'patch', maar dat was vooral een doekje voor het bloeden. Qua toernooien e.d. is het in de Benelux en Duitsland i.i.g. niet echt een succes geweest.
Nu V4 eindelijk in 1944-45 is beland met een uitgebreid aanbod, zie ik FoW wel weer populairder worden. Of dat ook betekend dat er meer Nederlandse webshops komen die het gaan verkopen, zal de tijd leren.

Dit :yes:

De introductie van de laatste editie was vrij rampzalig voor de populariteit van FOW. :snif:

De focus lag een paar jaar volledig op MidWar, terwijl verreweg de meeste bestaande spelers Late War speelden.
De patch om je oude Late War legers te gebruiken in de nieuwe editie was, zeker in het begin, heel onhandig.

Komt dan nog bij dat het samen viel met de 'wederopstanding' van GW, met nieuwe editie 40k, terugkeer van Necromunda, BloodBowl, etc. en algemene verbetering van het 'evil GW' imago

Ik gok dat het idee bij Battlefront was dat al die Late War spelers mooi een MidWar leger zouden gaan beginnen, maar het resultaat was dat ze gewoon andere spellen gingen spelen. -_-

Nu ze weer bezig zijn met Late War zie je een duidelijke opbloei van interesse, maar veel winkels zijn in de tussentijd dus gestopt met de verkoop.
Wie weet als de groei weer doorzet dat dat weer kan veranderen.

Veel bellen en mailen naar winkels, dus ("Verkopen jullie ook Flames of War?") om ze te laten weten dat de markt er weer is. :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor kingjayko » 13 apr 2021 13:28

Overigens spelen niet alleen de regels een rol; ook de kwaliteit van de modelletjes is omlaag gegaan door de introductie van een nieuw materiaal, namelijk een soort flexibel resin? :huh:

Dit wordt op dit moment vooral gebruikt voor de infanterie. De gedachte hierbij is dat doordat het flexibel is, er minder snel dingen afbreken (zoals uiteindes van wapens). Helaas levert het ook in op de kwaliteit van de details, waardoor sommige mannetjes er gewoon niet 'af' uitzien. Daarbij komt ook nog dat de kwaliteit van de casting vaak tegenvalt, waardoor veel mensen weglopen. :td:

Doet een beetje denken aan de Finecast perikelen eigenlijk. Nothing beats good ol' metal. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2021 14:08

Staat dan tegenover dat ze een aantal infanterie sets hebben in 'echt' plastic (zelfde materiaal als de tanks) en de kwaliteit en diversiteit van hun tank kits wordt ook steeds beter.

Voor goede infanterie in plastic kan ik overigens ook zeker die van PSC aanraden
https://www.theplasticsoldiercompany.co.uk/world-war-ii-2/15mm-germany/
https://www.theplasticsoldiercompany.co.uk/world-war-ii-2/15mm-usa/
https://www.theplasticsoldiercompany.co.uk/world-war-ii-2/15mm-uk-and-commonwealth/




Mijn persoonlijke ervaring met de nieuwe editie in die tijd was duidelijk iets van:
"Nieuwe editie, interessant. Die moeten we binnenkort maar s uitproberen." :scratch:
"Dus als ik mijn huidige leger wil gebruiken moet ik deze stats aanpassen, en dan zijn dit de nieuwe puntenwaardes, maar dan moet ik daar weer dit van aftrekken want ik heb nu geen observers meer..." :wacko:
"Oeh, nieuwe Space Marines!"
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2021 16:21

In ander nieuws:

https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7204

Hetzers/Marders B)
(Marder III M om precies te zijn)


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Als ik het zo bekijk zijn de wielen/tracks zo'n beetje de enige onderdelen die gedeeld worden door de 2 verschillende 'versies'
Weer een projectje voor de 3D-printers om dubbele waarde uit die set te halen :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor kingjayko » 13 apr 2021 20:48

Jup, de tracks zijn het enige gedeelde onderdeel. Nu snap ik dat dat 'common practice' is voor veel bedrijven en dat je altijd wel bits overhoudt, maar dit vind ik toch wel een beetje verspilling van plastic. :scratch:

Da's los van de kwaliteit van hun plastic kitjes natuurlijk, want die is verder prima. Altijd satisfying om te zien hoe strak alles past. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Joost-FOW » 14 apr 2021 14:50

ik zag al hetzer / marder met magneetjes voorbij komen om ze alle twee te kunnen gebruiken :tu:

kwaliteit verhaal is herkenbaar, dat sommige onderdelen niet best zijn (.50 gaat maar .30 breekt te makkelijk :td: )
al zijn sommige andere modellen bijzonder mooi en netjes ...

thnx voor jullie info :tu: , online gebeurdt er nog genoeg op fow gebied ... nu maar langzaam weer ook in dit kikkerlandje :grijns:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Joost-FOW » 14 apr 2021 19:35

psc ziet er goed uit en ..oei oei dat brits blijft ook mooi :thumbup:
voorlopig zat werk liggen maar daarna :whistle:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Leandertje » 15 apr 2021 16:18

ik print er zo wat tracks bij :P
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: FOW releases en nieuws

Berichtdoor Beastherder » 28 mei 2021 09:58

De 'kleine' As-landen komen er aan

https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7238

https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=7241

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Iedereen heeft natuurlijk een zwak voor de Finnen (David vs Goliath in het hoge noorden) maar die Hongaren zijn toch ook wel interessant.
Heb ik wel een zwak voor sinds ik een keer op vakantie in het militaire museum van Boedapest ben geweest.
(Onderdeel van het indrukwekkende kasteel-district daar, aanrader :tu: )

Afbeelding

Roemenen hadden in de vorige editie de vrij interessante optie dat je ze kon spelen als Axis én Allies (ze ruilden van kant midden '44)
Ik neem aan dat ze dat nu weer hebben?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron