Nieuwe Zvezda 1:100

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 25 apr 2017 17:47

Market Garden staan alleen Allies in. Je bedoelt vast het Duitse ecuivalent er van.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2017 15:48

Weekje later dan de bedoeling was, maar hier is ie dan

Afbeelding


Ziet er netjes uit, zeker voor dat geld, alleen jammer dat er zo weinig detail op de zijkant zit
Deze Jagdpanther is blijkbaar al zn gereedschap en reserve track-links kwijt geraakt :dunno:

Als ie eenmaal geschilderd is met een ingewikkeld camo-schema denk ik dat het niet heel storend is, je kan niet alles verwachten voor 3,99 :wink:


Vergelijking met de plastic Jagdpanther van Battlefront laat ook zien dat hij iets korter en lager is

Afbeelding Afbeelding

Ik heb ze niet opgemeten, dus ik durf niet te zeggen welke accurater is


@Johan
Ik bedoelde uiteraard het Duitse boek (Bridge to Bridge?)
Ik herinner zelden de daadwerkelijke titels van de FoW boeken, zeker de hardcovers. Het is het "Geallieerde Market Garden boek" en het "Duitse Market Garden boek", net als de "Normandië" boeken, de "Italië" boeken, de "Ardennen" boeken, etc.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 30 apr 2017 20:57

Ik pest je maar een beetje Frank. Je zult mij er ook niet op kunnen betrappen dat ik al die titels uit mijn hoofd ken. :grijns:

Maar even wat meer on topic, best weer een leuk modelletje voor 3,99 :) Ik ben zelf al voorzien van J-panters.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 19 jul 2017 10:08

Hij is er!

MAUS B)

Afbeelding

http://www.wentinkhobby.nl/zvezda-6213-germ-superheavy-tank-maus-1-100


Ik neem er 1 mee naar huis om van de week in elkaar te plakken, eerste indruk van de sprue is GROOT :disturbed:


Kun je er wat mee in het spel?
Niet echt, er zijn geen regels voor.
Misschien 'count-as' K.Tiger, maar ik wil m hebben :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 19 jul 2017 20:38

Enige tijd terug kwam ik al berichten tegen van mensen die er regels voor geschreven hadden. Als je goed zoekt zijn ze er dus al. Het zal geen erg leuk matches opleveren om ze in te zetten denk ik. :dry:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 19 jul 2017 22:31

Je kan er zeker de stats voor verzinnen
De wapens zijn al bekend in FoW, en je kan een redelijke gooi doen naar de armour values gebaseerd op de bekende pantserdiktes.

Puntenwaarde wordt dan heel erg lastig, want hij zou zo'n beetje onkwetsbaar zijn voor ieder AT wapen in het spel.
(De 'zwakke' rear armour is zo ongeveer dezelfde dikte als de front van een K Tiger :roll: en de front armour is.... nou ja.... gewoon belachelijk :disturbed: )

Hoeveel punten kost een onkwetsbare unit? :dunno:
En hoe leuk is het om daar tegen te spelen?

misschien voor speciale scenario's of als objective :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 jul 2017 12:03

Tja, a 700 punten per stuk durf ik er wel een paar platoons met panzerfausts te wijden aan een assault van dat ding. Hij kan er toch veel te weinig afschieten zelf. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 20 jul 2017 15:52

Dak van een Maus heeft meer pantser op zn dak(60mm) dan de voorkant van een Sherman (51mm) :roll:

dus Top Armour 7? :grijns:
kom maar op met die assault :wink:




Maar serieus, in assaults kun je natuurlijk mikken op de zwakke plekken als luchtinlaten, dus dat kan je niet rechtstreeks vertalen
Het valt te beargumenteren dat de Maus de eerste tank kan zijn met Top Armour 3, wat al een serieus voordeel is.

Het blijft een K Tiger 'on steroids' met alle bijbehorende nadelen
Duur in punten (wat die dan ook zouden zijn), nog kwetsbaarder in assaults want slechts een enkele co-ax MG
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 jul 2017 09:09

En zo traag dat het niet eens zin heeft om uberhaubt te bewegen?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 21 jul 2017 19:14

Wellicht dat hij nog KAN bewegen. Maar grote kans op falen van de motor denk ik. En na een paar minuten staat hij sowieso wel stil. Benzine op. :grijns:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron