Team Yankee alternatieve modellen

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 14 feb 2016 19:12

Als iemand wil beginnen met Team Yankee, is het goed om even rond te kijken in de modelbouw wereld wat er te krijgen is :yes:

1:100 is een rare schaal natuurlijk, maar Zvezda maakt al een tijd WO2 voertuigen in die schaal die heel betaalbaar zijn

Ze hebben ook al een tijd hun eigen Koude Oorlog serie
http://www.zvezda.org.ru/?lng=1&nav=2&p=71

Daar zitten een T72 en M1 Abrams tank bij, maar deze doosjes kosten 7,99, dus die zijn per stuk niet goedkoper dan die van Battlefront, en helaas ook een stuk minder mooi :(

Wel heel interessant zijn de Shilka AA tank en de 2 artillerie tanks (Gvozdika en M109)
Die zijn uitstekend gedetailleerd en met hun 7,99 goedkoper dan de resin modellen van Battlefront ^_^


Echt interessant word het als je gaat kijken naar het vliegwerk

FoW vliegtuigen zijn 1:144, en dat is wél een gebruikelijke modelbouwschaal

Voor je 36,- uitgeeft aan 2 A10's van Battlefront bedenk dat ik op mijn werk gewoon deze verkoop voor 7,99 :o

Afbeelding


En voor de Russische luchtmacht heb ik weliswaar geen Su-25, maar wel deze (allemaal correct voor de tijdsperiode)
Allemaal verkrijgbaar voor 5,50 ^_^
Afbeelding



De helicopters van Battlefront zijn wel 1:100, dus dat is lastiger, maar tot mijn grote vreugde staat dit in de 2016 Revell catalogus

Afbeelding
Afbeelding

Aangegeven prijs voor alle 4 is 6,99 dus prijstechnisch heel interessant :yes:

De Apache is voor Team Yankee iets te jong
De setting is 1985, de Apache kwam in dienst in 1986 maar de productie van de Apache begon in 1983
Lijkt mij best goed te praten dat in deze fictieve setting de introductie van de Apache wat werd versneld
'counts as' Cobra en je bent klaar

Er zijn (nog?) geen regels voor Blackhawk helicopters in Team Yankee, maar er is vast wat te house-rulen
en anders is er zeker een coole Objective Marker van te maken

Huey is natuurlijk heel interessant voor de FoW Vietnam B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2016 18:47

Afgelopen week is de Huey helicopter van Revell uitgekomen.

http://www.revell.de/produkte/modellbau/hubschrauber/militaer/id/04983.html


Die moest ik natuurlijk meenemen om te bestuderen, en hij ziet er goed uit

Natuurlijk heeft ie als bouwdoos wat kleine onderdeeltjes die je misschien voor een gaming stuk maar beter weg kunt laten.

De schaal klopt iig uitstekend met de modellen van Battlefront.

Afbeelding

De wapens zijn uiteraard ook makkelijk weg te laten om m in te zetten als tranport
Met een prijs van 6,99 ipv de 17,50 van een Battlefront Huey is een FoW Vietnam Heli leger nu opeens een héél stuk goedkoper geworden :yes:

Alleen nog even een flying base improviseren....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 10 jul 2016 16:41

Nu uit van Revell

Afbeelding

6,99 zoals aangekondigd, dus een stuk leuker geprijsd dan het FoW model die 29,99 zijn voor 2

Ziet er uit als een heel goed model, maar ik heb m zelf nog niet kunnen bouwen
De hele eerste én tweede zending is meteen opgepikt door de FoW spelers van Arnhem ^_^

Volgende keer toch maar eentje reserveren voor mezelf
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 25 jul 2016 16:03

Nieuwe zending binnen gekregen, dus toch maar snel 1 voor mezelf ingepikt ^_^

Afbeelding


Prima model, wel een paar nadelen t.o.v. het Battlefront model

- Gemaakt als bouwpakket, niet als gaming model. Het heeft meer kleine fragiele onderdelen
- Geen Flying Base, die zal je zelf moeten improviseren of, zoals ik van plan ben, gewoon de bases gebruiken die ik al van andere FoW vliegtuigen heb liggen
- Geen magneten. Het BF model word geleverd met magneten voor de base en om de rotor vast te zetten. Ook bij dit model moet het vrij makkelijk zijn om de rotor van magneten te voorzien, maar dat zal je zelf moeten improviseren.
- 'Verkeerde' type. Het Revell model is een Hind D, die van BF een Hind E (Het verschil zit m in de geleide anti-tank raketten) Kniesoor die daar op let, in het spel maakt het geen verschil en in de fictieve 1985 setting waren er zeker nog talloze Hind D's in dienst bij de Russen
- Het Revell model heeft glazen cockpit ruiten, maar aangezien er geen piloten worden bijgeleverd zal ik toch de ruiten dicht schilderen


Daar staat natuurlijk het grote voordeel van de prijs tegenover :wink:


Andere indruk: Zo'n Hind helicopter is HUGE! :o

Afbeelding

Afbeelding

Super indrukwekkend

Zo'n legertje Koude Oorlog Soviets toch maar ergens in de 'to do' lijst proppen? :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor henerius » 25 jul 2016 17:48

Welke fracties kun je in dit spel nemen? Germaantjes, britten? Dat zou ik leuk vinden..
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 25 jul 2016 18:24

In het hoofd-boek staan de Russen en Amerikanen, beide met een Tank lijst en een Mech. Infantrie lijst.

De eerste uitbreiding is net uit gekomen ( http://team-yankee.com/Default.aspx?tabid=867&art_id=5191 ) met Duitsers

De Duitsers hebben naast de Tank en Mech lijst ook een Recon Armoured Car lijst.

Voor de inhoud van de volgende uitbreiding heeft Battlefront de volgende hint gegeven :whistle:
Afbeelding
Afbeelding

Dus ja, die Britten zullen ook wel komen



Persoonlijk ben ik ook erg benieuwd wat ze er voor de Soviet kant nog bij gaan doen
Oost-Duitsers, Polen e.d. met wat oudere types tanks lijkt mij erg interessant....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Guy » 25 jul 2016 19:51

Heb laatst in Zwolle 't boek gekocht: kan niet wachten op de release van de Britse uitbreiding :grijns:
Zie ik daar T72's op Frank's schildertafel :thumbup: :P :laugh: :wink: :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 25 jul 2016 20:06

Nee, dat wordt natuurlijk de Afgantsy Air Assault met een vloot Hind helicopters :P

http://www.team-yankee.com/Default.aspx?tabid=878&art_id=5125


Afbeelding


Ergens in 2032 heb ik nog wel een gaatje in mijn schilderschema :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2016 15:48

Zvezda maakt al een tijd WO2 voertuigen in die schaal die heel betaalbaar zijn

Ze hebben ook al een tijd hun eigen Koude Oorlog serie
http://www.zvezda.org.ru/?lng=1&nav=2&p=71

Daar zitten een T72 en M1 Abrams tank bij, maar deze doosjes kosten 7,99, dus die zijn per stuk niet goedkoper dan die van Battlefront, en helaas ook een stuk minder mooi :(

Wel heel interessant zijn de Shilka AA tank en de 2 artillerie tanks (Gvozdika en M109)
Die zijn uitstekend gedetailleerd en met hun 7,99 goedkoper dan de resin modellen van Battlefront



Toch maar s wat van die modellen mee genomen om in elkaar te zetten

Eerst de Gvozdika, het Soviet artilleriestuk
(de 'Anjer', want Russische artillerie wordt genoemd naar bloemen :dunno: )

https://www.youtube.com/watch?v=9TbgRUha3_M

Afbeelding

Prima model :tu:
Doet qua detaillering niks onder voor het BF model ( http://team-yankee.com/Default.aspx?tabid=902&art_id=4965&kb_cat_id=226 ) en is wat goedkoper (8,50 per stuk vs 31,- voor een doos van 3 van BF)
Heeft ook een beweegbare loop die het BF model mist, en met plastic ipv resin en metaal is ie een stuk lichter om te vervoeren ^_^


En een persoonlijke favoriet, de ZSU-23 Shilka

https://www.youtube.com/watch?v=vZW6-x8Rv2I

Afbeelding

Het model is wederom uitstekend gedetailleerd en goedkoper dan het BF model (8,50 per stuk vs 20,- voor 2)
http://team-yankee.com/Default.aspx?tabid=902&art_id=4962&kb_cat_id=226

De quad-loop constructie heeft een paar 'fiddly' onderdelen om m beweegbaar te houden, maar als je m goed in elkaar zet krijg je de juiste verhouding tussen de lopen in de verschillende posities.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Heel cool, maar misschien is het toch handiger voor een speel model om de lopen in 1 positie vast te lijmen

Samen met de Hind helicopter en het AK-47 geweer is de Shilka voor mij hét beeld van de Koude Oorlog Russen, dus die mag in geen enkele Soviet lijst ontbreken B)



Voor de nieuwe Duitsers kan ik qua tanks niet veel betekenen, maar voor Air Support des te meer
http://www.revell-shop.de/index.php?cl=details&anid=04048
(2 1:144 Tornado's van BF kosten 36,- :o )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Team Yankee alternatieve modellen

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 16:00

Ook de M109 in elkaar geplakt

Afbeelding


Indrukwekkend model met die enórme loop

Wederom uitstekend gedetailleerd, een prima alternatief
(de .50 is een van de beste die ik ooit heb gezien in deze schaal :yes: )

Het is wel duidelijk wie het artillerie duel gaat winnen
(maar de Russen hebben er natuurlijk gewoon veel meer ^_^ )
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten