Japan

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Japan

Berichtdoor Avathar » 05 jul 2016 21:09

Hoi allemaal ik zit toch echt te denken te beginnen mer fow.
Alleen een vraagje als ik begin met Japan, laat de regels het toe om bijv, tegen Amerika van een andere tijd/ setting te spelen of zelfs tegen de russen.
Avatar gebruiker
Avathar
Mastah
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 19 maart 2006 21:05

Re: Japan

Berichtdoor Beastherder » 05 jul 2016 22:52

Kort antwoord:
Ja, maar het kan lastig zijn.

Lang antwoord:
FoW is normaal onderverdeeld in drie periodes: Early, Mid en Late.
Door de grote technische ontwikkelingen in oorlogstuig is het nauwelijks mogelijk om een leger uit 1940 te laten vechten tegen een uit 1945 (het Britse leger bij Duinkerke heeft letterlijk niks wat een Tiger kapot kan krijgen)
Battlefront heeft die scheiding gemaakt om toch gebalanceerde lijsten te kunnen maken.
Late is verreweg het populairst, want dan heb je alle hippe speeltjes (Panthers, Tigers, Pershings, IS-2's, ....) en alle bekende Europese campagnes (Normandie, Market Garden, Ardennen,....)

De Japanners zijn een lastige om in te delen. Hun grondtroepen waren in 1941 al niet de meest geavanceerde ter wereld, en ze zijn nauwelijks verder ontwikkeld tijdens de oorlog (de focus van Japan lag, begrijpelijk, bij de marine)
In het nieuwe Japanse boek geven ze voor alles 2 puntenwaardes: 'Pacific' punten, voor tegen andere Pacific lijsten (Marines) vergelijkbaar met Early War, en Late War punten, voor vechten tegen andere legers.

Met die punten kan je dus tegen iedereen vechten, maar omdat je technisch dua nogal achterloopt is het allemaal wel goedkoop.
Japanse tanks zijn vrij hopeloos in Late, de infanterie is behoorlijk hard en super gemotiveerd (Banzai!)
Hou er dus rekening mee dat het dus al gauw een infanterie horde leger zal worden, wat je dwingt tot een bepaalde speelstijl en schildertaken.
Een beetje overleg met de tegenstander zal ook wel nodig zijn om een leuk potje te krijgen. Komt hij opdagen met een Duitse zware tank lijst kan het zomaar zijn dat je niks in je leger hebt dat hem kan beschadigen :dunno:

Heb je daar geen problemen mee, ga vooral je gang, want het belangrijkste is dat jij je leger cool vindt :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Japan

Berichtdoor Avathar » 06 jul 2016 07:31

Thnx Frank voor de duidelijk uitleg.
Snap wat je bedoeld met de niet sterke units, exact zoals je aangeeft Japan had een sterke marine maar geen sterk grond leger.

Als ik kijk naar mijn speel stijl dan ben ik een verdedigende speler, langzaam naar voren komen, en dan veel artillery gaan benutten.
Wat ik zie is dat welk land je ook neemt er wel genoeg keuze is om deze speel stijl te doen.
Avatar gebruiker
Avathar
Mastah
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 19 maart 2006 21:05

Re: Japan

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 jul 2016 12:18

Ik raad je aan om echt eerst een demo te spelen voordat je keuzes maakt over welk leger je gaat spelen. De manier waarop FoW werkt is zo anders dan bijvoorbeeld 40K dat het heel nuttig is om het eerst een keer mee te maken. Infantry is bijna niet dood te krijgen (als ze hun best doen) en 'snelle' units kunnen ook echt SNEL bewegen en waar infantry een aantal beurten nodig heeft om naar de vijand te sjokken kunnen light tanks in 2 beurten van de ene tafelhoek naar de andere rijden (diagonaal).

Dus: speel eens een pot om een beetje feeling te krijgen voor het spel.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Japan

Berichtdoor kaleith » 09 jul 2016 20:09

Japanners zijn een beetje een "aquired taste" binnen FoW, net zoals alle minor nations. Je hebt niet de beste antitank en in het geval van Japan geen monsters van tanks, dus je compenseert dit door de beste assault troepen in bijna heel FoW te hebben. Oppassen geblazen voor massas machinegeweren en artillerie! Noot dat japanners vrij prijzig zijn per punten ook.

In ieder geval als je na overleg wilt beginnen, ik heb voor EW historisch correcte russen, dus dan heb je iemand om in het begin tegen te spelen. LW spelen veel mensen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten